Ford Focus Mk3 – dane techniczne, spalanie, opinie użytkowników

0

Zaprezentowany został w 2010 roku. Jego projekt oparto na założeniach koncepcji Forda Kinetic Design. Ford Focus Mk3 wyglądem przypomina więc nieco swojego poprzednika, ale jego stylistyka jest już zupełnie inna. Niemałą rewolucję w tej odsłonie oznaczało też wprowadzenie turbodoładowanych jednostek EcoBoost, a także znaczne ograniczenie wolnossących silników benzynowych.

Warto więc sprawdzić, czym wyróżnia się trzecia generacja popularnego modelu. Poniżej zestawiamy najważniejsze informacje oraz dane techniczne pojazdu.

Ford Focus Mk3 – dane techniczne

Ford Focus Mk3 to samochód należący do segmentu C, produkowany był do 2018 roku. Auto dostępne było jako pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowe kombi.

Gama silników benzynowych jest bardzo szeroka. Do wyboru mamy jednostki o mocy od 105 KM do 182 KM. Jeśli chodzi o diesla, to oferta obejmuje silnik o pojemności 1,6 litra (95 KM i 115 KM) oraz dwulitrową jednostkę (115 KM, 140 KM oraz 163 KM).

Dobrą wiadomością dla sympatyków amerykańskiego modelu było w tej generacji średnie spalanie, którego poziom można ocenić jako stosunkowo niski. Niższe zużycie paliwa było zasługą wprowadzenia oszczędnych jednostek EcoBoost. Auta napędzane silnikiem benzynowym spalają 6-7,5 l/100 km. Jeśli zaś chodzi o diesla, to przy średnim spalaniu na 100 km potrzeba 5-6 litrów paliwa.

Kierowcy mogli wybierać pomiędzy trzema rodzajami przekładni. Do wyboru była 5- stopniowa i 6-stopniowa skrzynia manualna oraz 6-biegowa skrzynia automatyczna.

Jeśli chodzi o wymiary, to wersja hatchback ma 4358 mm długości, sedan mierzy zaś 4534 mm, natomiast długość kombi wynosi 4556 mm. Wszystkie wersje mają szerokość równą 1823 mm i wysokość 1484 mm (za wyjątkiem kombi – 1505 mm). Rozstaw osi to z kolei 2648 mm. Pojemność bagażnika w hatchbacku wynosi 363 litry, w wersji kombi to 490 litrów, natomiast w sedanie bagażnik pomieści 475 litrów.

Ford Focus Mk3 po liftingu

Odświeżoną wersję Forda Focusa Mk3 zaprezentowano w 2014 roku w Barcelonie. Lifting był gruntowny i szeroko zakrojony, a w zmianach kierowano się nowym stylistycznym kierunkiem Forda.

Zmianie uległa przednia część nadwozia. Auto zyskało charakterystyczną osłonę chłodnicy, nowy zderzak i węższe reflektory, dzięki czemu jego sylwetka stała się bardziej dynamiczna, nowoczesna i wyrazista.

Zmieniono ponadto kabinę, którą wykończono materiałami o wiele lepszej jakości. Wnętrze pojazdu wzbogacono m.in. o trójramienną kierownicę. Modernizacja objęła ponadto deskę rozdzielczą, która stała się o wiele bardziej czytelna. Zmniejszono liczbę przycisków, a w ich miejscu pojawił się tam 8-calowy dotykowy ekran z systemem multimedialnym SYNC. Komfort prowadzenia polepszono przez systemy parkowania
i wspomagania jazdy.

To jednak nie wszystko, bo zmodernizowano również zawieszenie, a Ford Focus Mk3 otrzymał także poszerzoną gamę jednostek napędowych. Pojawiły się dwa nowe silniki – benzynowy 1.5 EcoBoost (o mocy 150 KM oraz 182 KM) i diesel 1.5 TDCi (o mocach 95 KM, 105 KM oraz 120 KM).

Ford Focus Mk3 – dostępne wersje

Ford Focus Mk3 oferowany jest w trzech wersjach nadwoziowych: jako pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowe kombi. W tej generacji zrezygnowano z wersji hatchback z trzema drzwiami.

Ponadto amerykański kompakt doczekał się trzech odmian specjalnych. Wersje sportowe ST i RS znane były zresztą już z poprzednich generacji. Ford Focus ST to odmiana sportowa, którą pokazano w 2011 roku, z benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 250 KM. Tym razem zyskała nowy wygląd pasa przedniego, dodatkowe nakładki na zderzaki oraz trapezoidalny wlot powietrza. Ponadto pojazd wyposażono w tylny dyfuzor, dodatkowy spojler oraz sportowe zawieszenie.

Ford Focus III RS to wersja z 2015 roku, napędzana 2,3-litrowym turbodoładowanym silnikiem Ecoboost generującym moc 350 KM. Godny uwagi jest ponadto napęd 4 × 4 Ford Performance All-Wheel-Drive, a także dwa elektronicznie sterowane sprzęgła.

Całkowitą nowością był przy tym zaprezentowany w 2011 roku Ford Focus Mk3 Electric. Wersja z elektrycznym napędem do produkcji weszła w 2013 roku. Maksymalna moc silnika to 145 KM, która umożliwia pokonanie 161 kilometrów.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

ŠKODA Enyaq RS iV ustanawia dwa rekordy GUINNESS WORLD RECORDS™ w drifcie na lodzie

ŠKODA ustanowiła dwa oficjalne rekordy świata w drifcie na lodzie elektrycznym SUV-em Enyaq RS iV.

0

Dobry mechanik samochodowy – jak wybrać specjalistę w swojej okolicy?

Szukając dobrego mechanika samochodowego w Nowym Sączu, należy wziąć pod uwagę kilka czynników, ponieważ sprawdzony

0

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

Ford Focus Mk2 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika to bardzo ważna sprawa. Dowiedz się więcej n temat silników diesla i

0

Ford Mondeo mk5 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu

0

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0