Przedsiębiorcy czasami stają przed dylematem, co zrobić z zakupionym czy wyprodukowanym towarem. Im większa firma, tym większe ilości materiałów musi przechowywać. Nie każdego przedsiębiorcę stać na to, aby mieć lub wybudować własną halę magazynową. W takim przypadku pomocna jest usługa wynajmu magazynów.
Wynajem umożliwia przedsiębiorcy natychmiastowy dostęp do hali magazynowej, ponieważ nie musi poświęcać ani czasu, ani środków finansowych na jej budowę. Dodatkowo nie ma problemu z szukaniem odpowiedniej działki w celu wybudowania pomieszczenia. Poza tym wybierając wynajem magazynu, przedsiębiorca likwiduje problem z architektem i fachowcami, których musiałby zatrudnić do stworzenia projektu i do budowy hali. Dodatkowo firma nie musi martwić się konserwacją budynku, ponieważ ta jest obowiązkiem właściciela. Magazyny do wynajęcia umożliwiają rozwinięcie działalności małym i średnim przedsiębiorstwom.
Hale magazynowe – gdzie je znajdziemy?
Aby znaleźć magazyny Lublin lub w innym mieście, należy najpierw określić odpowiednią lokalizację, w jakiej ma znajdować się hala. Najczęściej przedsiębiorca szuka magazynów w pobliżu miejsca prowadzenia działalności. Aby znaleźć odpowiednią powierzchnię, warto sprawdzić oferty wynajmu magazynów w Internecie. W portalach ogłoszeniowych na jednej stronie znajdziemy propozycje wynajmu z całego kraju. Warto zawęzić swoje poszukiwania do konkretnej lokalizacji, wtedy szybciej znajdziemy właściwą ofertę. Dodatkowo propozycje można przefiltrować pod względem wielkości powierzchni i ceny.
Wynajem magazynu – na czym polega?
Obecnie wynajem magazynów to usługa, która zyskuje na popularności wśród przedsiębiorców. Jest tak dlatego, że większość z nich rzadko decyduje się na budowę własnych hal magazynowych. Taka inwestycja jest dość kosztowna i wymaga dłuższego czasu do ukończenia. Natomiast wynajem jest dostępny od razu, czyli od momentu podpisania umowy. Wynajem magazynów to usługa polegająca na odpłatnym użytkowaniu pomieszczeń magazynowych. Jednak zanim przedsiębiorca podpisze umowę, musi znaleźć odpowiednią powierzchnię magazynową, dostosowaną do jego potrzeb metrażowych oraz lokalizacyjnych.
Wynajem magazynu – koszty i dokumenty
Podstawowa opłata z tytułu korzystania z hali do wynajęcia to czynsz. Przy wynajmie magazynu przedsiębiorca ma do czynienia z czynszem bazowym oraz czynszem efektywnym. Pierwszy z nich to wyjściowa stawka miesięczna netto, która jest punktem wyjścia do końcowej wartości opłaty. Natomiast drugi określa wysokość faktycznej opłaty, jaką ponosi najemca. Dodatkowo do czynszu doliczana jest opłata serwisowa oznaczająca koszty eksploatacji hali magazynowej czy produkcyjnej. Wśród kosztów wynajmu są także opłaty za media, a czasami także koszty adaptacji hali magazynowej.
Najważniejszym dokumentem przy najmie magazynu jest umowa najmu. Musi ona określać wysokość i sposób naliczania opłat oraz warunki korzystania z wynajmowanego obiektu.
Usługa wynajmu magazynu to działalność, która umożliwia przedsiębiorcy korzystanie z magazynu należącego do najemcy przez określony okres. Dzięki temu firma może w obiekcie przechowywać swoje materiały, towary, narzędzia lub sprzęt. W zamian za usługę musi płacić czynsz i ustalone opłaty.