Site icon Polscy Kierowcy

Używany Ford Focus Mk2 – na co zwrócić uwagę podczas zakupu?

Uzywany Ford Focus Mk2 na co zwrocic uwage podczas zakupu

Ford Focus drugiej generacji produkowany był w latach 2004-2011. Szybko zdobył popularność, którą zresztą utrzymuje do dzisiaj. Zasłynął przede wszystkim z dobrego prowadzenia – auto rewelacyjnie trzyma się drogi i pewnie pokonuje zakręty.

Co więcej, obecnie na rynku wtórnym to jedno z najczęściej występujących aut. Nierzadko zdarzają się jednak egzemplarze dość mocno zużyte, dlatego decyzję o kupnie należy dobrze przemyśleć.

Warto więc sprawdzić, na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie używanego Forda Focusa Mk2, czym kierować się przy wyborze silnika i z jakimi usterkami trzeba się liczyć. Przeczytaj również, co sądzą na temat tego modelu jego użytkownicy.

Używany Ford Focus Mk2 – wygląd modelu

O ile pierwsza generacja modelu była pod względem stylistycznym niemal objawieniem, a auto zrobiło prawdziwą furorę, o tyle w przypadku drugiej odsłony pojawiło się wiele głosów krytycznych, a jej przyjęcie nie było początkowo aż tak entuzjastyczne. Design uznano za zachowawczy, nudny i niczym się niewyróżniający.

Projekt nadwozia jest jednak całkiem estetyczny, a jego linie łagodne i stonowane. Poza tym z perspektywy czasu okazało się, że wygląd drugiej generacji o wiele lepiej się „zestarzał”.

W 2007 roku przeszedł zresztą lifting, który przede wszystkim odświeżył i zmodyfikował przód pojazdu, dodając mu nieco bardziej dynamicznego charakteru. Zmiany objęły również m.in. tylne reflektory, zderzak oraz klapę bagażnika.

Być może więc nikogo z nóg nie powali wygląd używanego Forda Focusa Mk2. Opinie jego użytkowników są jednak pozytywne, a taka stylistyka odpowiada osobom, którym nie zależy na szczególnym wyróżnieniu się na drodze, bo uwagę zwracają na inne, bardziej istotne dla użytkowania, parametry.

Używany Ford Focus Mk2 – wnętrze i wyposażenie

Jakość materiałów wykończeniowych jest całkiem dobra. Z pewnością zmieniła się też na plus podczas liftingu w 2007 roku, kiedy zadbano o lepsze i bardziej miękkie materiały.

Nie można również narzekać na montaż, choć pojawiają się czasem głosy krytyczne dotyczące plastikowych elementów. Użytkownicy skarżą też niekiedy na niezbyt trwałą tapicerkę, która łatwo przyjmuje brud i wilgoć.

Sama kabina jest całkiem przestrzenna, choć pasażerowie tylnej kanapy mogą narzekać na zbyt mało miejsca, zwłaszcza ci wyższego wzrostu. Nie są to jednak częste zarzuty. Kokpit jest zaprojektowany poprawnie, choć całość wypada dość zachowawczo. Chwali się za to deskę rozdzielczą za czytelność i przystępność.

W używanym Fordzie Focusie Mk2 warto także zwrócić uwagę na wyposażenie. Zwłaszcza że jego opcjonalne warianty były atrakcyjne cenowo – dzięki temu na rynku aut używanych często spotyka się Focusy z dodatkowymi opcjami.

Najbardziej popularne wersje wyposażenia to: Ambiente, Trend, Ghia, Titanium, pakiety AmberX, SilverX i GoldX. Warianty te bejmowały takie elementy, jak: dotykowy ekran sterowania radia i klimatyzacji, ABS z EBD, klimatyzację automatyczną lub manualną, elektryczne sterowanie szyb z przodu i z tyłu, podgrzewane fotele i przednią szybę wspomaganie kierownicy, centralny zamek oraz immobiliser. Za spory mankament podstawowego wariantu uznaje się zaś kierownicę pokrytą gumą – to niewątpliwie ważny punkt do sprawdzenia przy zakupie auta.

Używany Ford Focus Mk2 – dostępne silniki

Oferta silnikowa drugiej generacji modelu była naprawdę szeroka. Wybór używanego Forda Focusa Mk2 nie powinien więc sprawić pod tym względem problemu, jeśli potencjalny nabywa wie, jakiego auta szuka.

Gama jednostek napędowych to wolnossące silniki benzynowe o pojemnościach: 1.4 (80 KM), 1.6 (100-115 KM), 1.8 (125 KM) oraz 2.0 (145 KM). Zasada jest prosta i oczywista – im motor silniejszy, tym większa dynamika jazdy. Najsłabsza wersja sprawdzi się w jeździe po mieście, najsilniejsza pozwoli na bardziej satysfakcjonujące osiągi.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, to mamy tu do wyboru silniki o pojemnościach 1.6-2.0 litra, rozpiętość mocy waha się od 90 KM do 136 KM (silnik 1.6 – 90 KM, 109 KM, silnik 1.8 – 115 KM, silnik 2.0 – 136 KM). Spośród nich na uwagę zasługują 1.6 TDCi i 2.0 TDCi.

Używany Ford Focus Mk2 – typowe usterki

Poważnym problemem jest korozja, która przede wszystkim atakuje nadwozie Forda Focusa Mk2. Opinie kierowców są pod tym względem bardzo zbieżne. Dlatego przed podjęciem decyzji o zakupie, warto dokładnie sprawdzić stan auta.

W samochodach z silnikiem diesla konieczna może być wymiana dwumasowego koła zamachowego. Niekiedy trzeba też zregenerować filtr cząstek stałych. Awarie typowe dla diesli nie omijają bowiem również tego modelu. Szczególnie kłopotliwy bywa przy tym 1.6 TDCi (109 KM).

W przypadku jednostek benzynowych pojazd może mieć zaś spory apetyt na olej, zwłaszcza jeśli silnik był mocno eksploatowany. Duże zużycie oleju obserwuje się szczególnie w aucie z 1,6-litrowym silnikiem. Poza tym „benzyniak” nie powinien sprawiać większych kłopotów. Te konstrukcje uznawane są za trwałe i wytrzymałe. Decydując się na jedną z nich, warto zadbać o regularną wymianę oleju i rozrządu.

Używany Ford Focus Mk2 – opinie

Użytkownicy Forda Focusa zgodnie twierdzą, że właściwości jezdne tego modelu to jego największa zaleta. Zresztą model akurat najbardziej zasłynął. Chwali się wielohaczowe zawieszenie osi tylnej, bo to ono właśnie odpowiedzialne jest za tak dobre i pewne prowadzenie.

Na rynku wtórnym nie jest trudno znaleźć używanego Forda Focusa Mk2. Opinie kierowców jasno jednak wskazują, że często są to egzemplarze mocno wyeksploatowane. Wynika to głównie z tego, że model był chętnie kupowany jako auto flotowe.

Ofert sprzedaży amerykańskiego kompaktu jest jednak naprawdę sporo, więc nie powinno być większego problemu z dostępnością. Wybór jest duży, co z pewnością ułatwia znalezienie egzemplarza, który spełni oczekiwania kupca. Niewątpliwą zaletą jest również jego atrakcyjna cena.

Kupno używanego Forda Focusa Mk2 często jest bardzo dobrą decyzją. Auto słynie z tego, że prowadzi się doskonale. To wręcz jego znak rozpoznawczy. Poza tym jest o wiele lepsze niż jego wcześniejsza odsłona. Wprawdzie zarzuca mu się nierzadko zachowawczą i konserwatywną stylistyką, to pod względem technicznym bije swojego poprzednika na głowę.

Exit mobile version