Site icon Polscy Kierowcy

Honda Civic VIII – niesamowita rewolucja modelu. Dane techniczne, opinie, usterki

Honda Civic VIII

Zarówno dla zapalonych miłośników motoryzacji, jak i dla zwykłych użytkowników, Honda Civic VIII to wyjątkowe zjawisko na rynku samochodów. To model, który wyznacza nowe standardy. Nic dziwnego, że Civic VIII to jeden z najchętniej wybieranych samochodów na świecie. Czy jednak w rzeczywistości jest to tak doskonały samochód? Sprawdźmy.

Honda Civic VIII – stylistyka

Honda Civic VIII to prawdziwa perełka wśród kompaktowych samochodów. Jego nowoczesne, aerodynamiczne linie, które zarazem wydają się być naturalnym przedłużeniem tradycji modelu, sprawiają, że jest to pojazd, który nie pozostaje niezauważony na drodze. Wyróżnia się eleganckim i jednocześnie sportowym wyglądem. Wewnątrz Honda Civic VIII oferuje wygodne i funkcjonalne wnętrze, które zachwyci zarówno swoją nowoczesnością, jak i praktycznością. Wykończenie jest solidne, a materiały wysokiej jakości, co czyni go samochodem nie tylko atrakcyjnym wizualnie, ale także komfortowym.

Wnętrze Hondy Civic VIII

Wnętrze Hondy Civic VIII łączy w sobie komfort, funkcjonalność i nowoczesny design. To miejsce, gdzie japoński producent położył duży nacisk na jakość materiałów i staranność wykończenia, co jest widoczne na pierwszy rzut oka.

Przestrzeń kierowcy w Hondzie Civic VIII jest bardzo ergonomiczna. Kierownica jest dobrze wyprofilowana i pokryta miękkim tworzywem, a wszystkie przyciski i pokrętła są łatwo dostępne. Wyróżnia się futurystyczny design deski rozdzielczej, który dodaje poczucia nowoczesności. Konsola centralna jest prosta i intuicyjna w obsłudze, a wyświetlacz wielofunkcyjny umieszczony jest na górze, co umożliwia kierowcy szybkie sprawdzenie najważniejszych informacji bez odrywania wzroku od drogi.

Siedzenia w Hondzie Civic VIII są wygodne i dobrze podtrzymują ciało, a w wersjach wyższych dostępne są fotele pokryte skórą. Przestrzeń na nogi jest wystarczająca zarówno z przodu, jak i z tyłu, co zapewnia komfort nawet podczas długich podróży. Wnętrze jest też dość przestronne, co przekłada się na komfort jazdy dla pięciu osób.

Honda Civic VIII – dane techniczne

Honda Civic VIII to auto o długości 4,3 metra, szerokości 1,76 metra i wysokości 1,45 metra. Rozstaw osi to 2,7 metra. W zależności od wybranej wersji, masa własna samochodu wynosi od 1200 do 1300 kilogramów. Pojemność bagażnika wynosi 415 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1280 litrów. Wersja sedan ma nieco mniejszą pojemność bagażnika – 376 litrów. W samochodzie mieści się wygodnie pięć osób, a dla komfortu pasażerów producent zadbał o odpowiednią ilość miejsca na nogi i głowę.

Honda Civic VIII – wersje wyposażenia

Honda Civic VIII dostępna jest w kilku wersjach wyposażenia. Podstawowy model oferuje klimatyzację, czujniki parkowania, tempomat, radio CD z MP3 i Bluetooth. Wersja Sport dodatkowo wyposażona jest w sportowe zawieszenie, alufelgi, ksenonowe reflektory i system kontroli trakcji. Natomiast wersja Executive to prawdziwy luksus. Zawiera skórzane fotele, nawigację satelitarną, system audio premium, podgrzewane fotele, a także wiele innych udogodnień, które uczynią jazdę jeszcze bardziej komfortową.

Honda Civic VIII – dostępne silniki

Honda Civic VIII oferuje szeroki wybór jednostek napędowych.

Silniki benzynowe

Honda Civic VIII oferuje dwa silniki benzynowe: 1.4 i 1.8. Oba silniki są konstrukcją czterocylindrową, DOHC i korzystają z systemu VTEC, który jest jednym z najbardziej zaawansowanych systemów sterowania zaworami na rynku. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5.

Silnik 1.4 o pojemności 1339 cm³ generuje moc 100 KM przy 6000 obr./min. Moment obrotowy to 127 Nm dostępne przy 4800 obr./min. Mimo swojej małej pojemności, silnik ten dostarcza wystarczającą moc dla codziennej jazdy miejskiej, a jednocześnie zapewniając niskie zużycie paliwa. Jest ono na poziomie 6,3 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Większy silnik, 1.8, o pojemności 1799 cm³, dostarcza 140 KM mocy przy 6300 obr./min oraz 174 Nm momentu obrotowego przy 4300 obr./min. Ten silnik oferuje lepsze osiągi i jest idealny dla tych, którzy szukają nieco więcej mocy podczas jazdy po autostradzie lub z pełnym obciążeniem. Średnie zużycie paliwa to 6,7 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Oba silniki są sprzężone z pięcio- lub sześciobiegową skrzynią manualną, ale dostępna jest również automatyczna skrzynia biegów dla tych, którzy wolą nieco więcej komfortu podczas jazdy.

W obu przypadkach, Honda dostarcza niezawodne i wydajne silniki, które cieszą się uznaniem kierowców na całym świecie za ich wytrzymałość, wydajność i trwałość. Właściwie utrzymane, mogą one służyć przez wiele lat, dostarczając płynnej, responsywnej jazdy i satysfakcji z prowadzenia samochodu.

Silnik Diesla

Honda Civic VIII może być wyposażona również w silnik diesla 2.2 i-CTDi. Jest to czterocylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 2204 cm³, znana z niezawodności i doskonałej wydajności. Podobnie jak silniki benzynowe, silnik diesla również spełnia normy emisji spalin Euro 5.

Silnik 2.2 i-CTDi generuje moc 150 KM przy 4000 obr./min. Co ważne, charakteryzuje się on wysokim momentem obrotowym na poziomie 340 Nm dostępnym już od 2000 obr./min. Dzięki temu Honda Civic z tym silnikiem oferuje znakomite osiągi, niezależnie od obciążenia. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa tylko 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 215 km/h.

Pod względem ekonomii jazdy, silnik 2.2 i-CTDi również prezentuje się bardzo dobrze. Średnie zużycie paliwa to około 5,3 litra/100 km w cyklu mieszanym. To czyni go atrakcyjnym wyborem dla tych, którzy przejeżdżają długie dystanse lub często jeżdżą w ruchu miejskim.

Silnik 2.2 i-CTDi jest standardowo sprzężony z sześciobiegową skrzynią manualną, która gwarantuje precyzyjne i płynne zmiany biegów. Dla tych, którzy wolą większy komfort, dostępna jest również automatyczna skrzynia biegów.

Silnik diesla 2.2 i-CTDi w Honda Civic VIII zdobył wiele pochwał od kierowców za swoją wydajność, niezawodność i oszczędność paliwa. Dzięki odpowiedniej konserwacji, ten silnik jest zdolny do przejechania setek tysięcy kilometrów bez poważnych problemów, dostarczając jednocześnie satysfakcjonującej jazdy.

Honda Civic VIII – opinie kierowców

Opinie kierowców na temat Hondy Civic VIII są w większości pozytywne. Wielu z nich chwali samochód za jego wygodę, komfort jazdy i wydajność silników. Również systemy bezpieczeństwa, w tym liczne poduszki powietrzne, ABS i kontrola stabilności, zdobywają wysokie oceny. Kierowcy doceniają również wysoką jakość wykonania wnętrza i bogate wyposażenie, zwłaszcza w wyższych wersjach. Co więcej, Civic VIII jest ceniony za swoją niezawodność i trwałość.

Honda Civic VIII – najczęściej występujące usterki

Jak każdy samochód, także Honda Civic VIII ma swoje wady. Często wymieniane są problemy z zawieszeniem, zwłaszcza po przejechaniu większego dystansu. Pojawiły się również doniesienia o awariach systemu klimatyzacji. Inne zgłaszane usterki to np. problem z zamkiem w drzwiach. Warto jednak pamiętać, że wiele z tych problemów jest łatwo naprawialnych, a koszty serwisowania Hondy Civic VIII są stosunkowo niskie.

Honda Civic VIII – atrakcyjny kompakt

Honda Civic VIII to samochód, który oferuje wiele atrakcyjnych cech. Mimo pewnych usterek, które mogą wystąpić, większość użytkowników jest z niego zadowolona. Jego stylistyka, wydajność, komfort jazdy i bogate wyposażenie sprawiają, że jest to samochód godny polecenia. Jak w przypadku każdego używanego samochodu, decydując się na Civic VIII, warto zwrócić uwagę na jego stan techniczny i historię serwisową. Właściwie utrzymany, Honda Civic VIII może służyć przez wiele lat, dostarczając przyjemności z jazdy i niezawodności.

Zdjęcie główne źródło: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Honda_Civic_1.8_i-VTEC_VIII._Generation.JPG#/media/File:Honda_Civic_1.8_i-VTEC_VIII._Generation.JPG

Exit mobile version