Polscy Kierowcy

Opel Astra J – dane techniczne, dostępne wersje, silniki, opinie

Opel Astra to jeden z największych bestsellerów na rynku motoryzacyjnym. Auto od lat sprzedaje się świetnie. Dużą popularnością cieszy się również jego czwarta generacja, oznaczona jako „J”.

Poniżej przedstawiamy dane techniczne auta, jego dostępne wersje oraz gamę oferowanych silników. Warto wiedzieć także, co na temat modelu sądzą jego użytkownicy – ich opinie o Oplu Astra J mogą stanowić cenną wskazówkę przy podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu.

Opel Astra J – dane techniczne

Opel Astra Design Edition J Front samochodu CC BY SA 3.0 DE
Opel Astra Design Edition J Front samochodu. Zdjęcie: M 98 / CC BY SA 3.0 DE

Opel Astra J to samochód osobowy należący do segmentu C. Jego oznaczenia fabryczne „C” oznacza czwartą generację modelu, która produkowana była od 2009 roku.

Model dostępny był w następujących wersjach nadwoziowych: jako trzydrzwiowy (GTC) lub pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowe kombi. Pod jego maską pracuje jeden z silników benzynowych lub wysokoprężnych. Samochód oferowany był wyłącznie z napędem przednim, z 5-biegową lub 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową skrzynią automatyczną.

Wymiary hatchbacka są następujące: 4466 mm (GTC) i 4419 mm (wersja pięciodrzwiowa) długości, 1840 mm (GTC) i 1814 mm (wersja pięciodrzwiowa) szerokości oraz 1482 mm (GTC) i 1510 mm (wersja pięciodrzwiowa) wysokości. Opel Astra J kombi mierzy z kolei 4698 mm długości, 1814 mm szerokości oraz 1535 mm wysokości. Wersja sedan ma wymiary: 4658 mm długości, 1814 mm szerokości oraz 1500 mm wysokości.

Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, to wynosi ona: 370-1235 litrów (hatchback), 380-1165 litrów (GTC), 460-1010 litrów (sedan) oraz 500-1550 litrów (kombi).

Opel Astra J – dostępne wersje

Opel Astra czwartej generacji dostępny był w kilku wersjach wyposażeniowych. Są to: Essentia, Enjoy, Cosmo oraz Sport.

W standardowym wariancie Essentia możemy liczyć na 16-calowe felgi aluminiowe, poduszki powietrzne przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne oraz elektryczne szyby z przodu, ESP oraz ABS.

Jeśli zdecydujemy się na wersję Enjoy, otrzymamy m.in. manualną klimatyzację, aktywne zagłówki z przodu, radio z trójfunkcyjnym wyświetlaczem oraz kurtynowe poduszki powietrzne.

Opel Astra Design Edition J Front samochodu. Zdjęcie: M 98 / CC BY SA 3.0 DE

Wariant Cosmo obejmuje natomiast: 17-calowe felgi aluminiowe, tempomat, dwustrefową klimatyzację elektroniczną, skórzaną kierownicę, komputer pokładowy oraz elektryczny hamulec postojowy.

W wersji Sport otrzymamy: 17-calowe felgi aluminiowe, tempomat, skórzaną, perforowaną kierownicę, dwustrefową klimatyzację elektroniczną, przyciemniane klosze reflektorów przednich, radio CD 400 z wyświetlaczem graficznym.

Opel Astra J – silniki

Paleta jednostek napędowych Opla Astra J obejmuje silniki benzynowe oraz silniki wysokoprężne.

Lista oferowanych jednostek benzynowych jest następująca:

Najczęściej wybierany silnik w Oplu Astrze J to 1.4 Turbo – jednostka ta uchodzi za niezawodną i najlepszą pośród oferowanych napędów. To prosta, trwała i praktycznie bezawaryjna konstrukcja. Co więcej, świetnie sprawdza się przy instalacji gazowej.

Silnik diesla można wybierać spośród następujących jednostek:

Z opinii o Oplu Astrze J wynika, że wszystkie silniki diesla są praktycznie niezawodne. Najrzadziej polecanym jest jedynie napęd 1.3 CDTI.

Opel Astra J – opinie kierowców

Czwarta generacja niemieckiego kompaktu ceniona jest za znacznie lepszą jakość materiałów wykończeniowych i ich montaż. Chwali się przestrzenną i funkcjonalną kabinę, która zapewnia komfort podróżowania.

Nie bez znaczenia pozostaje również pojemność bagażnika, która szczególnie duża jest w wersji kombi. Opel Astra J uchodzi ponadto za samochód trwały
i bezproblemowy. Za skuteczne uznaje się także jego zabezpieczenie przed korozją. Niekiedy wystąpić mogą kłopoty z ręczną skrzynią biegów. W autach z silnikiem diesla wymiany może wymagać zaś turbosprężarka i dwumasowe koło zamachowe.

Niekwestionowaną zaletą modelu jest szeroki wybór jednostek napędowych. Co więcej, wszystkie oferowane silniki są praktycznie niezawodne, choć najczęściej polecany przez kierowców Opla Astry J to 1.4 Turbo. Użytkownicy chwalą ponadto zawieszenie jako trwałe i komfortowe, a jazdę niemieckim kompaktem oceniają zwykle pozytywnie.

Exit mobile version