Ford Fiesta mk6 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Ford Fiesta to osobowy samochodowy klasy należącej do segmentu B. Auto dostępne było jako trzydrzwiowy i pięciodrzwiowy hatchback (niektóre rynki oferowały również model jako czterodrzwiowy sedan).

Auto mierzy 3918 mm długości, 1685 mm szerokości oraz 1464 mm wysokości. Rozstaw osi to z kolei 2486 mm. Pojemność bagażnika wynosi 268 litrów, którą można powiększyć do 945 litrów.

Gama jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe oraz silniki wysokoprężne. Jeśli chodzi o silniki na benzynę, to Ford Fiesta mk6 był dostępny z następującymi napędami: 1,25 16V (o mocy 75 KM), 1,3 8V (o mocy 60 KM i 70 KM), 1,4 16V (o mocy 80 KM), 1,6 16V (o mocy 100 KM) oraz 2,0 16V (o mocy 150 KM – wersja ST).

Lista silników wysokoprężnych jest natomiast stosunkowo krótka i obejmuje zaledwie dwie jednostki – są to: 1.4 8V TDCi (o mocy 68 KM) oraz 1.6 8V TDCi (o mocy 90 KM).

Ford Fiesta mk6 – jaki silnik wybrać?

Trzeba przyznać, że silniki na benzynę w Fordzie Fiesta mk6 to konstrukcje solidne i trwałe. Uchodzą praktycznie za awaryjne, choć mogą się zdarzyć pewne usterki. Niekiedy kłopot sprawia bowiem alternator czy sonda lambda.

Należy przy tym jednak zaznaczyć także, że jednostkom 1.25 i 1.3 daleko do silnych wrażeń, bo też ich osiągi trudno nazwać imponującymi. Świetnie sprawdzą się natomiast do montażu instalacji LPG.

Z powodzeniem polecić można natomiast napędy 1.4 oraz 1.6. Te jednostki zapewnią już godną uwagi moc i niestraszne im będą zmieniające się warunki na drodze.

Z dostępnych silników TDCi w Fordzie Fiesta mk6 warto wybrać motor 1.6 – niskie spalanie i przyzwoite osiągi to jego niewątpliwe zalety. Przed podjęciem decyzji o zakupie auta z silnikiem wysokoprężnym warto sprawdzić jego stan techniczny, zwłaszcza turbosprężarkę, wtryskiwacze i pompę wspomagania. Niekiedy zdarzają się także awarie układu wspomagania kierownicy, który również wymaga kontroli przy kupnie samochodu z rynku wtórnego.

Ford Fiesta mk6 – wersje wyposażenia

Ford Fiesta mk6 oferowany był w kilku wersjach wyposażenia. Były to następujące warianty:  Fiesta, Ambiente, Trend, Ghia, Sport, FX, FX Silver oraz FX Gold.

W podstawowej wersji można było liczyć na poduszkę powietrzną kierowcy, wspomaganie kierownicy czy podgrzewaną szybę tylną – standardowe wyposażenie nie było więc zbyt bogate. Wariant Ambiente obejmował już m.in. elektryczne przednie szyby, centralny zamek, regulowany fotel kierowcy, 15-calowe felgi aluminiowe. Kolejne bogatsze wersje zawierały coraz bardziej zaawansowane systemy i rozwiązania. Wnioskując po opiniach o Fordzie Fiesta mk6, podczas wyboru egzemplarza z rynku wtórnego warto zwracać uwagę na auta z bardziej rozbudowanym wyposażeniem.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.