Škoda i kolarstwo to nierozerwalne połączenie – historia marki rozpoczęła się przecież właśnie od rowerów. Jest to jeden z powodów, dla których Škoda od lat współpracuje z legendarnym Tour de France. Tegoroczna, 110. edycja najsłynniejszego kolarskiego wyścigu wieloetapowego ruszyła 1 lipca w hiszpańskim Bilbao. Dyrektor wyścigu – Christian Prudhomme, rozpoczął pierwszy etap wydarzenia na pokładzie czerwonej Škody Enyaq.
Wielotorowe wsparcie wyścigu
Škoda wspiera Tour de France na wiele sposobów. Pierwszym z nich jest coroczne zaopatrywanie organizatorów we flotę kilkuset samochodów, w tym pojazd dla dyrektora wyścigu. Dotychczas samochody Škody wzięły udział w 399 etapach dziewiętnastu edycji wydarzenia. Po tegorocznym wyścigu liczba ta wzrośnie do aż 420 etapów. Od zeszłego roku Škoda jest także partnerem Tour de France Femmes avec ZWIFT, w którym udział bierze ambasadorka marki w Polsce – Kasia Niewiadoma.
Trwający od 1 do 23 lipca 2023 r. wyścig składa się z 21 etapów, a jego łączny dystans wynosi 3,404 km. Podczas tej podróży zwiedzonych zostanie aż 12 miast. Tegorocznym gospodarzem Grand Départ Tour de France 2023 został Kraj Basków i to właśnie w Bilbao 30 czerwca 2023 r. nastąpiło oficjalne rozpoczęcie wydarzenia.
Od 2015 roku producent samochodów jest oficjalnym sponsorem zielonej koszulki dla najlepszego kolarza w rywalizacji punktowej sprinterów. W latach 2004-2014 Škoda była oficjalnym partnerem białej koszulki dla najlepszego kolarza poniżej 25. roku życia. Marka wspiera również L’Etape Czech Republic by Tour de France, a także szereg innych wydarzeń w trakcie sezonu. Ponadto, od 2011 roku dział Škoda Design jest odpowiedzialny za projekt kryształowego trofeum dla zwycięzcy Tour de France.