Site icon Polscy Kierowcy

Interfejs diagnostyczny w warsztacie samochodowym – jaki wybrać?

Interfejs diagnostyczny w warsztacie samochodowym jaki wybrac

Współczesne pojazdy są wręcz naszpikowane elektroniką i obsługiwane przez wiele komputerów pokładowych. Do zdiagnozowania usterki w takim pojeździe niezbędny jest odpowiedni interfejs diagnostyczny, który pomoże odczytać błędy, przeanalizować parametry pracy układów, wykonać aktywację oraz zaawansowane regulacje, adaptacje i kodowania. Jaki interfejs diagnostyczny wybrać? Sprawdź w naszym artykule!

Interfejs diagnostyczny – jak działa?

Wszystko zaczyna się od gniazda OBDII. Element ten odpowiada za udostępnianie protokołu diagnostycznego odczytywanego przez odpowiednie testery diagnostyczne. Gniazdo jest fabrycznie montowane w pojazdach osobowych produkowanych w Europie od 2001 roku. Wprowadzenie znormalizowanego gniazda znacznie ograniczyło ilość złączy diagnostycznych, w które musi wyposażyć się warsztat. Ale czy do wykonania poprawnej diagnostyki wystarczy nam jakikolwiek tester? Otóż oczywiście, że nie. 

Aby wykonać profesjonalną diagnostykę, warsztat powinien wyposażyć się w oryginalny tester wielomarkowy, umożliwiający już nie tylko odczyt błędów czy parametrów pracy układów, ale dający mu możliwość wykonywania zaawansowanych kalibracji i kodowań, bo właśnie w tym obszarze diagnostyka rozwinęła się w ostatnich czasach. Obecnie, by przeprowadzić nawet najprostszą czynność serwisową, np. polegającą na wymianie klocków w elektrycznym hamulcu postojowym, należy użyć odpowiedniej funkcji cofania tłoczków. 

W czym pomoże interfejs diagnostyczny?

Wysokiej klasy interfejs diagnostyczny to obowiązkowe wyposażenie warsztatu samochodowego. Dzięki niemu diagnosta z łatwością zapozna się z listą błędów i nieprawidłowości. Ponadto interfejs daje wgląd w parametry pracy np. sterownika zarządzającego pracą silnika, czyli m.in. takie jak: temperatura oleju, temperatura płynu chłodzącego, ciśnienie w magistrali, ciśnienie doładowania lub wiele innych niezbędnych danych udostępnianych przez szereg czujników. Interfejs pomaga diagnoście również określić sprawność poszczególnych elementów, takich jak np. filtr cząstek stałych, czy katalizator.

Dlaczego warto zainwestować w funkcjonalny interfejs diagnostyczny?

Interfejs diagnostyczny to skuteczny i praktyczny sposób na monitorowanie funkcjonowania pojazdu. Dziś prawidłowa naprawa nowoczesnego samochodu bez odpowiedniej diagnozy jest niemożliwa. Jaki interfejs diagnostyczny wybrać? Tu warto zainteresować się ofertą firmy TEXA. Oferują oni profesjonalny i skuteczny sprzęt. Z nim diagnostyka samochodów ciężarowych, osobowych i maszyn rolniczych, budowlanych czy też motocykli jest błyskawiczna i dokładna. Oprogramowanie IDC5 proponowane przez firmę TEXA prowadzi mechanika krok po kroku od wykrycia usterki, po jej schemat rozwiązania. To nie tylko wyjątkowa funkcjonalność, ale również intuicyjna i bezpieczna obsługa. IDC5 to oprogramowanie, które oferuje takie funkcje jak: 

To oprogramowanie, które jest dedykowane do wielu środowisk. Sprawdzi się w diagnostyce samochodów osobowych, samochodów ciężarowych, maszyn rolniczych i budowlanych, motocykli i przy sprzęcie motorowodnym. Oprócz tego firma TEXA oferuje m.in.: urządzenia pomiarowe, sprzęt służący do analizy emisji spalin, urządzenia służące do diagnostyki i obsługi systemów klimatyzacji oraz urządzenia do kalibracji kamer i radarów w systemach ADAS.

Exit mobile version