Trudno zaprzeczyć, że nowa wersja znanego i lubianego crossovera stanowi niezwykle atrakcyjną obietnicę japońskiego producenta. Samochód ma jeszcze bardziej dynamiczny design, za którym konsekwentnie podąża jego wnętrze. Stylistyka auta zyskuje na wykorzystaniu elementów dedykowanych tylko tej odmianie, ale nie bez znaczenia pozostaje także przeprojektowany układ kierowniczy i zawieszenie.
Niewątpliwie warto więc wiedzieć, co obejmuje wzbogacona oferta japońskiego koncernu. Sprawdź również, jakie silniki pracują pod maską Toyoty C-HR GR Sport i na co można liczyć, jeśli chodzi o wyposażenie.
Toyota C-HR GR Sport – bez zmian w silnikach
Gama silników Toyoty C-HR w wariancie GR Sport nie uległa żadnej zmianie. W podstawowej odmianie to napęd 1.8 Hybrid z bezstopniową przekładnią e-CVT, generujący łączną moc systemową równą 122 KM. Przyspieszenie do 100 km wynosi w tym przypadku 11 s.
W wersji mocniejszej pod maską crossovera pracuje silnik 2.0 Hybrid Force z bezstopniową przekładnią e-CVT o łącznej mocy systemowej 184 KM. Napędzane nim auto do setki rozpędzi się w 8,2 s.
Zawiedzeni mogą być więc kierowcy, którzy liczyli na to, że nową Toyotą C-HR pojadą nieco szybciej. Pocieszenie stanowić może jednak fakt, że samochód będzie prowadził się lepiej.
Wszystko dzięki temu, że przeprojektowano zawieszenie i układ kierowniczy, a modyfikacje w tym zakresie przyczyniły się do bardziej sportowego i dynamicznego charakteru jazdy. Nie bez znaczenia pod względem prowadzenia pozostają także nowe opony Continental Premium Contact, dedykowane wersji GR Sport.
Toyota C-HR GR Sport – podrasowane wnętrze, zmiany w nadwoziu i wyposażenie
Tym, co zdecydowanie wyróżnia Toyotę C-HR GR Sport na tle innych wersji to jej dynamiczny, sportowy wygląd oraz wnętrze o wyrazistym charakterze. Uwagę zwraca również wyposażenie z wysokiej półki.
Odmiana, inspirowana Toyota Gazoo Racing, ma przeprojektowany przedni zderzak oraz spojler, które zyskały wyraziste i agresywne linie. Emblemat marki umieszczono na czarnym tle, a wnętrze reflektorów przyciemniono. Kolorem Piano Black wykończono środkową część zderzaka i lampy przeciwmgielne.
Wzrok przyciąga również grill w kolorze ciemnego chromu, ale nietrudno zauważyć także 19-calowych felg aluminiowych (stworzonych specjalnie dla tej wersji Toyoty C-HR) oraz dekoracyjnych osłon drzwi w kolorze Piano Black.
Klient, decydując się na odmianę GR Sport, ma do wyboru siedem dwukolorowych wersji kolorystycznych, wśród których znajduje się całkiem nowe połączenie lakieru Dynamic Grey z czarnym dachem.
We wnętrzu auta w oczy rzuca się listwa dekoracyjna w kolorze Cool Silver, którą została wykończona deska rozdzielcza, oraz kierownica obszyta perforowaną skórą, występująca tylko w tej wersji.
Sportowego charakteru nadaje wnętrzu skórzana tapicerka z elementami alcantary oraz czerwonymi i szarymi przeszyciami, które bezpośrednio nawiązują do serii GR. Czerwoną nitkę widać także przy lewarku zmiany biegów. Inspiracje Gazoo Racing są obecne ponadto w nakładkach progowych, logotypach GR Sport, przyciskach Start oraz animacjach GR na wyświetlaczu.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to Toyota C-HR GR Sport ma system bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk), przyciemniane szyby tylne, automatycznie składane lusterka oraz elektryczną regulację fotela kierowcy. W tej wersji możemy liczyć również na ledowe światła przednie, a także podgrzewanie przednich foteli.
Opcjonalnie dostępna jest nawigacja satelitarna Toyota Touch 2 with GO oraz system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami i subwooferem. Toyota C-HR GR Sport wyposażona została ponadto w najnowszą wersję pakietu Toyota Safety Sense, zawierającą nowe systemy bezpieczeństwa czynnego.
Trzeba nie przyznać, że nowa wersja znanego i chętnie kupowanego crossovera sporo zyskała na modyfikacjach. Jej sportowy i bardziej odważny charakter z całą pewnością przypadnie więc do gustu niejednemu kierowcy. Wprawdzie wprowadzone zmiany skupiają się głównie na warstwie wizualnej, to jednak można liczyć również na pewne techniczne przekształcenia, dzięki którym samochód prowadzi się wyjątkowo dobrze.