Polscy Kierowcy

Nowy Ford Mustang Mach 1 – dane techniczne, dostępne wersje

Ma wyrazisty i agresywny charakter, większą moc i sportowego ducha. Ta wersja z pazurem stanowi obiekt pożądania fanów motoryzacji pod każdą szerokością geograficzną. Od niedawna i po raz pierwszy dostępna jest również na europejskim rynku. Trudno nie przyznać, że rzecz to godna uwagi.

Sprawdź dane techniczne i dostępne wersje Forda Mustanga Mach 1. Dowiedz się również, jak legendarny model zachowuje się podczas jazdy.

Nowy Ford Mustang Mach 1 – precyzja prowadzenia

Jazda nowym Fordem Mustangiem to niesamowita przyjemność, ogromny komfort i silne emocje. Najważniejszymi cechami kultowego auta w tej odsłonie są wysoka precyzja prowadzenia, zwinność oraz elastyczność.

Co więcej, mówi się o nim jako o najlepiej prowadzącym się Mustangu, jaki dotychczas trafił na europejski rynek. Stworzony głównie do jazdy na torze ma o wiele lepszy osiągi, ale tym, co przede wszystkim go wyróżnia, jest znakomite prowadzenie oraz sprawne i szybkie pokonywanie zakrętów przy dużych prędkościach. W tym kontekście godne szczególnej uwagi jest zawieszenie, w którym sporo tym razem zmieniono.

Nietypowa konfiguracja zawieszenia MagneRide pozwala na kontrolę siły tłumienia i sprawia, że reakcja auta na zmianę warunkowych drogowych jest natychmiastowa. Zawieszenie ma nowe nastawy i wykorzystuje elektroniczną regulację przepływu płynu hydraulicznego w amortyzatorach, zmodyfikowano także tuleje tylnej ramy. Zasługą zwiększonej sztywności przednich sprężyn i stabilizatorów jest zaś o wiele lepsza zdolność do jazdy wyczynowej. Na uwagę zasługuje również zaawansowany pakiet aerodynamiczny, dzięki któremu siła docisku jest większa o 22 procent.

Za dobre prowadzenie odpowiada również nowa kalibracja układu wspomagania kierownicy, nowa przekładnia kierownicza i ramy pomocnicze. Wydajniejsze są ponadto hamulce, które zdecydowanie skracają czas reakcji.

Nowy Ford Mustang Mach 1 1

Nowy Ford Mustang Mach 1 – silniki

Pod maską Forda Mustanga Mach 1 pracuje 5-litrowy aluminiowy silnik benzynowy V8 Forda. Znany napęd został jednak w tym przypadku nieco ulepszony – jego moc zwiększono o 10KM. Dostępny jest w dwóch konfiguracjach:

Silnik generuje moc równą 460 KM. Maksymalna moc dostępna jest przy 7500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi zaś 529 Nm przy 4600 obr./min. Warto w tym miejscu wspomnieć, że wersja europejska auta jest nieco słabsza – Mustang dostępny na rynku amerykańskim rozwija moc równą 487 KM.

Auto oferowane jest z 6-stopniową skrzynią manualną, ale istnieje również możliwość wyboru automatycznej 10-stopniowej przekładni. Manualna skrzynia TREMEC z dwutarczowym sprzęgłem wyposażona jest w system płynnej redukcji biegów, która dopasowuje obroty. Kierowca nowego Forda Mustanga może więc zmieniać biegi bez zdejmowania nogi z pedału gazu. Zmodyfikowano również układ chłodzenia, zwiększając jego wydajność i dostosowując go do pracy na wysokich obrotach.

Alternatywą dla ręcznej skrzyni jest skrzynia automatyczna o 10 przełożeniach, mająca przestrojone oprogramowanie oraz drugą chłodnicę oleju chłodzoną powietrzem. Niezależnie jednak od typu skrzyni biegów auto wyposażone jest w dodatkowy układ chłodzenia tylnej osi.

Nowy Ford Mustang Mach 1 – wyposażenie

Do standardowego wyposażenia nowego Forda Mustanga należą m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, system multimedialny SYNC 3 z nawigacją satelitarną z 8-calowym dotykowym wyświetlaczem, aktywny układ wydechowy
z możliwością wyboru trybu pracy, reflektory w technologii LED oraz FordPass Connect z modemem GSM.

Komfort jazdy zapewnią skórzane, podgrzewane fotele i podgrzewana kierownica oraz dwustrefowa klimatyzacja z automatyczną regulacją temperatury. Auto wyposażone jest również w cyfrowe zegary z 12-calowym wyświetlaczem, kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem oraz sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie lusterka boczne z lampkami oświetlającymi podłoże z projekcją logo „Mustang”. W wersji z manualną skrzynią biegów uchwyt dźwigni utrzymany jest w stylizacji Mach 1.

Standardowy wariant wyposażenia Forda Mustanga Mach 1 obejmuje ponadto system automatycznego sterowania światłami drogowymi (Auto High Beam), wycieraczki automatyczne z czujnikiem deszczu, górną kratę wlotu powietrza
w stylizacji GT, dolną kratę wlotu powietrza ze spojlerem w stylizacji GT oraz pasy pośrodku maski i wzdłuż dolnej części boków nadwozia.

Ford Mustang Mach 1 w Stanach Zjednoczonych debiutował w 1969 roku. Szybko zdobył popularność, stając się gorącym obiektem pożądania wielu kierowców. Trzeba było jednak czekać ponad pięćdziesiąt lat, żeby kultowy model trafił do oficjalnej sprzedaży na Starym Kontynencie. Sama premiera należała zaś do naprawdę sensacyjnych i ekscytujących.

Warto przy tym dodać, że Mustang nie jest bynajmniej autem tanim. Jego ceny rozpoczynają się bowiem od 281 410 złotych. Ale nie jest to też horrendalnie drogi samochód. Co więcej, jako auto z napędem V8 jest najtańszy z dostępnych na rynku.

Exit mobile version