Polscy Kierowcy

Opel Astra K – dane techniczne, dostępne wersje, silniki, opinie

Opel Astra K zaprezentowany został w 2015 roku. Cztery lata później przeszedł gruntowny lifting. Jest jednym z najpopularniejszych aut, które jeżdżą po polskich drogach.

Sprawdź dane techniczne pojazdu, jego dostępne wersje oraz gamę jednostek napędowych. Zapoznaj się z opiniami kierowców. Zobacz również, z jakimi awariami i problemami w Oplu Astra K musisz się liczyć.

Opel Astra K – dane techniczne

Opel Astra to samochód osobowy należący do segmentu C. Produkowany jest od 1991 roku. Oznaczenie fabryczne „K” wskazuje na jego piątą generację, której premiera miała miejsce w 2015 roku.

Opel Astra K – dane techniczne dostepne wersje silniki opinie 1
Opel Astra K ecoFLEX Dynamic. Zdjęcie: M 98 / CC BY SA 3.0 DE

Auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwoziowych – kierowcy mogą wybierać pomiędzy pięciodrzwiowym hatchbackiem a pięciodrzwiowych kombi. Oferowane jest z napędem przednim, z 5-biegową lub 6-biegową skrzynią manualną, 5-biegową skrzynią półautomatyczną, 6-biegową lub 9-biegową skrzynią automatyczną oraz bezstopniową przekładnią CVT.

Jeśli chodzi o wymiary, to Opel Astra z nadwoziem hatchback mierzy 4370 mm długości, 1809 mm szerokości i 1485 mm wysokości. Wymiary wersji kombi są następujące: 4702 mm długości, 1809 mm szerokości oraz 1499 mm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi natomiast 310-1210 litrów w hatchbacku oraz 540-1630 litrów w kombi.

Sercem niemieckiego kompaktu piątej generacji jest jeden z silników benzynowych lub wysokoprężnych – warto w tym miejscu zaznaczyć, że paleta jednostek napędowych uległa znacznej modyfikacji w związku z liftingiem w 2019 roku.

Opel Astra K – dostępne wersje

Opel Astra K oferowany jest w różnych wariantach wyposażenia. Początkowo były to następujące wersje: Essentia, Enjoy, Dynamic oraz Elite.

W standardowym wariancie można było liczyć m.in. na klimatyzację manualną, ledowe światła dzienne, ABS, ESP, HSA, podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka itd. Opcjonalne wersje mogły wyposażyć auto m.in. w automatyczną klimatyzację dwustrefową, nawigację, kamerę cofania, czujnik deszczu, czujniki parkowania, wielofunkcyjną kierownicę skórzaną, system bezkluczykowy, tempomat itd.

Po liftingu zmianie uległa oferta wyposażenia – od 2019 roku oferowane wersje to: Edition, GS Line, Elegance, Business Elegance oraz Ultimate.

Wersja Edition obejmuje m.in. układ stabilizacji toru jazdy ESP z TCS/ABS i wspomaganiem ruszania na pochyłościach HSA, 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, klimatyzację sterowaną ręcznie, przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz kurtynowe poduszki w obu rzędach siedzeń, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujniki parkowania.

Jeśli zdecydujemy się na wariant GS Line, otrzymamy m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, pakiet Asystent Kierowcy 1 – wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
z układem utrzymania pasa ruchu, reflektory przeciwmgielne.

Opel Astra K ecoFLEX Dynamic. Zdjęcie: M 98 / CC BY SA 3.0 DE

Wersja Elegance Opla Astry K zapewnia m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, hamulec postojowy sterowany elektrycznie, dwustrefową klimatyzację sterowaną elektronicznie z czujnikiem wilgotności, Pakiet Asystent Kierowcy 1 – wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z układem utrzymania pasa ruchu, światłoczułe lusterko wewnętrzne.

Decydując się na wariant Business Elegance, możemy zaś liczyć na: 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, kamerę cofania, czujniki parkowania, system automatycznego sterowania zamkami drzwi przednich i zapłonem Open&Start, system Multimedia Navi z nawigacją z łączami Bluetooth oraz USB.

Wersja Ultimate obejmuje m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, lakierowane na czarno, kamerę cofania, reflektory przeciwmgielne, Pakiet Ochronny – zaawansowany system wspomagania parkowania APA2, układ ostrzegający
o pojazdach w martwym polu w lusterkach, kamerę cofania, elektrycznie składane lusterka boczne, światła tylne LED, przyciemniane tylne szyby „Privacy”, czarną tapicerkę Alcantara.

Trudno zaprzeczyć, że wyposażenie piątej generacji modelu jest dość bogate, różnorodne i rozbudowane. Chętnie korzystają z niego kierowcy, co potwierdzają ich opinie o Oplu Astra K, na które spory wpływ ma również poziom wyposażenia auta.

Opel Astra K – silniki

Gama jednostek napędowych Opla Astra K obejmuje silniki benzynowe oraz silniki wysokoprężne. Do 2019 roku lista napędów benzynowych była następująca:

Po liftingu paleta ta uległa całkowitej zmianie – od 2019 roku dostępne są następujące jednostki:

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, to Opel Astra K przed liftingiem napędzany był przez jedną z poniższych jednostek:

Po liftingu lista diesli nieco się skróciła i od 2019 roku obejmuje tylko dwa silniki:

Z opinii o Oplu Astra K wynika, że najbardziej polecanymi silnikami są: 1.4 (100 KM) oraz 1.4 Turbo, natomiast z diesli najwyższe noty zbiera 1.6 Bi-Turbo.

Opel Astra K – opinie kierowców

Opel Astra to jeden z najpopularniejszych samochodów na polskich drogach. Nie bez powodu zresztą – oceniany jest przez kierowców zwykle bardzo pozytywnie, a każda generacja modelu jest kupowana często i chętnie. Auto prowadzi się zresztą świetnie i dynamicznie, nie generuje zbyt dużych kosztów eksploatacji i rzadko się psuje.

Chwali się szeroki wybór jednostek napędowych i trwałość oferowanych silników. W tej generacji zniknęły również kłopoty z ręczną skrzynią biegów. Użytkownikom podoba się wnętrze, które oceniają jako estetyczne i funkcjonalne. Kabina jest ponadto dość przestronna i wygodna.

Model nie jest oczywiście całkowicie pozbawiony wad, warto więc wiedzieć, z jakimi awariami i problemami w Oplu Astra K lepiej się liczyć. Częste zarzuty padają pod adresem elektroniki, która w tej generacji została znacznie rozbudowana. W autach z silnikiem diesla mogą wystąpić kłopoty z łańcuchem rozrządu oraz dwumasowym kołem zamachowym. Niekiedy narzeka się na szarpanie silnika oraz awarie sprzęgła.

Mimo wszystko jest to samochód trwały i dopracowany pod względem technicznym,  to również auto niezwykle praktyczne i funkcjonalne, co potwierdzają liczne pozytywne opinie o Oplu Astra K.

Exit mobile version