Ford Fiesta to osobowy samochodowy klasy należącej do segmentu B. Auto dostępne było jako trzydrzwiowy i pięciodrzwiowy hatchback (niektóre rynki oferowały również model jako czterodrzwiowy sedan).
Auto mierzy 3918 mm długości, 1685 mm szerokości oraz 1464 mm wysokości. Rozstaw osi to z kolei 2486 mm. Pojemność bagażnika wynosi 268 litrów, którą można powiększyć do 945 litrów.
Gama jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe oraz silniki wysokoprężne. Jeśli chodzi o silniki na benzynę, to Ford Fiesta mk6 był dostępny z następującymi napędami: 1,25 16V (o mocy 75 KM), 1,3 8V (o mocy 60 KM i 70 KM), 1,4 16V (o mocy 80 KM), 1,6 16V (o mocy 100 KM) oraz 2,0 16V (o mocy 150 KM – wersja ST).
Lista silników wysokoprężnych jest natomiast stosunkowo krótka i obejmuje zaledwie dwie jednostki – są to: 1.4 8V TDCi (o mocy 68 KM) oraz 1.6 8V TDCi (o mocy 90 KM).
Ford Fiesta mk6 – jaki silnik wybrać?
Trzeba przyznać, że silniki na benzynę w Fordzie Fiesta mk6 to konstrukcje solidne i trwałe. Uchodzą praktycznie za awaryjne, choć mogą się zdarzyć pewne usterki. Niekiedy kłopot sprawia bowiem alternator czy sonda lambda.
Należy przy tym jednak zaznaczyć także, że jednostkom 1.25 i 1.3 daleko do silnych wrażeń, bo też ich osiągi trudno nazwać imponującymi. Świetnie sprawdzą się natomiast do montażu instalacji LPG.
Z powodzeniem polecić można natomiast napędy 1.4 oraz 1.6. Te jednostki zapewnią już godną uwagi moc i niestraszne im będą zmieniające się warunki na drodze.
Z dostępnych silników TDCi w Fordzie Fiesta mk6 warto wybrać motor 1.6 – niskie spalanie i przyzwoite osiągi to jego niewątpliwe zalety. Przed podjęciem decyzji o zakupie auta z silnikiem wysokoprężnym warto sprawdzić jego stan techniczny, zwłaszcza turbosprężarkę, wtryskiwacze i pompę wspomagania. Niekiedy zdarzają się także awarie układu wspomagania kierownicy, który również wymaga kontroli przy kupnie samochodu z rynku wtórnego.
Ford Fiesta mk6 – wersje wyposażenia
Ford Fiesta mk6 oferowany był w kilku wersjach wyposażenia. Były to następujące warianty: Fiesta, Ambiente, Trend, Ghia, Sport, FX, FX Silver oraz FX Gold.
W podstawowej wersji można było liczyć na poduszkę powietrzną kierowcy, wspomaganie kierownicy czy podgrzewaną szybę tylną – standardowe wyposażenie nie było więc zbyt bogate. Wariant Ambiente obejmował już m.in. elektryczne przednie szyby, centralny zamek, regulowany fotel kierowcy, 15-calowe felgi aluminiowe. Kolejne bogatsze wersje zawierały coraz bardziej zaawansowane systemy i rozwiązania. Wnioskując po opiniach o Fordzie Fiesta mk6, podczas wyboru egzemplarza z rynku wtórnego warto zwracać uwagę na auta z bardziej rozbudowanym wyposażeniem.