Trudno nie przyznać, że Ford Fiesta siódmej generacji to propozycja godna rozważenia. Jest to bowiem auto niezawodne i niezwykle funkcjonalne, a ponadto zdecydowanie wyróżnia się na tle swoich poprzedników. Słusznie zdobyło zresztą popularność i serca wielu kierowców. Samochód jest wciąż dostępny na rynku wtórnym, bo też znajduje swoich amatorów również dzisiaj. Nie ma się zresztą czemu dziwić, ponieważ jest to model naprawdę warty uwagi.
Sprawdź więc, jakie jednostki napędowe są dostępne w tej generacji. Warto wiedzieć również, z jakim spalaniem w Fordzie Fiesta 2010 trzeba się liczyć. Dowiedz się także, jaki silnik wybrać, jeśli zdecydujesz się na zakup pojazdu.
Ford Fiesta 2010 – silniki benzynowe, opinie
Gama jednostek napędowych na benzynę w Fordzie Fiesta 2010 była naprawdę szeroka. Listę otwiera silnik 1,25 16V (o mocy 75 KM). Nieco mocniejszym oferowanym napędem był z kolei 1,3 8V (o mocy 60 KM i 70 KM). Kolejne punkty listy to silniki 1,4 16V (o mocy 80 KM) oraz 1,6 16V (o mocy 100 KM). W wersji ST liczyć można było z kolei na motor 2,0 16V o mocy 150 KM.
Najczęściej polecanym silnikiem jest napęd 1.6 generujący moc 100 KM. Oceniany jest jako naprawdę przyzwoite źródło napędu i chwalony za harmonijną i niekłopotliwą pracę. Co więcej, dynamika jazdy jest w tym przypadku już naprawdę satysfakcjonująca.
Poza tym silnik ten jest dość prostą, choć solidną konstrukcją, a co za tym idzie, nie ma się w nim praktycznie co zepsuć – a to trzeba przyznać jest zdecydowaną zaletą. W tym kontekście polecić można również nieco słabszy silnik 1.4 o mocy 80 KM. Do jazdy w warunkach miejskich sprawdzi się także pierwsza, najsłabsza jednostka (głównie z uwagi na oszczędność), czyli 1.25 o mocy 75 KM.
Motor 1.3 generujący moc 60 KM to z kolei najrzadziej polecany silnik na benzynę w Fordzie Fiesta 2010. Opinie na jego temat są zgodne – jest to jednostka bardzo słaba, a przy tym mało oszczędna, nie zadowoli kierowcy również trybem pracy.
Ford Fiesta 2010 – silniki diesla, opinie
Lista silników wysokoprężnych jest zdecydowanie krótsza i obejmuje tylko dwa rodzaje napędów. Są to dwie jednostki TDCi – 1.4 8V TDCi (o mocy 68 KM) oraz 1.6 8V TDCi (o mocy 90 KM).
Pierwsza z nich to prosta konstrukcja, której niewątpliwą zaletą jest niskie spalanie. Ford Fiesta 2010 z tym silnikiem zużyje bowiem paliwa nie więcej niż 5-7 l/100 km. Nie da się jednak powiedzieć o nim zbyt wiele dobrego, ponieważ generowana moc jest dość mała, a co za tym idzie trudno liczyć w tym przypadku na dobre osiągi. Niewykluczone jest także, że motor ten może sprawić sporo problemów i wymagać kosztownych napraw.
Z powyższego jasno więc wynika, że najlepszym wyborem będzie jednostka 1.6 o mocy 90 KM. Chwali się ją za bardzo niskie spalanie, zwłaszcza podczas jazdy na trasie. Godny uwagi jest tu również maksymalny moment obrotowy równy 205 Nm.
Auto z tym silnikiem świetnie sprawdzi się jako samochód dla osób, które eksploatują go dużo i często, mając na względzie przede wszystkim niskie zużycie paliwa oraz dynamikę jazdy.
Co więcej, silnik ten uznawany jest za wyjątkowo trwały o niskiej awaryjności. Ewentualne naprawy zdarzają się niezmiernie rzadko i nie wymagają ponoszenia potężnych kosztów. Potwierdzają to liczne opinie użytkowników.