Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

0

3510

Wybór jednostki napędowej to zwykle poważna i trudna decyzja. Szeroka gama silników, jaką oferuje Ford Focus trzeciej generacji, może stanowić przy tym zarówno ułatwienie w jej podjęciu, jak i pewien kłopot ze zbyt dużą różnorodnością. Paleta jest bowiem istotnie bogata, a sporą zmianę w niej stanowi wprowadzenie turbodoładowanej jednostki EcoBoost.

Sprawdź więc, jaki silnik w Fordzie Focusie Mk3 wybrać. Przeczytaj też, jakie jednostki są dostępne i czym się wyróżniają. Warto również dowiedzieć się, jaki silnik do LPG w Fordzie Focusie Mk3 sprawdzi się najlepiej.

Ford Focus Mk3 – silniki benzynowe

Trzeba przyznać, że paleta napędów benzynowych Forda Focusa trzeciej generacji jest bardzo rozbudowana. Do wyboru mamy silniki o mocy od 100 KM do 182 KM. W odmianach ST i RS to aż 250 KM i 350 KM.

Są to kolejno:

  • 1.0 EcoBoost (100 KM, 125 KM i 140 KM),
  • 1.5 EcoBoost (150 KM i 182 KM),
  • 1.6 Ti-VCT (85 KM, 105 KM 117 KM, 120 KM i 125 KM),
  • 1.6 EcoBoost (150 KM i 182 KM),
  • ST 2.0 EcoBoost (250 KM),
  • RS 2.3 EcoBoost (350 KM).

Największą nowości w gamie silników są turbodoładowane jednostki EcoBoost – to nowoczesne, oszczędne i zaawansowane napędy, które minimalizują emisję spalin i zużycie paliwa.

Listę otwiera napęd 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM (170 Nm przy 1500-4500 obr.min) lub 125 KM (170 Nm przy 1500-4500 obr.min.) – ten generalnie uznawany jest za solidny i niezawodny. Mocniejsze silniki to 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM (240 Nm przy 1600-4000 obr./min.) lub 182 KM (240 Nm przy 1600-5000 obr./min.).

Niezłą dynamikę jazdy zapewnia kolejna jednostka – 1.6 EcoBoost generująca moc 150 KM lub 182 KM. Użytkownicy oceniają go jako sprawną i solidną konstrukcję. Wersja ST z 2-litrowym silnikiem o mocy 250 KM rozpędza auto do setki w 6,5 sekundy. Odmiana RS z silnikiem 2.3 EcoBoost ma zaś moc 350 KM.

Napęd 1.6 Ti-VCT to jedyny w ofercie silnik wolnossący, do wyboru pozostaje jednak w tym przypadku aż pięć poziomów mocy. Jest to motor o prostej budowie, w którym niewiele się może popsuć. Przy większych przebiegach możliwa jest nieszczelność układu chłodzenia, a awarii może ulec ewentualnie sonda lambda i cewki zapłonowe. To zresztą silnik najczęściej polecany, bo też najbardziej godny uwagi.

Więcej kłopotów mogą sprawić jednostki EcoBoost. Często zdarza się awaria pompy wody, co przysparza sporych problemów z układem chłodzenia – te skutkować mogą zaś pęknięciem głowicy cylindrów. Ich ogromnym atutem jest zaś dynamika jazdy oraz niskie zużycie paliwa, a więc spora oszczędność i korzyść dla środowiska naturalnego.

Potencjalni kupcy, pytając, jaki silnik do Forda Focusa Mk 3 wybrać, mogą być więc nieco zaskoczeni. Zwykle bowiem za bezpieczniejszy wybór uważa się napęd wolnossący. Ten – nawet jeśli zaskoczy nas koniecznością wizyty w warsztacie – nie opróżni portfela, ponieważ części zamienne są dość tanie.

Nowe jednostki, choć mają niewątpliwe zalety, mogą sprawić sporo problemów i narazić użytkownika pojazdu na dodatkowe koszty napraw. Warto również dodać, że silnik benzynowy poleca się szczególnie osobom, które użytkują auto głównie w warunkach miejskich.

Ford Focus Mk3 – silniki diesla

W przypadku diesla gama napędów obejmuje silnik o pojemności 1.6 (95 KM i 115 KM) oraz dwulitrową jednostkę (115 KM, 140 KM oraz 163 KM). Kierowcy mogą więc wybierać pomiędzy następującymi silnikami wysokoprężnymi:

  • 1.5 TDCi (95 KM, 105 i 120 KM,
  • 1.6 TDCi: 95, 105 i 115 KM,
  • 2.0 TDCi: 115, 140, 150 i 163 KM,
  • ST 2.0 TDCi: 185 KM.

Bazowy silnik to 1.5 TDCi o trzech poziomach mocy. Szczególnie polecany jest jednak mocniejszy diesel 1,6 TDCi, który zwykle nie ulega awariom. Ewentualne drobne usterki nie generują wysokich kosztów ani nie wymagają skomplikowanych napraw.

Szukając odpowiedzi na pytanie, jaki silnik w Fordzie Focusie Mk3 sprawdzi się najlepiej, często można spotkać się również z opinią zachwalająca jednostkę 2.0 TDCi, którą ocenia się jako niezawodną. Nie bez znaczenia pozostają tu też całkiem przyzwoite osiągi.

Największe problemy z dieslem pojawiają się w przypadku dużych przebiegów. Są to typowe bolączki silników tego rodzaju – nierzadko występuje więc konieczność wymiany dwumasowego koła zamachowego czy regeneracji turbosprężarki i układu wtryskowego. Niekiedy można spotkać się także z awarią pompy sprzęgła lub skrzyni biegów.

Konstrukcja diesla, jaką może pochwalić się Ford Focus Mk3, uległa ogólnie licznym modyfikacjom, dzięki czemu generacja ta szczycić się może nie tylko lepszymi osiągami, ale również mniejszym spalaniem.

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać do instalacji LPG?

Pozostaje jeszcze pytanie, jaki silnik do LPG w Fordzie Focusie Mk3 będzie nadawał się najlepiej. Odpowiedź na nie jest natomiast dość istotna, szczególnie dla zwolenników instalacji gazowej, ponieważ można spotkać się z wieloma opiniami, według których Fordy zupełnie się w tej roli nie sprawdzają. Jest w nich zresztą sporo prawdy – istotnie wiele jednostek sprawiało przy tym spore problemy, co potwierdzają liczne doświadczenia użytkowników.

Dobrą wiadomością jest więc, że montaż instalacji LPG z powodzeniem przeprowadzić można w aucie z silnikiem 1.6 Ti-VCT. Co więcej, to praktycznie jedyna jednostka, w której taka decyzja będzie w ogóle opłacalna. Poza tym trzecia generacja modelu – w przeciwieństwie do poprzedniej – nie sprawi już kłopotów ze zmiennymi fazami rozrządu. Istnieje nawet możliwość seryjnej instalacji LPG od Forda.

Zamontowanie instalacji gazowej możliwe jest również w przypadku silnika EcoBoost – chodzi o jednostki 1.0 oraz 1.5.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

Opel Corsa C – dane techniczne, dostępne wersje, silniki, opinie

Opel Corsa C to trzecia generacja miejskiego auta niemieckiej marki Opel. Zadebiutował w 1999 roku

0

49

Opel Corsa D – dane techniczne, dostępne wersje, silniki, opinie

Opel Corsa D to czwarta generacja niemieckiego modelu, która produkowana była od 2006 roku. Auto

0

37

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

19865

Problem z odpaleniem samochodu zimą? Oto co możesz zrobić!

To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, kiedy ta sytuacja wydarzy się w ich życiu. Bardzo

0

4443

Norma Euro 6d – Milion nowych samochodów pójdzie przez nią na złom?

Rozwój nowych, zaawansowanych technologicznie układów napędowych jest odpowiedzią na politykę UE, stawiającą duży nacisk na

2

4198

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

3921

Nauka jazdy Fordem Mustangiem – tak, to możliwe!

Kiedyś było to wręcz nieprawdopodobne, a teraz możliwe! Podczas kursu nauki jazdy możesz jeździć Fordem

2

3850

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

3510