Polscy Kierowcy

Ford Mustang Mach-E 2021 – dane techniczne

2021 Ford Mustang Mach-E

Rodzina Mustangów zyskała nowego członka. Ta premiera ma zresztą dość kontrowersyjny charakter i podwójny wymiar. Nie dość bowiem, że oznacza debiut elektryczny Forda, to po raz pierwszy oferuje się Mustanga z nadwoziem typu SUV. Stąd też o ile na pierwszy rzut oka widać stylistyczne inspiracje legendarnym modelem, o tyle bardzo dużo różni jego najnowszą odsłonę od klasycznego pony cara.

Sprawdź dane techniczne pojazdu i najważniejsze informacje dotyczące Forda Mustanga Mach-E. Od 2021 roku można kupić go również w Polsce – bardzo możliwe więc, że ta nietypowa i oryginalna oferta skusi także rodaków.

Ford Mustang Mach-E 2021 – pierwszy seryjnie produkowany elektryczny samochód Forda

W Europie pojawił się na początku roku 2021. Ford Mustang Mach-E to pierwszy w pełni elektryczny samochód produkowany seryjnie. Oferta obejmuje jeden rodzaj silnika z napędem na tylne koła oraz wersję z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła.

Układ napędowy zasilony z akumulatora to jednostka niezwykle energooszczędna i zaawansowana technologicznie. Bateria umieszczona została w części centralnej pomiędzy osiami pod podłogą, dzięki czemu środek ciężkości położony jest nisko, co zapewnia oczekiwaną dynamikę jazdy. Co więcej, wersja z tylnym napędem i największym akumulatorem daje możliwość przejechania nawet 600 km na jednym ładowaniu.

Do wyboru są trzy tryby jazdy: Szept, Aktywność i Nieokiełznanie (Whisper, Active i Untamed). Każdy z nich oferują inną dynamikę i styl jazdy, dopasowując się do bieżących oczekiwań i nastroju kierowcy.

Pod tym względem ich nazwy są zresztą dość znaczące – „Szept” to jazda łagodna, „Aktywność” – ekonomiczna i codzienna, natomiast „Nieokiełznanie” oznacza powrót do korzeni Mustanga i oferuje jazdę bardziej agresywną i szybszą.

Poziom naładowania akumulatorów sprawdzić można zdalnie dzięki aplikacji FordPass. Aktualizacja również odbywać się będzie zdalnie. Samo ładowanie jest zaś bardzo proste – wystarczy podłączyć auto do gniazda elektrycznego, co umożliwia uniwersalny kabel ładowania dołączony do samochodu. Dodatkowo istnieje możliwość dokupienia ładowarki Ford Wallbox. Forda Mustanga Mach-E 2021 naładować można zarówno prądem stałym, jak i zmiennym.

Ford Mustang Mach E 2021 – wnętrze

Wnętrze elektrycznego Mustanga wyróżnia klasyczna elegancja i minimalizm. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości i prezentują się niezwykle estetycznie. Sama kabina jest natomiast przestronna, będzie więc wygodna również dla kierowcy i pasażerów wysokiego wzrostu.

Jej sercem jest 15,5-calowy wyświetlacz Full HD z dotykowym ekranem i nowoczesnym interfejsem – to prawdziwe centrum dowodzenia. Jego obsługa to zaś czysta przyjemność – błyskawiczna reakcja i intuicyjne funkcje zadowolą każdego kierowcę.

Ford Mustang Mach E 2021 jest ponadto wyposażony w system audio Bang & Olufsen z dziesięcioma głośnikami, subwooferem i soundbarem. Ciekawą opcją jest także możliwość otworzenia auta za pomocą smartfonu.

Samochód ma dwa bagażniki o łącznej pojemności 483 litrów. Jeden z nich wyposażony jest w odpływ wody i możliwość wydostania się ze środka. Ponadto opcjonalnie można zamówić szklany, panoramiczny dach, który wprowadzi do wnętrza więcej naturalnego światła i wizualnie powiększy kabinę.

Mustang Mach E
2021 Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E 2021 – dostępne wersje

Mustang Mach-E 2021 dostępny jest w kilku wersjach: First Edition, RWD, AWD, GT.

Mustang Mach-E First Edition to wersja limitowana z napędem na cztery koła oraz powiększoną baterią, generująca moc 351 KM. Wyposażenie obejmuje m.in. panoramiczny dach, system audio, kamerę 360 stopni, specjalny kolor nadwozia, a także pakiet Technology Plus.

Wersję RWD z napędem na tylne koła napędzać będzie 258-konny silnik, zasilany baterią o pojemności 75,7 kWh. Ten wariant może mieć również większą moc równą 285 KM oraz powiększony akumulator (98,8 kWh), który pozwoli na zasięg 600 km. Decydując  się na tę opcję, można liczyć m.in. na smartfon w roli kluczyka, adaptacyjny tempomat, aktywny asystent parkowania i utrzymania ruchu, automatyczne światła drogowe, system ostrzegania pieszych i rozpoznawania ograniczeń prędkości.

Mustang Mach-E AWD to wersja z napędem na wszystkie koła i dwoma silnikami. Oferta obejmuje dwie odmiany: moc 258 KM (565 Nm) z baterią o 75,7 kWh oraz moc 337 KM (565 Nm) z baterią 98,8 kWh. Standardowy akumulator zapewni 400 km zasięgu, natomiast powiększony aż 540 km. Wraz z tą wersją otrzymamy m.in. 19-calowe felgi, reflektory LED, panoramiczny dach, podgrzewane fotele itd.

GT to wersja z napędem na wszystkie koła i powiększonym akumulatorem. Ten układ wygeneruje maksymalną moc 487 KM, a przyspieszenie do setki zajmie mu 3,7 sekundy. W tym wariancie nadwozie uzyska sportową stylizację, możemy liczyć również na sportowe siedzenia Ford Performance.

2021 Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E 2021 – silnik i osiągi

Mustanga Mach-E 2021 zasila akumulator litowo-jonowy o dwóch pojemnościach, auto dostępne jest również w dwóch konfiguracjach – z napędem na tylne koła oraz 4×4.

W wersji tylnonapędowej dostępne są dwie jednostki. To silnik o mocy 258 KM z akumulatorem o pojemności 75,7 kWh oraz jednostka generująca moc 285 KM z baterią o pojemności 98,8 kWh. Maksymalny moment obrotowy wynosi w tym przypadku 430 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaś 6,1-6,2 sekundy.

W wariancie z napędem na wszystkie koła również mamy do wyboru dwa silniki, ale dostępne są trzy poziomy mocy. To silnik o mocy 258 KM ze standardowym akumulatorem oraz napęd o mocy 337 KM z powiększoną baterią. Maksymalny moment obrotowy to 580 Nm, Na przyspieszenie do setki potrzebne będzie 5,1-5,6 sekund.

Najsilniejsza jednostka GT ma największy akumulator oraz dwusilnikowy układ napędowy, którego maksymalna moc to 487 KM (860 Nm). W tym wariancie wystarczy zaledwie 3,7 sekundy, żeby osiągnąć prędkość 100 km/h. Maksymalnie rozpędzić się można do 200 km/h.

Exit mobile version