Model zaprezentowany został w 2003 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Rok później ruszyła jego produkcja, a po dwóch latach auto doczekało się liftingu. Niedawno odbyła się prezentacja szóstej generacji modelu.
Sprawdź dane techniczne pojazdu i jego dostępne wersje. Zapoznaj się również
z opiniami o Oplu Astra H. Zdanie jego użytkowników może być cennym głosem
i dużą pomocą podczas podejmowania decyzji o zakupie.
Opel Astra H – dane techniczne
Opel Astra H to samochód osobowy należący do segmentu C, produkowany od 2004 roku. Fabryczne oznaczenie „H” oznacza trzecią generacją modelu.
Auto dostępne było w kilku wersjach nadwoziowych. Kierowcy mogli wybierać pomiędzy trzydrzwiowym i pięciodrzwiowym hatchbackiem oraz czterodrzwiowym sedanem. Ponadto oferta obejmowałakombi w wersji dwudrzwiowej, a także dwudrzwiowe coupe-cabrio. Wersja trzydrzwiowa funkcjonowała jako Opel Astra H GTC (Gran Turismo Compact).
Pod maską Opla Astry H pracował jeden z silników benzynowych lub wysokoprężnych, wybór jednostek napędowych był przy tym naprawdę szeroki. Samochód dostępny był z napędem przednim, 5-biegową lub 6-biegową skrzynią manualną, 5-biegową skrzynią półautomatyczną oraz 4-biegową lub 6-biegową skrzynią automatyczną.
Jeśli zaś chodzi o wymiary, to auto mierzy 4290 mm (trzydrzwiowy hatchback) lub 4249 mm (pięciodrzwiowy hatchback) długości, 1753 mm szerokości oraz 1435 mm (trzydrzwiowy hatchback) lub 1460 mm (pięciodrzwiowy hatchback) wysokości. Wymiary Opla Astra H kombi są następujące: 4515 mm długości, 1753 mm szerokości i 1500 mm wysokości.
Auto z nadwoziem sedan mierzy natomiast 4587 mm długości, 1753 mm szerokości oraz 1458 mm wysokości, a TwinTop: 4476 mm długości, 1759 mm szerokości i 1411 mm wysokości.
Opel Astra H – dostępne wersje
Samochód dostępny był w kilku wersjach wyposażeniowych. Do 2010 roku oferowano jego następujące warianty: Essentia, Elegance, Enjoy, Cosmo, Sport oraz OPC. Po 2010 roku można było natomiast wybierać pomiędzy: Classic III, Essentia, Sport oraz Enjoy.
Decydując się na standardowe wyposażenie, można było liczyć na takie elementy, jak: klimatyzacja manualna, ABS, wspomaganie układu kierowniczego, cztery poduszki powietrzne, elektryczne sterowanie lusterek i szyb.
Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazły się natomiast m.in. klimatyzacja automatyczna, nawigacja satelitarna, ESP, kurtyny powietrzne, komputer, system Flexorganizer, ogrzewanie postojowe oraz dodatkowe radio dla pasażerów.
Opel Astra H – silniki
Paleta oferowanych jednostek napędowych trzeciej generacji niemieckiego kompaktu jest naprawdę bardzo szeroka. Stanowi to niewątpliwą zaletę tego modelu, co potwierdzają liczne pozytywne opinie o Oplu Astra H.
Gamę silników benzynowych otwiera napęd 1.4 o mocy 75 KM (120 Nm przy 3800 obr./min )lub 90 KM (125 Nm przy 4000 obr./min).
Wśród 1,6-litrowych silników dostępne były o następujących mocach: 105 KM (150 Nm przy 3900 obr./min), 115 KM (155 Nm przy 4000 obr./min) oraz 180 KM (230 Nm przy 1980-5500 obr./min). Kolejna jednostka to silnik 1.8 o mocy 125 KM (170 Nm przy 3800 obr./min) lub 140 KM (170-175 Nm przy 3800 obr./min).
Najmocniejsza jednostka benzynowa to silnik 2.0 o mocy 170 KM (250 Nm przy 1950-4000 obr./min) 200 KM (262 Nm przy 4200 obr./min) oraz 245 KM (320 Nm przy 2400-5000 obr./min).
Listę diesli obejmuje zaś następujące jednostki: 1.3 CTDI o mocy 90 KM (200 Nm przy 1750-2500 obr./min), 1.7 CTDI o mocy 80 KM (170 Nm przy 1800-2800 obr./min), 100 KM (240 Nm przy 2300 obr./min,), 110 KM (260 Nm przy 2300 obr./min) oraz 125 KM (280 Nm przy 2300 obr./min).
Ponadto oferta silników wysokoprężnych zawiera jednostkę 1.9 o mocy 100 KM (260 Nm przy 3900 obr./min), 120 KM (280 Nm przy 2000-2750 obr./min) oraz 150 KM (320 Nm przy 2000-2750 obr./min).
Opel Astra H – opinie kierowców
Opel Astra H to jeden z najpopularniejszych samochodów dostępnych na rynku wtórnym. Za jego niekwestionowaną zaletę uchodzi szeroka gama silnikowa – oferowanych jednostek napędowych jest naprawdę dużo, co sprawia, że każdy kierowca może wybrać silnik zgodnie ze swoimi oczekiwaniami. Podobnie rzecz ma się
z wersjami nadwozia – oferta zawiera liczne warianty nadwoziowe, wśród których szczególnie cenionym przez kierowców jest Opel Astra H kombi.
Nie bez znaczenia pozostaje również komfort jazdy, za który odpowiada przestronna kabina. Użytkownicy cenią sobie także fakt, że auto nie jest szczególnie awaryjne. Co więcej, ewentualne naprawy są z reguły tanie, a części zamienne łatwo dostępne.
Ich opinie o Oplu Astra H są również zgodne, jeśli chodzi o możliwe kłopoty
i usterki. Wielu kierowców narzekało na spore zużycie oleju. Niekiedy zdarzały się problemy z przekładnią kierowniczą oraz wtryskiwaczami. Dość często kłopotów przysparza również klimatyzacja, a konkretnie jej chłodnica i kompresor. Nie oznacza to jednak, że większość czasu spędzimy u mechanika.