Alfa Romeo 33 Stradale – Maksymalna prędkość 333 km/h osiągnięta na torze Nardò!

Alfa Romeo, włoska marka znana ze swojej pasji do motoryzacyjnych emocji, właśnie zrealizowała kolejny krok w rozwoju modelu 33 Stradale, odbywając testy na najsłynniejszym torze wyścigowym na świecie – Nardò. To tutaj, zespół inżynierów tej ikonicznej marki przeprowadził dynamiczne testy, które miały na celu potwierdzenie ekstremalnych osiągów pojazdu. Model 33 Stradale, już w fazie prototypowej, osiągnął zawrotną maksymalną prędkość 333 km/h, co stanowi jedno z kluczowych założeń projektowych tego auta.

Nardò – tor prędkości

Centrum Techniczne Nardò, w regionie Apulii, to jedno z najważniejszych miejsc testowych na świecie. Tor o długości 12,6 km i średnicy 4 km jest uważany za najszybszy okrężny tor wyścigowy dla samochodów. Dzięki wyjątkowej konstrukcji i kompensacji siły odśrodkowej, kierowcy mają wrażenie jazdy po nieskończonej prostej, co idealnie nadaje się do testowania prędkości i aerodynamiki samochodów. To właśnie na tym torze Alfa Romeo postanowiła przeprowadzić najbardziej wymagające testy swojego nowego supersamochodu – 33 Stradale, który osiągnął założoną maksymalną prędkość 333 km/h.

Testy prędkości i wydajności

Testy przeprowadzone na torze Nardò miały na celu weryfikację kluczowych parametrów dynamicznych nowego modelu 33 Stradale. Inżynierowie sprawdzali m.in. aerodynamikę, osiągi silnika, systemy chłodzenia oraz wyciszenie kabiny przy ekstremalnych prędkościach. Dla Alfy Romeo najważniejsze było, aby 33 Stradale nie tylko osiągał imponujące wartości prędkości, ale również oferował niesamowite wrażenia z jazdy, które łączą moc z precyzyjnym prowadzeniem. Zastosowanie zaawansowanej aerodynamiki, jak również dbałość o detale konstrukcyjne, pozwoliły na pełne wykorzystanie potencjału silnika V6 o pojemności 3,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje ponad 620 KM. Dzięki temu, samochód nie tylko osiąga maksymalną prędkość, ale również zapewnia fenomenalne przyspieszenie.

Konstrukcja i innowacyjne rozwiązania techniczne

Nowa Alfa Romeo 33 Stradale to prawdziwe dzieło sztuki motoryzacyjnej, które łączy zaawansowaną technologię z unikalnym designem. Samochód został wyposażony w monocoque z włókna węglowego, aluminiową ramę przypominającą literę H oraz wyrafinowaną konfigurację zawieszenia, co zapewnia doskonałą sztywność nadwozia i precyzyjne prowadzenie. Jednym z kluczowych elementów jest system aktywnego zawieszenia, który zapewnia doskonałą równowagę między komfortem a wydajnością. Nowoczesna 8-biegowa skrzynia DCT w połączeniu z napędem na tylne koła oraz elektronicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu zapewnia perfekcyjne przyspieszenie i stabilność pojazdu w ekstremalnych warunkach. Takie rozwiązania pozwalają na pełną kontrolę nad pojazdem nawet przy prędkościach zbliżonych do granicy możliwości maszyny.

Testy na torze Balocco – precyzyjna jazda na średnich prędkościach

Testy dynamiczne przeprowadzono również na torze Balocco, który od 1962 roku jest miejscem testowym Alfa Romeo. Na tym torze skoncentrowano się na sprawdzeniu samochodu przy umiarkowanych prędkościach, szczególnie pod kątem reakcji układu kierowniczego, układu hamulcowego i ogólnych właściwości jezdnych pojazdu. Inżynierowie z Alfy Romeo skupili się na równowadze pojazdu oraz charakterystyce zawieszenia, które w połączeniu z nowoczesnym układem kierowniczym zapewnia precyzyjne prowadzenie. Model 33 Stradale oferuje dwa tryby jazdy – „Strada” i „Pista”. Pierwszy z nich gwarantuje komfort jazdy i płynne dostarczanie mocy, a tryb „Pista” – sportowe właściwości, zapewniające maksymalne osiągi i pełne zaangażowanie kierowcy.

Wyjątkowe wrażenia dźwiękowe i kontrola trakcji

Jednym z najbardziej ekscytujących elementów nowej Alfy Romeo 33 Stradale jest dźwięk silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który dostarcza autentycznej „mechanicznej symfonii”. Dźwięk ten staje się częścią wrażeń z jazdy, co jest jednym z charakterystycznych elementów pojazdów Alfa Romeo. Ponadto, w trakcie testów, inżynierowie zdecydowali się wyłączyć kontrolę trakcji na niektórych odcinkach toru, aby upewnić się, że 33 Stradale łączy osiągi supersamochodu z łatwością prowadzenia, nawet dla mniej doświadczonych kierowców. Całość dopełnia system hamulcowy Brake-By-Wire, który zapewnia błyskawiczne reakcje i doskonałą skuteczność hamowania, nawet w ekstremalnych warunkach.

Pierwsza dostawa już w grudniu

Po zakończeniu intensywnych testów, Alfa Romeo ogłosiła, że pierwsze egzemplarze modelu 33 Stradale trafią do szczęśliwych właścicieli już w grudniu. Ograniczona liczba samochodów, zaledwie 33 sztuki, czyni ten model jednym z najbardziej pożądanych na rynku. Każdy egzemplarz jest dowodem na perfekcjonizm inżynierów Alfy Romeo, którzy stworzyli samochód, łączący wyjątkowe osiągi z niezapomnianymi wrażeniami z jazdy.

Manifest inżynierskiego geniuszu marki

Alfa Romeo 33 Stradale to nie tylko supersamochód, ale również manifest inżynierskiego geniuszu marki, która od lat łączy pasję do motoryzacji z dążeniem do perfekcji. Testy na torze Nardò, osiągnięcie maksymalnej prędkości 333 km/h oraz wyjątkowe właściwości jezdne potwierdzają, że jest to pojazd, który wyznacza nowe standardy w świecie sportowych samochodów. 33 Stradale to doskonały przykład tego, jak połączenie tradycji z nowoczesnością może tworzyć samochód, który na zawsze zapisze się w historii motoryzacji.

Źródło: Alfa Romeo

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.