Polscy Kierowcy

TMS system wspomagający planowanie, monitorowanie, rozliczanie transportu – funkcje i zastosowanie

Global logistics concept with online trading and shopping in the internet, packages to be delivered after ordering on the computer

Firmy z branży transportowej każdego dnia muszą borykać się z wyzwaniami związanymi z optymalnym zaplanowaniem łańcucha dostaw, odpowiednim koordynowaniem pracy wielu działów i pracowników odpowiedzialnych za realizację procesów biznesowych – a to wszystko przy jednoczesnym redukowaniu kosztów i maksymalizacji zysków. Takie i inne problemy związane z zarządzaniem logistyką i transportem rozwiązuje system TMS.

TMS – podstawowe informacje 

Transport Management System (TMS) to jeden z najważniejszych systemów wspomagających realizację procesów transportowych i logistycznych w firmach zajmujących się spedycją, handlem, produkcją, logistyką i transportem. Osoby zaznajomione z nowoczesnymi technologiami doskonale zdają sobie sprawę z rosnących potrzeb koordynacji pracy organizacji na każdym etapie – planowania, realizacji i kontroli. TMS to realna odpowiedź na dzisiejsze wyzwania branży transportowej. 

Jak działa TMS? Jest to oprogramowanie, które agreguje wszystkie dane dotyczące łańcucha logistycznego, będące kluczem do usprawnienia pracy działu transportowego. Transport Management System jest w stanie uporządkować i przyśpieszyć pracę na wielu polach, począwszy od zarządzania wieloma zleceniami w jednym czasie, przez delegowanie konkretnej pracy pracownikom, sprawny obieg dokumentacji transportowej aż po kontrolę efektywności. W przeszłości utrwalała się opinia, że systemy informatyczne usprawniające procesy biznesowe były domenę jedynie większych organizacji. Dzisiaj jednak podejście do TMS zmienia się diametralnie i każda firma zajmująca się transportem, logistyką i spedycją powinna zastanowić się nad wdrożeniem skutecznego systemu zarządzania procesami transportowymi dostępnego pod adresem https://mbis.pl/easytms/.

tms

Główne zastosowanie systemu TMS

Jakie jest zastosowanie Transport Management System? To kompleksowe rozwiązanie dla wszystkich organizacji, które w repozytorium swoich procesów biznesowych znajdują obszary związane z logistyką, transportem oraz spedycją. W ramach jednego systemu informatycznego pracownicy mogą zaplanować i wykonać każde, nawet największe zamówienie. 

Zaawansowany TMS jest w stanie, na podstawie danych wejściowych podpowiedzieć nam, jak zaplanować cały proces logistyczny na każdym etapie łańcucha dostaw, by zrealizować go najszybciej, najtaniej i z zachowaniem optymalnej jakości. TMS jednak nie kończy swojej roli na etapie planowania. Sama realizacja zlecenia również może być wykonana z pomocą TMS. Obieg niezbędnej dokumentacji transportowej, komunikacja z osobami odpowiedzialnymi za konkretne czynności, śledzenie transportu, a nawet funkcje księgowe ułatwiające fakturowanie i rozliczanie przewozów to tylko nieliczne z zastosowań systemów TMS. TMS ułatwia zarządzenia każdym typem przewozów, od transportu typowo kurierskiego, przez transport drobnicowy LTL aż po transport osób.

W dłuższym okresie użytkowania systemu każda organizacja może odkryć dodatkowe korzyści, wynikające z modułu raportowania, który w syntetyczny sposób pokazuje wszelkie obszary do poprawy. System TMS ułatwia usprawnianie procesów biznesowych i optymalizację ich zarówno pod kątem kosztów, jak i efektywności. 

Funkcjonalność systemu TMS

Jakie są podstawowe funkcje systemu TMS? Oczywiście w zależności od potrzeb konkretnej organizacji, system informatyczny może być rozbudowany o moduły, które odpowiadają konkretnym potrzebom biznesowym, jednak podobnie jak w przypadku innych popularnych systemów ERP, WMS czy ERP, również Transport Management System cechuje się pewnymi uniwersalnymi cechami. 

Przede wszystkim funkcja planowania oraz realizacji każdego transportu. Optymalizacja przestrzeni ładunkowej poprzez redukcję pustych przejazdów zapewni szybsze realizowanie zleceń przy jednoczesnym obniżeniu kosztów własnych. TMS zawiera także szereg usprawnień automatyzujących pracę – to zminimalizowanie ryzyko błędów i zwiększy satysfakcje klientów. 

Warto również wspomnieć o samej realizacji tras oraz stałej kontroli procesów biznesowych, które z czasem mogą dostarczyć niezwykle istotnych danych, umożliwiających usprawnienie działania całej organizacji i stały rozwój w branży, a co za tym idzie, zdobywanie tak istotnej przewagi konkurencyjnej na rynku.  

Exit mobile version