Polscy Kierowcy

Toyota Rav4 Hybrid 2020 – hybryda od Toyoty jedyna w swoim segmencie

Zdecydowanie najchętniej kupowanymi obecnie samochodami są SUV-y. Sporych rozmiarów auta, które bez problemu odnajdą się w jeździe miejskiej niejednokrotnie wyposażane są w solidne jednostki napędowe. Jednak ceny paliwa wbrew marzeniom kierowców nie spadają, a wręcz przeciwnie. Czy można jednak połączyć w jakiś sposób duże gabaryty, sensowną moc silnika i przyzwoite spalanie? Tak, wystarczy postawić na silnik hybrydowy.

Toyota Rav4 Hybrid – od miejskiego SUV-a do średniej klasy hybrydy

Producentem, który niemało uwagi poświęca swoim samochodom z silnikami hybrydowymi jest Toyota. W ofercie tej japońskiej firmy znajdziemy zarówno małe miejskie auta, jak i całkiem mocne SUV-y o napędzie hybrydowym. Do tej ostatniej kategorii należy Rav4 Hybrid. 

Toyota RAV4 L z wyposażeniem dodatkowym z 1944 roku.

Toyota Rav4 po raz pierwszy wyjechała na drogi jako miejski SUV w 1994 roku. Od tamtego roku przeszła sporo zmian, jednak jedne z największych pojawiły się wraz z premierą czwartej generacji w 2012 roku. Auto zostało wtedy oficjalnie SUV-em klasy średniej, a obok silników diesla i benzynowego pod maską Rav4 znalazł się silnik hybrydowy – łączący mocny silnik benzynowy z napędem elektrycznym.

Toyota Rav4 Hybrid piątej generacji

W roku 2017 Toyota Rav4 była najlepiej sprzedającym się SUV-em, a także szósty najpopularniejszy samochód w ogóle. Rok później na świat przyszła piąta już odsłona Rav4. Model oparto na platformie GA-k z serii TNGA (z architektury której korzystają także Toyota CH-R, Toyota Corolla XII czy Lexus LC i Lexus LS) gwarantującej większą sztywność, a nadwozie chociaż nieco większe, zostało skrócone względem poprzedniej generacji SUV-a Toyoty (ma teraz równe 4600 mm długości oraz szerokość 1855 mm).

Toyota system THS II Plug-in

Mniej niż 6 litrów na 100 km oraz nieco ponad 8 sekund „do setki”

Obecnie najnowsza generacja Toyoty Rav4 Hybrid oznaczona numerem 5 (wypuszczona w 2018 roku) posiada na wyposażeniu dwa warianty silnika hybrydowego – 2.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 218 koni mechanicznych z napędem na przednią oś, albo 222 koni z napędem AWD. Czas jakiego potrzebuje auto do osiągnięcia setki to nieco ponad 8 sekund (8,4 s dla przednionapędowca i 8,1 s dla wersji 4×4), a prędkość maksymalna w obu przypadkach 180 km/h. 

Toyota RAV4 Hybrid (PHEV) – premiera 9 czerwca 2020 r.

Przyzwoite osiągi zapewniane przez wsparcie elektrycznego motoru sprawiają, że Toyota Rav4 Hybrid zachęci do siebie nawet zagorzałych fanów jednostek napędzanych dieslem. Dzięki odzyskiwaniu energii z hamowania silnik elektryczny nie wymaga ładowania z gniazdka i pracuje równolegle do jednostki benzynowej.

Jednak bez dwóch zdań Japończykom trzeba przyznać, że udaje im się wprowadzać hasło Stop Smog Go Hybrid w życie. Nowy SUV emituje poniżej 130 g CO2 na każdy kilometr, ale co ważniejsze dla kierowców spala…. niecałe 6 litrów paliwa na każde 100 km w cyklu mieszanym. Co prawda osobom z ciężką nogą może być ciężko osiągnąć ten wynik, jednak spokojna jazda w trasie potrafi zaowocować wskazaniami na poziomie 5,5 litra, a nawet mniej. 

Bezstopniowa skrzynia Toyoty z roku na rok jest coraz bardziej dopracowana i pracuje naprawdę przyzwoicie. Samo auto jednak mimo dobrych osiągów, porządnej skrzyni e-CVT i agresywnego designu nadwozia nie jest wcale modelem przeznaczonym do jazdy sportowej. Na kręte i strome podjazdy natomiast dużo lepiej nadają się egzemplarze z napędem AWD, zostawiając przednionapędowca z tyłu.

Wyposażenie Rav4 Hybrid

Wnętrze auta zostało podobnie jak w przeszłości wykonane w solidny i doskonały pod kątem obsługi sposób. Spory ekran dotykowy pozwala bezproblemowo obsługiwać system multimedialny, a ogólne spasowanie elementów stoi na wysokim poziomie – chociaż całość raczej unika sprawiania wrażenia segmentu premium. 

Wyposażenie nowego SUV-a Toyoty dostępne jest w kilku wersjach: 

Nawet najtańszy pakiet Active posiada całą masę udogodnień takich jak klimatyzacja automatyczna (w wersji hybrydowej – modele z dwulitrowym silnikiem benzynowym wyposażono w tym przypadku w klimatyzację manualną) z nawiewem na drugi rząd siedzeń, wielofunkcyjną kierownicą, podgrzewanymi, elektrycznie składanymi lusterkami i kolorowy 4,2″ wyświetlacz tablicy rozdzielczej z 7″ ekranem do obsługi multimediów.

Dla osób decydujących się na nieco bogatszy pakiet Comfort Toyota przygotowała zegary Optitron, 7″ wyświetlacz tablicy rozdzielczej, czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania i malowane w Piano Black relingi dachowe.

Rav4 Hybrid Selection to nie tylko dwukolorowe nadwozie z dachem w kolorze Piano Black, ale także obsługiwana bezdotykowo elektryczna klapa bagażnika, system inteligentnego kluczyka, czujniki parkowania również z przodu pojazdu, a za dodatkową opłatą także system audio JBL z najwyższej półki, bądź dach panoramiczny. 

Prawdziwe wrażenie robi jednak najlepiej wyposażony pakiet Executive. Gwarantuje on panoramiczny ekran z kamerami 360, możliwość zapisu ustawień fotela kierowcy, lusterko wsteczne z wyświetlaczem cyfrowym, a radio wchodzące w skład systemu multimedialnego otrzymuje dodatkowo obsługę w systemie cyfrowym DAB. Podobnie jak w wersji Selection wymagający kierowcy mogą dopłacić do wersji z nagłośnieniem od JBL, a także panoramicznym dachem. 

Toyota Rav 4 Hybrid – bezpieczeństwo przede wszystkim

Na nabywców piątej generacji Toyoty Rav4 niezależnie od wybranego pakietu wyposażenia czekają specjalne systemy bezpieczeństwa. Toyota Safety Sense 2 to między innymi układ wczesnego reagowania w razie zagrożenia zderzeniem (ze specjalną funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów), automatycznie uruchamiane światła drogowe, asystent utrzymania pasa ruchu, układ rozpoznawania znaków drogowych, a także system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu wraz z automatycznym powrotem na poprzedni tor jazdy.

Rav4 Hybrid Executive otrzymała ponadto kilka zupełnie nowych systemów – między innymi układ detekcji przeszkód ICS. 

Toyota Rav4 z hybrydowym silnikiem to rozsądny wybór

Najpopularniejszy SUV Toyoty z ponad 25-letnią historią w swoim nowym wydaniu z hybrydowym napędem sporo zyskuje. Ten niemały samochód (zarówno jeśli mowa o przestronności wnętrza, jak i wymiarach zewnętrznych) dzięki zastosowaniu wsparcia silnika elektrycznego pomoże zaoszczędzić sporo na paliwie oferując spalanie poniżej 6 litrów, a jednocześnie zapewni wysoki komfort podróży dzięki dobremu spasowaniu elementów wnętrza i bogatym pakietom wyposażenia wraz z pokaźnym systemem bezpieczeństwa. 

Nie jest to jednak samochód sportowy i nie zadowoli maniaka wysokich prędkości (180 km/h nie jest fenomenem), a poza trasą nawet z aktywnym systemem off-road wymaga ostrożności. Dla większości kierowców nowa Rav4 będzie jednak doskonałym samochodem do codziennego użytku. 

Exit mobile version