Site icon Polscy Kierowcy

Skoda Scala – dane techniczne, dostępne wersje, cena, opinie

Skoda Scala dane techniczne dostepne wersje cena opinie

Skoda Scala zadebiutowała w 2019 roku jako następca Skody Rapid. Auto uznawane jest za funkcjonalny, szybki i oszczędny samochód. Nie trzeba było więc długo czekać, żeby zdobył swoich amatorów.

Poniżej podajemy dane techniczne pojazdu oraz dostępne wersje wyposażenia modelu. Sprawdź również cenę Skody Scali.

Skoda Scala – dane techniczne

Skoda Scala to samochód osobowy należący do segmenty C, produkowany od 2019 roku. Zbudowany został na bazie płyty podłogowej MQB A0, wykorzystanej m.in. w Volkswagenie Polo i Seacie Ibiza.

Auto oferowane jest wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback. Dostępne jest z napędem przednim, z 5-biegową i 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz 7-biegową przekładnią DSG. Pod jego maską pracuje jeden z silników benzynowych (1.0 TSI lub 1.5 TSI), silnik wysokoprężny (1.6 TDI) lub CNG (1.0 G-TEC).

Wymiary Skody Scali są następujące:4362 mm długości, 1793 mm szerokości oraz 1471 mm wysokości. Rozstaw osi to natomiast 2649 mm. Pojemność bagażnika wynosi zaś 467 litrów z możliwością powiększenia do 1410 litrów.

Skoda Scala – wersje wyposażenia

Skoda Scala dostępna jest w czterech wersjach wyposażeniowych: Active, Ambition, Style oraz Monte Carlo.

Wariant Active zapewnia m.in. 16-calowe stalowe obręcze kół z osłonami TECTON, zapasowe koło stalowe dojazdowe, klimatyzację manualną, sygnalizację ostrzegawczą niezapiętych pasów bezpieczeństwa, ESP z ABS, MSR, ASR, EDL, HBA, TPM, XDS+, trzecie światło stopu, LANE ASSIST (asystent pasa ruchu), FRONT ASSIST (kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania), MULTICOLLISION BRAKE (hamulec antykolizyjny), skrobaczkę do szyb, cztery składane uchwyty w podsufitce, wycieraczkę tylnej szyby, ogranicznik prędkości.

W wersji Ambition możemy liczyć natomiast na: 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich ALARIS, reflektory przeciwmgłowe z przodu, czujniki parkowania z tyłu, lusterka boczne i klamki w kolorze nadwozia, parasolkę w drzwiach kierowcy, 2-ramienną skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, osiem głośników.

Wersja Style to natomiast: 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, VOLANS CLIMATRONIC (dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z przyciemnianym lusterkiem wstecznym), tempomat, kamera cofania, tylne światła FULL LED z dynamicznymi kierunkowskazami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, KESSY (bezkluczykowy system obsługi samochodu), funkcja SMARTLINK, dywaniki tekstylne.

Dla najbardziej wymagających przygotowano wariant Monte Carlo, który obejmuje m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, VOLANS Monte Carlo CLIMATRONIC (dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z przyciemnianym lusterkiem wstecznym), dach panoramiczny, radio BOLERO, reflektory przednie FULL LED z funkcją adaptacji świateł, czarną, lakierowaną ramkę grilla, fotel pasażera z manualną regulacją wysokości, 3-ramienną sportową skórzaną wielofunkcyjną kierownicę Monte Carlo, wnętrze Monte Carlo ze sportowymi fotelami.

Skoda Scala – dostępne silniki

Gama silników benzynowych Skody Scali obejmuje następujące jednostki:

Alternatywą dla silnika benzynowego jest silnik wysokoprężny 1.6 TDI o mocy 115 KM – motor został jednak wycofany z najnowszej oferty (2021). Oferta zawiera również silnik na gaz ziemny – to 1-litrowy G-TEC o mocy 90 KM.

Skoda Scala – cena

Ceny Skody Scali zaczynają sięod 67 100 złotych – co najmniej tyle zapłacimy bowiem za wersję Active. Prawie 4 000 złotych trzeba dopłacić, jeśli zdecydujemy się na wariant Ambition.

Żeby nabyć model w wersji Style należy przygotować co najmniej 82 150 złotych. Za wariant Monte Carlo wyłożymy natomiast od 87 100 złotych.

Skoda Scala – opinie

Praktyczność i funkcjonalność to dwie najczęściej wymieniane cechy tego modelu. Skodę Scalę chwali się ponadto za całkiem przyzwoite jednostki napędowe, które zapewniają pożądaną dynamikę jazdy i dość satysfakcjonujące osiągi. Auto prowadzi się bardzo dobrze, praca silnika jest harmonijna i dość cicha, a układ jezdny precyzyjny.

Z opinii o Skodzie Scali wynika również, że sporym atutem samochodu jest dość niskie spalanie.

Na pochwałę zasługuje dobre wyciszenie kabiny, estetyka i wykończenie wnętrza oraz nowoczesne systemy multimedialne. Ogólnie zresztą komfort podróżowania Skodą Scalą uznawany jest za wysoki. Fotele są wygodne, nie brakuje również przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Nie ma co narzekać również na pojemność bagażnika, który dodatkowo jest bardzo funkcjonalny.

Exit mobile version