Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

0

6875

Jego drugą generację zaprezentowano w 2012 roku. Cztery lata później auto przeszło lifting, który wzbogacił również gamę jednostek napędowych. Pod jego maską pracują silniki benzynowe i diesel. Napęd przekazywany jest na przednią oś lub obie osie, łączy się z ręczną 6-biegową skrzynią lub skrzynią automatyczną.

Na rynku wtórnym bez większego kłopotu da się kupić używane egzemplarze. Wprawdzie model nie podbił swojego segmentu, ale posiada wiele niewątpliwych zalet i nierzadko jest poszukiwany.

Dowiedz się, jaki silnik w Fordzie Kuga II sprawdza się najlepiej. Sprawdź również, jakie napędy były oferowane, czym się wyróżniają i który z nich wybrać.

Ford Kuga II – silniki benzynowe

Sercem Forda Kuga II jest turbodoładowany silnik EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jego najsłabszą wersją jest motor 1.5 o mocy 120 KM (240 Nm przy 1600-3000 obr./min.), mocniejsza odmiana generuje 150 KM (240 Nm przy 1600-4000 obr./min.). W obydwu przypadkach napęd przekazywany jest na przednie koła. Z napędem 4×4 silnik ma inny poziom mocy – 176 KM (240 Nm przy 1600-5000 obr./min.).

1,5-litrowy motor napędzał auto po liftingu, zastępując jednocześnie jednostkę o pojemności 1,6 litra. 1.6 EcoBoost miał dwa poziomy mocy: 150 KM (240 Nm przy 1600-5000 obr./min.) oraz 180 KM (240 Nm przy 1600-4000 obr./min.). Najmocniejszy silnik to natomiast 2-litrowy EcoBoost – jego moc to 230 KM lub 242 KM.

Podczas podejmowania decyzji, jaki silnik w Fordzie Kuga II wybrać, należy mieć na uwadze, że jednostki o największej mocy wyróżnia również spore spalanie. Niezbyt ekonomiczny jest również 1,6-litrowy silnik, który dodatkowo sprawiał niekiedy poważne problemy. Te najsłabsze są z kolei oszczędne, ale za to mało dynamiczne.

Ford Kuga II – silniki diesla

Pod maską Forda Kuga II pracować może również silnik wysokoprężny. Możliwości pod tym względem jest kilka:

  • 1.5 TDCi (120 KM),
  • 1.6 TDCi (120 KM),
  • 2.0 TDCi (120 KM, 140 KM, 150 KM, 163 KM, 180 KM).

Najsłabsza jednostka 1.5 TDCi (320 Nm przy 1750 obr./min.) rozwija maksymalną prędkość 184 km/h, natomiast najmocniejsza 198 km/h. Te i pozostałe napędy uznawane są za dość oszczędne i mało awaryjne – zdarzyć mogą bolączki typowe dla diesla, takie jak zapchanie filtra cząstek stałych czy kłopot z dwumasowym kołem zamachowym. Konieczność napraw zdarza się jednak raczej rzadko. Warto przy tym dbać o cykliczne wymiany oleju, co powinno zapewnić mało kłopotliwą eksploatację.

Ogólnie rzecz biorąc, silniki benzynowe i wysokoprężne generują tutaj podobne moce, a ich osiągi są zbliżone. W tym przypadku więc odpowiedź na pytanie, jaki silnik w Fordzie Kuga II wybrać, uzależniona będzie przede wszystkim od średniego spalania – pod tym względem na prowadzenie wychodzi diesel. Brak oszczędnej alternatywy benzynowej niejako zmusza do takiego wyboru.

Ogólnie zresztą silniki Forda Kuga II są niezłe, choć trudno będzie się nimi zachwycić. Samo auto również zasługuje na uwagę, ale nie należy do najtańszych. Pewnie dlatego nie zrobiło oszałamiającej kariery na rynku. Trzeba jednak przyznać, że prowadzi się znakomicie, również na nierównych i wymagających drogach, których w naszym kraju nie brakuje. Opinie na temat tego modelu są także z reguły pozytywne.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

ŠKODA ENYAQ iV w finale konkursu „Car of the Year”

Kolejny sukces elektrycznej ŠKODY ENYAQ iV – po zdobyciu nagrody „Golden Steering Wheel 2021” model

0

120

Latem na drogach wcale nie było bezpieczniej?

Od pewnego czasu, Główny Urząd Statystyczny regularnie podaje kwartalne dane o liczbie wypadków drogowych i

0

52

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

21166

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

6875

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

6358

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0

4902

Problem z odpaleniem samochodu zimą? Oto co możesz zrobić!

To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, kiedy ta sytuacja wydarzy się w ich życiu. Bardzo

0

4832

Nauka jazdy Fordem Mustangiem – tak, to możliwe!

Kiedyś było to wręcz nieprawdopodobne, a teraz możliwe! Podczas kursu nauki jazdy możesz jeździć Fordem

2

4470