Ta akcja serwisowa marki BMW poruszyła prawie dekadę temu cały świat. Pomimo upływu czasu spośród 67 milionów wadliwych poduszek powietrznych marki TAKATA, aż 11 milionów wciąż pozostaje w pojazdach. Są śmiertelnie niebezpieczne!
Japońska firma TAKATA produkowała przed laty m.in. poduszki powietrzne i kierownice. Poduszki powietrzne były montowane w wielu starszych modelach samochodów marki BMW. Jak się okazuje generator gazu montowany w tych poduszkach był w wielu samochodach wadliwy. Może on w trakcie kolizji wybuchnąć, a w takiej sytuacji jego metalowe elementy wystrzelą w kierunku kierowcy i pasażerów.
Właściciele wielu modeli BMW mogą spodziewać się wezwania do serwisu. Dotyczy to również tych, które jeżdżą w Polsce (5617 egzemplaży). Istnieje jednak jeden problem. Chodzi tu o samochody, które kilkukrotnie zmieniły już właścicieli i nie są serwisowane w ASO. W takiej sytuacji warto skontaktować się z serwisem i sprawdzić podać nr VIN. Na tej podstawie serwis poinformuje, czy wymiana poduszek powietrznych jest konieczna.
Oto lista modeli, w których mogą znajdować się wadliwe poduszki powietrzne:
- Seria 1 – roczniki 2008-2013
- X1 – roczniki 2013-2015
- Seria 2 Active Tourer – F45
- Seria 3 – F30 i F31 roczniki 2000-2013, E46 rocznik 1997-2000
- seria 3 GT – F34
- M3 – F80 roczniki 2000-2013
- X3 – roczniki 2007-2010
- Seria 4 Coupe, Cabrio i GranCoupe – F32, F33 i F36
- M4 Coupe i Cabrio – F82 i F83
- Seria 5 GT – F07 roczniki 2000-2003
- Seria 5 – F10 i F11 roczniki 2000-2003
- M5 – roczniki 2000-2003
- X5 i X5M – F15 i F85 – roczniki 2001-2003 i 2007-2013
- Seria 6 Cabrio, Coupe i GranCoupe – F12, F13 i F06
- X6 i X6M – F16 i F86 roczniki 2008-2014
- ActiveHybrid X6 – roczniki 2010-2011
Firma TAKATA odpowiedzialna za produkcie wadliwych poduszek powietrznych zbankrutowała w 2017 roku ze względu na wysokość kary za nieprawidłowości jaką musiała zapłacić.