Po ekscytującym trzytygodniowym wyścigu obejmującym ponad 3 400 kilometrów, kolarze 110. edycji Tour de France przekroczyli linię mety na Polach Elizejskich w Paryżu. To już 13. edycja, podczas której zwycięzcy – mistrz klasyfikacji generalnej Jonas Vingegaard i zwycięzca rywalizacji punktowej Jasper Philipsen – otrzymali trofea zaprojektowane przez zespół Škoda Design. Tegoroczny wyścig był wyjątkowy ze względu na obchody 20. rocznicy partnerstwa pomiędzy marką Škoda i Tour de France. Aby uczcić tę okoliczność, zawodnikom w drodze do mety towarzyszyła nowa, zakamuflowana Škoda Superb czwartej generacji. Uwagę tłumu przyciągał również unikalny Enyaq Coupé Respectline – symbol różnorodności, równości, sprawiedliwości i integracji.
– Wszyscy uczestnicy zasługują na nasze najszczersze gratulacje za ich niezwykłe osiągnięcia. Oglądanie przejeżdżających kolarzy z bliska jest zawsze emocjonującym momentem, a widok ponad 200 pojazdów naszej marki, wspierających zespoły i personel udzielający pierwszej pomocy, dodaje temu wydarzeniu wyjątkowego dreszczyku emocji. W Škodzie jesteśmy lojalnymi kibicami Tour de France już od dwudziestu lat i cenimy sobie silne partnerstwo, które zbudowaliśmy w tym czasie. Na najsłynniejszym wyścigu kolarskim świata czujemy się jak w domu – także dlatego, że 128 lat temu nasza firma rozpoczęła działalność właśnie od budowy rowerów. Zaprezentowanie nowej, zakamuflowanej Škody Superb Combi podczas wyścigu, tuż przed jej światową premierą, było jednym ze sposobów, w jaki chcieliśmy uczcić tę wyjątkową okazję – powiedział Klaus Zellmer, dyrektor generalny Škoda Auto.
Nowa generacja Škody Superb
Dwie Škody Superb Combi czwartej generacji, towarzyszące peletonowi aż do mety na słynnych Polach Elizejskich, zostały okryte kamuflażem przygotowanym specjalnie na tę okazję. Podstawowa koncepcja projektowa została zainspirowana elementami mapy, odzwierciedlając zarówno etos eksploracji marki Škoda, jak i istotę wydarzenia Tour de France.
Elektromobilność i zrównoważony rozwój
23 lipca peleton ukończył ostatni etap Tour de France, pokonując 3 404 kilometry. Dwudziesty rok z rzędu Škoda była jednym z głównych partnerów i dostawców pojazdów. Flota 209 samochodów promowała zrównoważony rozwój, a 207 z nich to auta całkowicie elektryczne lub hybrydowe. Dyrektor wyścigu – Christian Prudhomme, trzeci rok z rzędu poprowadził peleton z elektrycznej Škody Enyaq.
Trofea zaprojektowane przez zespół Škoda Design
Zespół Škoda Design zaprojektował trofea dla mistrza klasyfikacji generalnej i zwycięzcy klasyfikacji punktowej Tour de France już po raz trzynasty. Kryształowe trofea zostały wyprodukowane przez firmę Lasvit w Nowym Borze. Dzięki stosowaniu różnych technik szlifowania szkła, nagrody mają co roku unikalny wygląd. Ich zwężające się ku końcowi sylwetki odzwierciedlają dynamiczny charakter wyścigu: szeroki peleton na starcie, stopniowo wyłaniających się najlepszych zawodników, aż do jednego zwycięzcy przekraczającego linię mety.
Przyciągająca wzrok Škoda Enyaq Coupé Respectline
Oprócz zakamuflowanej Škody Superb, podczas Tour de France marka zaprezentowała także wyjątkowy model Enyaq Coupé Respectline. Samochód podkreśla znaczenie praw człowieka, szacunku do wszystkich ludzi i środowiska. Jest świadectwem podstawowych wartości wyznawanych przez markę Škoda: akceptacji, równych szans, różnorodności kulturowej i wzajemnego szacunku.
Czas na Tour de France Femmes avec ZWIFT
Po tegorocznym Tour de France czas na rywalizację kobiet, które wezmą udział w drugiej edycji Tour de France Femmes avec ZWIFT. Wyścig składa się z ośmiu etapów, a trasa liczy 956 kilometrów. Trofea dla zwyciężczyń również zostały zaprojektowane przez zespół Škoda Design.