Druga generacja modelu debiutowała w 2017 roku. Dwa lata później samochód doczekał się liftingu. W 2020 roku trafił do sprzedaży w swojej nowej, odświeżonej odsłonie.
Sprawdź dane techniczne pojazdu, dostępne wersje modelu oraz gamę oferowanych jednostek napędowych. Poznaj opinie kierowców o Oplu Insignia oraz jego cenę w 2021 roku.
Opel Insignia 2021 – dane techniczne
Opel Insignia to samochód osobowy należący do segmentu D, produkowany od 2008 roku. W 2017 roku na ulice wyjechała druga generacja modelu, a dwa lata później auto przeszło facelifting. Opel Insignia nieco zmienił wówczas swój wygląd, wyposażenie i jednostki napędowe.
Auto dostępne jest jako pięciodrzwiowy liftback (Grand Sport) oraz pięciodrzwiowe kombi (Sports Tourer). Ma napęd przedni lub napęd na wszystkie koła. Oferowane jest z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową, 8-biegową i 9-biegową przekładnią automatyczną. Pod jego maską pracuje jeden z trzech silników benzynowych lub jeden z pięciu wysokoprężnych.
Opel Insignia z nadwoziem liftback mierzy 4906 mm długości, 2093 mm szerokości oraz 1485 mm wysokości. Wymiary Sports Tourer to z kolei: 4995 mm długości, 2093 szerokości oraz 1550 mm wysokości. Pojemność bagażnika w Grand Sport wynosi 490-1450 litrów, przy nadwoziu kombi to zaś 530-1665 litrów.
Opel Insignia 2021 – dostępne wersje
Model oferowany jest w kilku wersjach wyposażeniowych: Edition, Business Edition, GS Line, GS Line+, Elegance, Business Elegance, Ultimate oraz GSi. Ceny Opla Insignia 2021 zaczynają się zaś od 123 300 złotych.
Wariant Edition zawiera m.in. 17-calowe strukturalne obręcze kół z kołpakami bi-kolor, klimatyzację automatyczną dwustrefową, tempomat z funkcją ogranicznika prędkości, 7-calowy ekran dotykowy, ESP, poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe, czujnik deszczu, asystenta świateł drogowych, światłoczułe lusterko wewnętrzne, hamulec postojowy sterowany elektrycznie z układem wspomagania ruszania na pochyłościach, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu.
Jeśli zdecydujemy się na wersję Business Edition, otrzymamy m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z oponami 215 lub 225/55 R17, kamerę „Opel Eye” rozpoznającą znaki drogowe, system Multimedia Navi z nawigacją, z łączami USB, AUX-in i Bluetooth, 7-calowy kolorowy ekran dotykowy.
GS Line to z kolei: 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z oponami 245/45 R18, sportowe fotele przednie, osłony przeciwsłoneczne z lusterkami i podświetleniem LED, system Multimedia Navi Pro z nawigacją, z łączami USB, AUX-in i Bluetooth, fotel kierowcy AGR, adaptacyjny układ jezdny FlexRide.
Wersja GS Line+ zapewni natomiast: 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, dwukolorowe, z oponami 245/35 R20, kamerę „Opel Eye” rozpoznającą znaki drogowe, system automatycznego odblokowywania zamków drzwi i sterowania zapłonem „Open&Start” (Grand Sport), system automatycznego odblokowywania zamków drzwi i sterowania zapłonem „Open&Start” (Sports Tourer), podgrzewane koło kierownicy itd.
Elegance zawiera m.in. skórzaną kierownicę z przyciskami sterowania systemami multimedialnymi, adaptacyjny układ jezdny FlexRide i 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Business Elegance to natomiast 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, kamera „Opel Eye” rozpoznająca znaki drogowe, 7 głośników premium, 8-calowy ekran dotykowy itd.
Jeśli zdecydujemy się na wersję Ultimate, otrzymamy m.in. 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, poduszki powietrzne boczne tylne, system Multimedia Navi Pro z nawigacją, z łączami USB, AUX-in i Bluetooth, 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, czarną podsufitkę, czarną tapicerkę z Alcantary, reflektory pikselowe IntelliLux LED z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi.
Wariant GSi obejmuje m.in. 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 5-ramienne, srebrno-szare, z oponami 245/35 R20, klimatyzację automatyczną dwustrefową, ESP, czujnik deszczu, tempomat z funkcją ogranicznika prędkości, automatyczne sterowanie światłami z czujnikiem oświetlenia, asystent świateł drogowych, reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej, reflektory pikselowe IntelliLux LED z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi, światła tylne w technologii LED, czujniki parkowania, adaptacyjny układ jezdny FlexRide.
Co najmniej 123 300 złotych zapłacimy za wersję Edition. Business Edition to koszt 127 800 złotych. Na wariant GS Line trzeba przeznaczyć chociaż 131 800 złotych, a na GS Line+ 155 800 złotych.
Ceny Opla Insignia 2021 w wersji Elegance zaczynają się od 129 600 złotych. Za Business Elegance zapłacimy co najmniej 145 700 złotych, a za Ultimate 149 550 złotych. Najwięcej, bo najmniej 204 200 złotych kosztuje wariant GSi.
Opel Insignia 2021 – silniki
Sercem Opla Insignia jest motor benzynowy lub diesel. Lista jednostek benzynowych jest następująca:
- 2.0 Turbo o mocy 170 KM (350 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 228 km/h),
- 2.0 Turbo o mocy 200 KM (350 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,7 s, prędkość maksymalna: 235 km/h),
- 2.0 Turbo 4×4 o mocy 230 KM (350 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s, prędkość maksymalna: 237km/h).
Każdy z silników oferowany jest z 9-biegową skrzynią automatyczną.
Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, to można wybierać spośród następujących jednostek:
- 1.5 Diesel o mocy 122 KM (300 Nm , przyspieszenie 0-100 km/h: 11,4 s, prędkość maksymalna: 205 km/h, z 6-biegową skrzynią manualną),
- 1.5 Diesel o mocy 122 KM (285 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,2 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, z 8-biegową skrzynią automatyczną),
- 2.0 Diesel o mocy 174 KM (380 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 228 km/h, z 6-biegową manualną skrzynią),
- 2.0 Diesel o mocy 174 KM (380 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, prędkość maksymalna: 225 km/h, z 8-biegową skrzynią automatyczną),
- 2.0 Diesel 4×4 o mocy 174 KM (380 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, prędkość maksymalna: 223 km/h, z 8-biegową przekładnią automatyczną).
Opel Insignia po liftingu – co uległo zmianie?
Facelifting Opla Insignia w dużej mierze skupił się wyglądzie auta. Już na pierwszy rzut oka widać zmiany lamp przednich, przedniego zderzaka czy atrapy chłodnicy, którą znacznie poszerzono.
Modyfikacje dotknęły również wnętrza samochodu, w którym zadbano o rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa. Tym samym model otrzymał asystenta pasa ruchu, asystenta martwego pola, adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych, zaawansowany asystent parkowania i nową kamerę cofania.\
Odświeżona stylistyka to jednak nie wszystko. Lifting objął także jednostki napędowe – wersja GSi dostała turbodoładowany 2-litrowy silnik o mocy 230 KM. Został wprowadzony również napęd na cztery koła Twinster oraz 9-biegowa przekładnia automatyczna, a także system eBoost.
Opel Insignia 2021 – opinie kierowców
Opel Insignia uchodzi wśród kierowców za dość udany i dopracowany model, choć wielu użytkownikom daleko do zachwytu. Odświeżoną wersję ceni się za wysoką funkcjonalność, zwłaszcza jeśli chodzi o obsługę, która jest w dużej mierze prosta i intuicyjna.
Wnętrze auta jest również dość wygodne, co przekłada się na wysoki komfort jazdy. Nie można nic zarzucić także prowadzeniu – samochód prowadzi się dobrze, szybko reaguje na polecenia kierowcy i sprawnie pokonuje zakręty. Chwali się ponadto oferowane silniki oraz trwałe i solidne zawieszenie.
Z wielu opinii wynika ponadto, że facelifting Opla Insignia nie zmienił w aucie niczego w sposób diametralny, co jednak odbierane jest pozytywnie.