Site icon Polscy Kierowcy

Kupujesz używaną Toyotę Avensis III (2008-2018) – zobacz na co zwrócić uwagę

Kupujesz uzywana Toyote Avensis III 2008 2018 zobacz na co zwrocic uwage

Trzecia generacja Toyoty Avensis oceniana jest zwykle znacznie wyżej niż jej poprzedniczka. Z pewnością nie jest jednak wolna od wad, co nabiera szczególnego znaczenia, kiedy rozważamy kupno modelu.

Warto więc wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu używanej Toyoty Avensis. Wybór auta to przecież ważna i nie raz trudna decyzja, której nie podejmuje się codziennie.

Używana Toyota Avensis III – wnętrze

Wnętrze pojazdu nie należy do wyjątkowo przestronnych, choć samochód sam w sobie jest spory. Kabina nie jest jednak przy tym bardzo ciasna, więc miejsca powinno spokojnie wystarczyć, również dla trzech osób jadących na tylnej kanapie.

Pod względem komfortu jazdy dla osób podróżujących z tyłu zdecydowanie na plus wypada usunięcie tunelu środkowego na wysokości środkowego miejsca – piąty pasażer zyskuje dzięki temu przestrzeń na nogi.

Wygląd kabiny Toyoty Avensis III nie należy może do szczególnie oryginalnych, a już na pewno nie zapiera tchu w piersiach. Jest jednak poprawny, estetyczny i przede wszystkim funkcjonalny.

Użyte do wykończenia materiały nie wywołują może zachwytów, są za to w miarę trwałe i mają lepszą jakość niż te w poprzedniej generacji. Przestrzeń nie jest niestety wolna od plastikowych elementów, które w rzeczy samej nie dodają jej uroku.

Używana Toyota Avensis III – deska rozdzielcza

Jakość wykończenia deski rozdzielczej w Toyocie Avensis III nie jest niestety zbyt wysoka. Nabiera to szczególnego znaczenia, jeśli decydujemy się na kupno używanego auta. Wcześniejsza eksploatacja samochodu może bowiem wpłynąć w negatywny sposób na stan miernego wykończenia.

Kierowcy skarżą się często na plastikowe przyciski przy kierownicy, które wykonano z niskiej jakości tworzywa. Padają również zarzuty co do pokręteł i wyświetlaczy. Ponadto elementy z plastiku znajdujące się na konsoli centralnej mogą ulec zniszczeniu. Skórzana kierownica narażona jest zaś na wycieranie, poza tym dość szybko niszczą się również listwy wykończeniowe.

W środku uwagę zwraca miejsce elektrycznego hamulca postojowego – został bowiem umieszczony po prawej stronie kierownicy, co nie każdemu może odpowiadać. Niektórzy skarżą się też na niewystarczającą ilość schowków. Użytkownicy narzekają ponadto na plastikowe części kokpitu, których jakość nie jest najlepsza, czego efektem jest nieprzyjemny i irytujący odgłos skrzypienia.

Na uwagę zasługuje natomiast bogate wyposażenie Toyoty Avensis III – to m.in. sześć poduszek powietrznych, automatyczna klimatyzacja, tempomat adaptacyjny, system ostrzegający przed kolizjami i system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

Używana Toyota Avensis III – silniki

Gama napędów Toyoty Avensis III obejmuje silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Pod jej maską pracuje więc jedna z jednostek benzynowych: 1.6 Valvematic o mocy 132 KM, 1.8 Valvematic o mocy 147 KM oraz 2.0 Valvematic o mocy 152 KM. Ich maksymalny moment obrotowy to kolejno: 160, 180, 196. Wszystkie mają pośredni wtrysk paliwa. Nie są też zbyt oszczędne ani dynamiczne. Ceni się je natomiast za cichą pracę.

Jeśli chodzi o diesla, to mamy do wyboru dwa silniki wysokoprężne w kilku konfiguracjach. Najsłabszy to silnik 1.6 D-4D o mocy 112 KM (270 Nm/1750-2250 obr./min, prędkości maksymalnej 180 km/h oraz przyspieszeniu 11,4 s). Moc silniejszej dwulitrowej jednostki waha się od 124 KM do 177 KM. Najmocniejsza z nich może osiągnąć prędkość 220 km/h, a do setki rozpędza się w 8,5 s.

Oferta silnikowa wydawać się może niezbyt satysfakcjonująca, ale w rzeczy samej jest adekwatna do segmentu, do którego Toyota Avensis należy. Nie są to więc napędy zapewniające silne wrażenia, ale też osoby, które takich emocji oczekują, będą szukały innych modeli.

Szczególnie poleca się przy tym silniki benzynowe. Podczas wyboru używanej Toyoty Avensis warto więc przede wszystkim zainteresować się tym rodzajem jednostek. Zwłaszcza jeśli spodziewamy się po aucie niezawodności i bezawaryjności.

Na tym tle blado wypada diesel (choć jego spalanie jest przyzwoite, a dynamika jazdy godna uwagi), który jednak jest dość wadliwy. Z kolei auto z napędem benzynowym będzie służyć nam przez długie lata, nie narażając na wysokie koszty napraw czy wymian.

Używana Toyota Avensis III – awarie i usterki

Do najczęstszych  usterek w używanej Toyocie Avensis III zaliczyć można zużycie łożysk w manualnej skrzyni biegów, przeciekające uszczelki drzwi, kłopoty z zaciskami hamulcowymi i niesprawne spryskiwacze szyby, Poważną i kosztowną (ale przy tym na szczęście rzadką) awarią jest uszkodzenie przekładni kierowniczej.

Jeśli zaś chodzi o silniki, to najmniej awaryjny będzie napęd benzynowy. Jego jedyną wadą jest duże zużycie oleju silnikowego, na co skarżą się niekiedy kierowcy. Poza tym wydaje się wyjątkowo trwały i wręcz niezawodny. Niekiedy wymiany wymagać może jedynie łańcuch rozrządu.

Awarie często zdarzają się przy silnikach wysokoprężnych. W dieslu uszkodzeniu ulec może bowiem dwumasowe koło zamachowe, turbosprężarka, a także wtryskiwacze. Użytkownicy narzekali ponadto na nierzadkie awarie tulei cylindrów.

Toyota Avensis – czy warto kupić używaną?

Niewątpliwie warto rozważyć zakup używanej Toyoty Avensis III. Usterki w tym modelu występują bowiem niezmiernie rzadko, a w przypadku awarii naprawa nie generuje zwykle wysokich kosztów ani większych kłopotów. Jeśli więc priorytetem kupującego jest niezawodność, to jest to auto prawie idealne.

Samochód chwali się za trwałe zawieszenie oraz dobrą pracę skrzyni biegów.  Niewątpliwą zaletą jest również przystępna cena części zastępczych, co w razie konieczności ich zakupu nie pozostaje z pewnością bez znaczenia. Model dostał ponadto wysokie noty w testach bezpieczeństwa.

Wszystko zresztą wskazuje, że trzecia generacja modelu jest o wiele bardziej udana od poprzedniej. Będzie dobrym wyborem dla osób, którym zależy przede wszystkim na niskiej awaryjności i wygodzie. Jego wyjątkowa trwałość w bezpośredni sposób wpłynie również na stan egzemplarzy na rynku wtórnym. 

Exit mobile version