Site icon Polscy Kierowcy

Silniki benzynowe w Toyocie Corolli 2020

Silniki benzynowe w Toyocie Corolli 2020

Toyota Corolla od lat trzyma mocną pozycję w rankingach zadowolenia klientów, ciesząc się tym samym opinią niezawodnego i bezawaryjnego auta. Jej oferta benzynowych jednostek napędowych w 2020 roku nie należy wprawdzie do szczególnie rozbudowanych, ale wydaje się wystarczająca. Niewątpliwie warto więc poznać najważniejsze parametry silnika, który Toyocie Corolli dodaje dziś mocy.

Ograniczony wybór wersji silnikowych w Toyocie Corolli 2020

Wybór silników benzynowych w Toyocie Corolli może wydawać się dość skromny w porównaniu z innymi ofertami. W wersjach Hatchback oraz TS Combi producent oferuje je bowiem w zaledwie dwóch konfiguracjach.

Turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 l i mocy 116 KM napędza więc zarówno wersje modelu z manualną skrzynią biegów, jak i te wyposażone w bezstopniową przekładnię Multidrive S. W Sedanie rzecz wygląda zresztą podobnie, bo kierowcy do wyboru mają dwie konfiguracje silnika 1,6 Valvematic Dual VVT o mocy 132 KM.

Niezbyt rozbudowa oferta silników Toyoty Corolli 2020 nie zmienia jednak faktu, że wspomniane jednostki napędowe jako jedyne niehybrydowe w ofercie japońskiego koncernu chwalą się dość imponującymi osiągami, a także niskim spalaniem.

Toyota Corolla 1.2 Turbo (116 KM, 185 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią

Na osiągnięcie prędkości 100 km/h Toyota Corolla z silnikiem benzynowym 1.2 Turbo wyposażona w 6-biegową manualną skrzynię potrzebuje 9,3 s. Maksymalnie jest
w stanie osiągnąć 200 km/h.

W tym kontekście z całą pewnością godny uwagi jest także moment obrotowy wynoszący aż 185 Nm, który dostępny jest w szerokim zakresie obrotów – od 1500 do 4000 obr./min. Gwarantuje to z kolei pożądaną dynamikę i bezpieczeństwo jazdy
i zapewnia szybką reakcję auta na polecenie kierowcy.

W efekcie zastosowania podwójnego układu chłodzenia (strumienie oleju chłodzą od spodu denka tłoków, a za chłodzenie bloku silnika odpowiada indywidualny układ) temperatura pracy silnika jest zaś optymalna, co w bezpośredni sposób przekłada się na jej niezawodność i osiągi.

Zapewnia to także płynną zmianę biegów i odpowiada za sprawność wykonywanych manewrów, co szczególnie ważne jest przy wyprzedzaniu. Turbodoładowany silnik
o pojemności 1,2 l i mocy 116 KM wyróżnia się ponadto stosunkowo niskim zużyciem paliwa – średnie spalanie to bowiem  5,8 – 7,2 l / 100 km.

Tym, co wyróżnia silnik w Toyocie Corolli na tle innych konstrukcji, jest ponadto zmienny cykl pracy, który wykorzystuje cykle Atkinsona i Otta. Płynne przechodzenie pomiędzy tymi dwoma trybami to natomiast niewątpliwa i spora zaleta – głównie
z uwagi na pełne wykorzystanie możliwości silnika oraz znaczne obniżenie zużycia paliwa, a więc i kosztów eksploatacji pojazdu. To zaś niewątpliwie dobra wiadomość zarówno dla kierowców i ich portfeli, jak i w kontekście troski o ochronę środowiska naturalnego.

Toyota Corolla 1.2 Turbo (116 KM, 185 Nm) z bezstopniową przekładnią Multidrive S

Czterocylindrowy turbodoładowany silnik w Toyocie Corolli o pojemności 1,2 l
i mocy 116 KM pracuje również pod maską wersji modelu wyposażonej w bezstopniową przekładnię Multidrive S. Ta z kolei oprócz automatycznej pracy posiada również tryb sekwencyjnej zmiany biegów.

Moment obrotowy wynosi 185 Nm i osiągany jest przy 1500-4000 obr./min. Jego zwiększenie przy niskich prędkościach odpowiada za natychmiastową reakcję silnika. Przyspieszenie do 100 km/h auto osiąga natomiast w 10 sekund.

Średnie zużycie benzyny przez Toyotę Corollę wynosi w tym przypadku zaledwie 6,1 – 7,3 l / 100 km. Dawkowanie paliwa adekwatne do warunków jazdy zapewnia zaś jego bezpośredni wtrysk.

Praca silnika w cyklach Otta i Atkinsona w zależności od warunków przekłada się bezpośrednio na jego mniejsze opory i spalanie. Przy spokojnej i wolnej jeździe doskonale sprawdza się więc cykl Atkinsona, przełączając się na drugi z wymienionych przy dynamicznym przyspieszeniu i większym zapotrzebowaniu na moc.

Silnik benzynowy w Toyocie Corolli to – obok dwóch rodzajów układu hybrydowego – mocna propozycja napędowa japońskiego koncernu, który nie tak dawno całkowicie zrezygnował przecież z diesla. Sam wybór skrzyni biegów to zaś indywidualna decyzja każdego kierowcy, uzależniona od jego potrzeb, możliwości
i oczekiwań. Producent zapewnia jednak, że obojętnie od tej decyzji jazda Corollą jest komfortowa, dynamiczna i bezpieczna.

Exit mobile version