Ford Fiesta mk7 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Siódmą generację modelu zaprezentowano w 2007 roku na genewskim salonie samochodowym. Rok później auto trafiło do sprzedaży. W nowej odsłonie samochód zyskał przede wszystkim na wyglądzie, który stał się bardziej dynamiczny i nowoczesny. Auto do dziś cieszy się zresztą sporą popularnością, a na rynku wtórnym nie brakuje ofert sprzedaży tego modelu.

Warto poznać więc opinie o Fordzie Fiesta mk7. Sprawdź również jego dane techniczne oraz średnie spalanie.

Ford Fiesta mk7 – dane techniczne

Ford Fiesta to auto osobowe należące do segmentu B. Oferowane jest z jednym typem nadwozia – jako trzydrzwiowy i pięciodrzwiowy hatchback. Jeśli chodzi o wymiary samochodu, to mierzy on 4040 mm długości, 1735 mm szerokości oraz 1476 wysokości. Rozstaw osi to natomiast 2493 mm.

Gama jednostek napędowych obejmuje pięć silników benzynowych oraz dwa silniki wysokoprężne. Auto dostępne jest z napędem przednim, 5-biegową i 6-biegową skrzynią manualną oraz 6-biegową skrzynią automatyczną.

Jeśli chodzi o silniki na benzynę w Fordzie Fiesta mk7, to możemy wybierać pomiędzy jednostkami: 1.0 EcoBoost (100 KM, 170 Nm, przyspieszenie: 11,2 s, prędkość maksymalna: 180 km/h), 1.25 16 V (82 KM, 114 Nm, przyspieszenie: 13,3 s, prędkość maksymalna: 168 km/h), 1.4 16 V (96 KM, 128 Nm, przyspieszenie: 12,2 s, prędkość maksymalna: 175 km/h), 1.6 16 V (120 KM, 152 Nm, przyspieszenie: 9,9 s, prędkość maksymalna: 193 km/h), 1.6 EcoBoost (182 KM, 240 Nm, przyspieszenie: 6,9 s, prędkość maksymalna: 223 km/h).

Listę jednostek wysokoprężnych otwiera zaś 1.4 TDCi (70 KM, 160 Nm, przyspieszenie: 14,8 s, prędkość maksymalna: 162 km/h). Nieco mocniejsze silniki to 1.5 TDCi (75 KM, 185 Nm, przyspieszenie: 13,5 s, prędkość maksymalna: 167 km/h) oraz 1.6 TDCi (75 KM, 185 Nm, przyspieszenie: 13,9 s, prędkość maksymalna: 167 km/h). Listę zamyka 1.6 TDCi (95 KM, 205 Nm, przyspieszenie: 11,8 s, prędkość maksymalna: 175 km/h).

Ford Fiesta mk7 – jaki silnik wybrać?

Z dostępnych silników poleca się jednostkę 1.25 16 V o mocy 82 KM – napęd ten świetnie się sprawdzi podczas spokojnej jazdy, nie zadowoli jednak kierowców oczekujących nieco większych osiągów. Bardziej dynamiczne prowadzenie zapewni natomiast dość oszczędny silnik 1.4 16 V o mocy 96 KM oraz napęd 1.6 16 V generujący moc 120 KM (ten może mieć jednak kłopoty z systemem zmiennych faz rozrządu).

Z powodzeniem polecić można także 1.0 EcoBoost, który gwarantuje sprawną i harmonijną pracę. Spora zaleta tej wersji Forda Fiesta mk7 to spalanie na niskim poziomie.

Użytkownicy chwalą również jednostkę wysokoprężną 1.6 TDCi. Za praktycznie bezawaryjny uchodzi zaś silnik 1.4 HDi o mocy 70 KM – jest oszczędny i trwały, ale niezbyt dynamiczny.

Ford Fiesta mk7 – spalanie

Spalanie Forda Fiesta mk7 kształtuje się na poziomie 3,7-6,6 l/100 km. Najbardziej oszczędnym silnikiem benzynowym jest 1.0 EcoBoost – tu średnie zużycie paliwa wynosi 4,5 l/100 km. Najwięcej spali zaś jednostka 1.4 16V, bo 6,6 l/100 km. Pozostałe silniki będą potrzebować 5,6-5,9 l/100 km.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, to najbardziej ekonomicznym dieslem jest 1.5 TDCi, który spala 3,7 l/100 km. 4,1-4,2 l/100 km potrzebują jednostki 1.4 TDCi oraz 1.6 TDCi (75 KM). Mocniejszy silnik 1.6 TDCi oznacza średnie zużycie paliwa na poziomie 5 l/100 km.

Ford Fiesta mk7 – wersje wyposażenia

Ford Fiesta siódmej generacji oferowany był w pięciu wersjach wyposażenia: Ambiente, Trend, Sport, Ghia i Titanium.

Podstawowa wersja Ambiente jest dość okrojona i obejmuje podstawowe elementy, przez co była wariantem najrzadziej wybieranym. Bogatszy wariant Trend zapewni nam centralny zamek sterowany pilotem, elektrycznie sterowane przednie szyby, 15-calowe obręcze stalowe. Decydując się na wersję Sport, otrzymamy boczne poduszki powietrzne, klimatyzację manualną, duży tylny spojler, 16-calowe obręcze ze stopów lekkich, elektrycznie składane lusterka.

Najbogatszy wariant Titanium obejmuje m.in. boczne poduszki powietrzne, przycisk rozrusznika Ford Power, system centralnego zamka z kluczykiem elektronicznym Ford KeyFree.

W każdej z wersji otrzymamy ABS, ESP oraz EBA, a także podgrzewane lusterka boczne i przednie poduszki powietrzne.

Ford Fiesta mk7 – opinie

Użytkownicy modelu są zgodni co do jego dobrych właściwości jezdnych. Kierowcy zadowoleni są z odpowiednio zestrojonego i pewnego zawieszenia oraz sprawnego układu kierowniczego. Auto prowadzi się świetnie, nie sprawia problemów podczas jazdy po nierównościach, jest także stabilne przy pokonywaniu zakrętów.

Z ich opinii o Fordzie Fiesta mk7 wynika ponadto, że samochód nie sprawia większych kłopotów i jest praktycznie bezawaryjny. Nie bez znaczenia pozostaje również jego atrakcyjny wygląd oraz korzystna relacja jakości do ceny.

Model chwalony jest ponadto za przestronne wnętrze, które zapewnia duży komfort podróżowania zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Na uwagę zasługuje również nowoczesny wygląd kokpitu oraz trwałe materiały wykończeniowe, a także odporna tapicerka.

Jeśli zaś chodzi o usterki, to w Fordzie Fiesta mk7 na benzynę zdarzają się kłopoty z osprzętem i cewkami, a w dieslach awarie turbosprężarki. Skarżono się niekiedy również na spore zużycie oleju.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.