W 2007 roku został zaprezentowany na frankfurckich targach motoryzacyjnych, aby rok później zadebiutować na rynku. Model stworzono na podstawie koncepcji projektowej Forda, zwanej Kinetic Design. Jego ceny początkowo były dość wysokie, ale wraz z pojawieniem się drugiej generacji doszły do rozsądnego poziomu, dzięki czemu amerykański SUV stał się łatwiej dostępny.
Sprawdź najważniejsze informacje i dane techniczne pojazdu. Przeczytaj, z jakimi usterkami i awariami musisz się liczyć, jeśli zdecydujesz się na kupno auta. Warto również poznać opinie o Fordzie Kuga I. Głos użytkowników to najlepsze
i najcenniejsze źródło sprawdzonych informacji.
Używany Ford Kuga I – wnętrze i dane techniczne
Ford Kuga to pięciodrzwiowy SUV, należący do segmentu C. Pod jego maską pracował silnik benzynowy lub diesel. Wybór jednostek napędowych był przy tym dość ograniczony – obejmował tylko jedną jednostkę benzynową i dwa diesle.
Kierowcy mogli więc wybierać pomiędzy silnikiem benzynowym 2.5 TURBO o mocy 200 KM (320 Nm przy 1600 obr./min.) a dwoma rodzajami silnikami wysokoprężnymi.
Oferowany diesel to zaś motor 2.0 TDCi o dwóch poziomach mocy – 140 KM (320 Nm przy 1750 obr./min.) oraz 160 KM (340 Nm przy 2000 obr./min.).
Samochód dostępny był z 6-biegową skrzynią manualną, 5-biegową skrzynią automatyczną oraz 6-biegową skrzynią automatyczną dwusprzęgłową PowerShift. Oferowano go z napędem na przód oraz z napędem na wszystkie koła (ten ostatni można spotkać jedynie w dieslach).
Jeśli chodzi o wymiary, to auto mierzy 4443 mm długości, 1842 mm szerokości i 1710 mm wysokości, rozstaw osi to z kolei 2690 mm. Pojemność bagażnika wynosi natomiast 410-1405 litrów.
Wnętrze Forda Kuga jest poprawne, a przy tym również estetyczne. Do jego wykończenia użyto materiałów dość wysokiej jakości, to tworzywa miękkie i bardzo przyjemne w dotyku. Mniej zadowalający jest montaż, a także trwałość tapicerki oraz plastikowe elementy na konsoli centralnej. Nie można narzekać jednak na komfort jazdy, siedzenia są wygodne, choć kabina mogłaby być bardziej przestrzenna.
Na uwagę zasługuje również podstawowe wyposażenia auta. Każdy używany Ford Kuga I będzie miał więc klimatyzację manualną, ESP, a także aluminiowe felgi.
Używany Ford Kuga I – opinie użytkowników
Opinie o Fordzie Kuga I są zbieżne – użytkownicy pojazdu zgodnie twierdzą, że auto prowadzi się dobrze, a pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność. Za spory atut uważa się układ kierownicy i hamulcowy, które ceni się za precyzję i pewność. Poza tym SUV po prostu zachwyca wielu kierowców swoim wyróżniającym się i ciekawym designem. Co więcej, spełnia wszystkie oczekiwania, jakie stawia się przed autem z segmentu C.
Jednostki napędowe chwalone są za dobrą dynamikę, elastyczność i wysoki komfort jazdy. To zresztą bardzo trwałe, solidne i udane konstrukcje. Ich skromny wybór wbrew pozorom wcale nie jest wadą. Kierowcy twierdzą, że ograniczona gama silnikowa oferuje wszystko to, czego wymaga się od kompaktowego SUV-a.
Niewątpliwą zaletą jest również atrakcyjna cena samochodu. Koszt zakupu auta był wprawdzie dość wysoki w przypadku nowych egzemplarzy, ale jeśli chodzi o używanego Forda Kuga I, cenę uznaje się za naprawdę przystępną, a jej relację do jakości bardzo korzystną.
Użytkownicy nie polecają jednak tego auta kierowcom, którzy chcą samochód użytkować głównie w warunkach miejskich. Wielu osobom nie wystarcza również pojemność bagażnika.
Używany Ford Kuga I – typowe usterki
W wersji z dieslem można spodziewać się usterek typowych dla silników wysokoprężnych. Niekiedy więc istnieje konieczność regeneracji filtra cząstek stałych (dzieje się tak przede wszystkim kiedy auto użytkowane jest głównie w mieście), a także wymiany dwumasowego koła zamachowego. Awarie układu wtryskowego czy turbosprężarki zdarzają się zaś zwykle przy dużych przebiegach.
W używanym Fordzie Kuga I z silnikiem benzynowych może dojść niekiedy do wycieku oleju. Kierowcy mówią również o kłopotach z przednimi wahaczami i tylnymi amortyzatorami. Skarżono się ponadto na niezbyt trwałe łożyska kół, awarie pompy hamulcowej, przepalanie się ksenonów i nieszczelne uszczelki przedniej szyby.
Na nadwoziu może pojawić się lekka korozja. Może się zdarzyć również problem z działaniem hamulca ręcznego. Zgłaszano także wycieranie się obicia koła kierownicy.
Ford Kuga pierwszej generacji nie jest więc autem mocno awaryjnym, które zmusza właściciela do ciągłych wizyt w warsztacie. Niemniej jednak zdarzają się w nim rozmaite usterki – zwykle drobne, które nie wpłyną w znaczący sposób na jego użytkowanie.