Polscy Kierowcy

Opel Corsa D – dane techniczne, dostępne wersje, silniki, opinie

Ten model produkowany jest już prawie czterdzieści lat, a jego popularność wciąż nie słabnie. Jego czwarta generacja, oznaczona symbolem „D”, to samochód, który powstał jako auto miejskie i w tej roli sprawdza się świetnie.

Sprawdź dane techniczne pojazdu i jego dostępne wersje oraz ofertę jednostek napędowych. Poznaj również opinie o Oplu Corsie D – doświadczenia i wnioski kierowców mogą być przydatne podczas podejmowania decyzji o zakupie używanego auta.

Opel Corsa D – dane techniczne

Opel Corsa to auto osobowe należące do segmentu B, produkowane od 1982 roku. Symbol „D” oznacza jego czwarta generację, produkowaną w latach 2006-2014.

Samochód dostępny był jako trzydrzwiowy i pięciodrzwiowy hatchback. Ma napęd przedni przekazywany za pośrednictwem 5-biegowej lub 6-biegowej skrzyni manualnej, 5-biegowej lub 6-biegowej skrzyni półautomatycznej lub 4-biegowej skrzyni automatycznej. Sercem Opla Corsa D jest jeden z silników benzynowych lub wysokoprężnych.

Auto mierzy 3990 mm (w wersji trzydrzwiowej) lub 3999 mm (w wersji pięciodrzwiowej) długości, 1710 mm szerokości oraz 1490 mm wysokości przy rozstawie osi równym 2510 mm. Pojemność bagażnika wynosi 285 litrów – można ją powiększyć do 1110 litrów w wersji trzydrzwiowej lub 1050 litrów w wersji pięciodrzwiowej.

Samochód dostępny był również jako OPC. Opel Corsa D w topowej wersji wyróżniał się wyglądem oraz jednostką napędową.

Opel Corsa D – dostępne wersje

Opel Corsa D był oferowany w wielu wariantach wyposażeniowych. Były to następujące wersje: Edition, Essentia, Enjoy, GSi, Cosmo, Sport, OPC, OPC Nürburgring Edition, Van, Van Business Edition. Dostępne były ponadto odmiany limitowane: Kaleidoscope oraz Color Edition.

Opel Corsa D wnetrze deska rozdzielcza
Deska rozdzielcza Opel Corsa D. Zdjęcie: Mib18 – Own work, CC BY-SA 3.0, Link

Auto było generalnie dość bogato wyposażone, już w standardowych wersjach miało takie elementy, jak klimatyzacja czy elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Opcjonalnie dostępna była także klimatyzacja automatyczna, felgi ze stopów lekkich, ledowe światła do jazdy dziennej, nawigacja, podgrzewane siedzenia, komputer pokładowy itd.

Opel Corsa D – silniki

Pod maską Opla Corsy D pracował jeden z silników benzynowych lub wysokoprężnych.

Listę tych pierwszych otwiera motor 1.0 Twinport o mocy 60 KM lub 65 KM. Silnik 1.2 Twinport generuje moc 69 KM, 80 KM lub 85 KM. Kolejna jednostka to 1.4 o mocy 90 KM lub 100 KM.

Najmocniejsza jednostka to 1.6 – w bazowym wariancie o mocy 150 KM. Opel Corsa D OPC wyposażony był natomiast w motor 1.6 Turbo generujący moc 192 KM albo 211 KM.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, to oferta zawierała dwie jednostki, przy czym każda z nich oferowała różne warianty mocy. Podstawowa wersja to silnik 1.3 CTDI dysponujący mocą 75 KM, 90 KM oraz 95 KM. Poza tym dostępny był motor 1.7 CTDI o mocy 125 KM i 131 KM.

Z opinii o Oplu Corsie D jasno wynika, że najczęściej polecanymi jednostkami benzynowymi są silnik 1.4 (idealnie sprawdzi się podczas jazdy w warunkach miejskich) oraz motor 1.6 (ten pozwoli już na bardziej satysfakcjonujące osiągi),
a z diesli 1.7 CTDI (uznawany za dość dynamiczny i niesprawiający większych problemów).

Opel Corsa D – opinie kierowców

To auto funkcjonalne i praktyczne, poprawne i niedrogie, ale niebudzące większych emocji – takie wnioski można wyciągnąć z wielu opinii o Oplu Corsie D. To ponadto model, który świetnie sprawdza się przede wszystkim w roli samochodu miejskiego. Jego cena nie jest wysoka, a koszty eksploatacji i ewentualnych napraw też nie nadwerężą szczególnie portfela kierowcy.

Model ceni się za bogatą gamę jednostek napędowych. Nie bez znaczenia pozostaje także czytelny i prosty w obsłudze kokpit oraz przestronna kabina, która zapewnia komfort jazdy, również dla osób wysokiego wzrostu. Jakość materiałów wykończeniowych nie jest wprawdzie najwyższa, ale całość prezentuje się całkiem nieźle.

Narzeka się niekiedy na układ wspomagania kierownicy, łączniki stabilizatora oraz tylne amortyzatory. Użytkownicy skarżyli się również na przepalające się żarówki oraz niezbyt trwałe łożyska kół. Nie jest to jednak szczególnie awaryjny samochód, nie trzeba się więc obawiać częstych i kosztownych wizyt w warsztacie.


Zdjęcie główne: Vauxford – Own work, CC BY-SA 4.0

Exit mobile version