Polscy Kierowcy

Nowe, mniejsze baterie do elektrycznych aut Toyoty i ich wpływ na konstrukcję i osiągi auta

W świecie motoryzacji, gdzie technologia rozwija się w zawrotnym tempie, Toyota stawia kolejny krok naprzód. Koncern zapowiada wprowadzenie nowej generacji baterii do swoich samochodów hybrydowych i elektrycznych. Ale to nie tylko technologia baterii jest tu kluczem. Toyota zwraca uwagę na ich rozmiar, który ma fundamentalne znaczenie dla konstrukcji i osiągów pojazdu.

Nowa generacja baterii już w 2026 roku

Toyota nie spoczywa na laurach. Już w 2026 roku planuje wprowadzenie nowej generacji baterii do swoich samochodów hybrydowych i elektrycznych. To nie tylko kwestia nowych technologii, ale także rozmiarów. Jak wiadomo, w motoryzacji każdy centymetr ma znaczenie, a Toyota zdaje się to doskonale rozumieć.

Koncern pracuje nad zupełnie nowymi typami baterii. Ale co ważne, wiele uwagi poświęca ich rozmiarom. W końcu to one mają ogromny wpływ na konstrukcję i osiągi auta. Wprowadzenie nowych baterii to odpowiedź na rosnące potrzeby rynku i oczekiwania kierowców.

Samochody elektryczne Toyoty

Toyota stawia na innowacje w produkcji

Do 2030 roku Toyota planuje wyprodukować aż 3,5 mln samochodów elektrycznych. To imponująca liczba, ale co jeszcze bardziej zaskakuje, to fakt, że aż 1,7 mln aut powstanie w BEV Factory. To nowa, rewolucyjna fabryka, która będzie stosować innowacyjne procesy produkcyjne.

Takero Kato, prezes BEV Factory, podkreśla, że Toyota będzie oferować różne technologie baterii. Chodzi o to, by dostosować rodzaj akumulatora trakcyjnego do konkretnego typu samochodu oraz jego zastosowania. Toyota chce, by każdy klient mógł wybrać auto idealnie dopasowane do swoich potrzeb.

Cztery nowe technologie baterii do końca dekady

Toyota nie zamierza poprzestać na jednym rodzaju baterii. Do końca tej dekady koncern planuje wprowadzić aż cztery nowe technologie. Każda z nich będzie miała poprawione parametry ładowania oraz zwiększony zasięg.

W 2026 roku zadebiutuje nowa generacja baterii do aut elektrycznych. Pozwoli ona na pokonanie ponad 800 km. Ale to nie wszystko. Toyota wprowadzi także tańsze i wydajniejsze bipolarne baterie litowo-żelazowo-fosforanowe. Będą one montowane w popularnych modelach i pozwolą na przejechanie powyżej 600 km.

Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie bipolarnych baterii litowo-jonowych. Ich zasięg? Ponad 1000 km. A na 2027 rok Toyota planuje stosowanie w samochodach elektrycznych baterii ze stałym elektrolitem. Ich największym atutem będzie czas szybkiego ładowania skrócony do zaledwie 10 minut.

Mniejsze baterie to większy zasięg

Toyota pracuje nie tylko nad technologią, ale także nad kształtem i rozmiarami baterii. Te czynniki mają ogromny wpływ na zasięg samochodu. Baterie w samochodach elektrycznych najczęściej montowane są pod podłogą. To wymusza zwiększenie wymiarów zewnętrznych auta, co wpływa na jego opór aerodynamiczny.

Toyota uważa, że kluczem do zmniejszenia oporu aerodynamicznego jest zmniejszenie wysokości baterii. W efekcie całe auto staje się niższe, co poprawia jego osiągi. Dlatego koncern pracuje nad płaskimi bateriami. Obecnie stosowana w modelu bZ4X bateria ma 150 mm wysokości. Ale Toyota nie zamierza na tym poprzestać. Wkrótce planuje wprowadzić akumulatory o wysokości zaledwie 120 mm, a w autach sportowych nawet 100 mm.

Dążenie do innowacji

Toyota, jako jeden z liderów branży motoryzacyjnej, nieustannie dąży do innowacji. Nowa generacja baterii to nie tylko kwestia technologii, ale także rozmiaru. Mniejsze baterie to większy zasięg, lepsze osiągi i komfort jazdy. To także odpowiedź na rosnące potrzeby rynku i oczekiwania kierowców. W najbliższych latach możemy spodziewać się kolejnych rewolucji w tej dziedzinie. Toyota pokazuje, że przyszłość motoryzacji jest elektryczna.

Źródło: toyotanews.eu

Exit mobile version