Dacia Sandero I – dostępne wersje, dane techniczne, opinie

Dacia Sandero jest niewątpliwie jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli rumuńskiego producenta, wyznaczyła nowe standardy w kategorii tanich samochodów miejskich. Sandero, choć niewielkie, dostarcza solidnej wydajności i komfortu jazdy. Ale co dokładnie oferuje Dacia Sandero I? Przeanalizujemy dostępne wersje, dane techniczne oraz opinie kierowców.

Dacia Sandero – historia modelu

Pierwsza generacja Dacii Sandero, znana jako Sandero I, została wprowadzona do produkcji w 2008 roku. Zasłynęła jako tani i solidny samochód, zapewniający komfort jazdy na poziomie porównywalnym z niektórymi bardziej kosztownymi modelami. Z racji swojej przystępnej ceny i niezawodności, Sandero I szybko zdobyła popularność na rynkach europejskich, a także w krajach takich jak Maroko i Argentyna, gdzie Dacia utrzymywała swoje fabryki.

Dacia Sandero I – dane techniczne

Dacia Sandero I oferuje przestronne wnętrze pomimo swojego kompaktowego rozmiaru. Długość samochodu wynosi 4,02 m, szerokość 1,75 m, a wysokość 1,53 m. Przy bagażniku o pojemności 320 litrów, Sandero I jest niezwykle praktyczne jak na swój rozmiar.

Zakres mocy silników w Sandero I waha się od 75 do 105 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości około 175 km/h. Przy przyspieszeniu 0-100 km/h w czasie pomiędzy 11,5 a 14,5 sekundy,

Dacia Sandero I – dostępne wersje wyposażenia

Sandero I jest dostępne w trzech wersjach wyposażenia: Access, Ambiance i Laureate.

Wersja Access to podstawowy model w ofercie Dacii Sandero I. Choć jest najmniej wyposażona spośród dostępnych wariantów, nie brakuje jej podstawowych funkcji, które są istotne dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Access jest wyposażony w ABS, czyli system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania. To kluczowe dla bezpieczeństwa, zwłaszcza podczas jazdy w trudnych warunkach drogowych. Ponadto, wersja ta zawiera podstawowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu. Ważnym elementem jest także immobiliser, system zapobiegający kradzieży samochodu.

Mimo że wersja Access nie oferuje tak wielu funkcji jak wyższe warianty, jest to solidny, podstawowy samochód. Dacia postawiła na prostotę i funkcjonalność, co zdecydowanie jest widoczne w wersji Access. Kierowcy, którzy szukają ekonomicznego i niezawodnego samochodu bez dodatkowych bajerów, z pewnością docenią to, co oferuje Dacia Sandero Access.

Wersja Ambiance to średni poziom wyposażenia dostępny w Dacia Sandero I. Jest to model, który dodaje nieco więcej funkcji w porównaniu do podstawowego modelu Access.

Jednym z najważniejszych dodatków w Ambiance jest centralny zamek. Innym ważnym udogodnieniem są elektryczne szyby przednie, które pozwalają kierowcy i pasażerowi z przodu na łatwe otwieranie i zamykanie szyb bez konieczności kręcenia dźwigni.

Ambiance dodaje też radio CD, co jest znacznym ulepszeniem w porównaniu do podstawowego modelu.

Ogólnie rzecz biorąc, wersja Ambiance w Dacii Sandero I oferuje więcej komfortu i funkcji w porównaniu do modelu Access, ale nadal jest dość ekonomiczna i praktyczna.

Wersja Laureate to najlepiej wyposażony model w ofercie Dacii Sandero I. Ta wersja wyposażenia jest najbardziej kompleksowa i oferuje najszerszy zakres funkcji spośród wszystkich dostępnych wariantów Sandero I.

Pierwszą zauważalną różnicą jest klimatyzacja. Laureate dostarcza pełny system klimatyzacji, który pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury w samochodzie niezależnie od warunków na zewnątrz.

Laureate jest również wyposażone w komputer pokładowy. Jest to bardzo praktyczne narzędzie, które dostarcza kierowcy bieżących informacji o samochodzie, takich jak zużycie paliwa, średnia prędkość, zasięg na pozostałym paliwie i wiele innych.

Ostatnim istotnym elementem w wyposażeniu Laureate są aluminiowe felgi. W porównaniu do standardowych felg stalowych, które można znaleźć w innych wersjach Sandero, aluminiowe felgi dodają nieco więcej stylu i elegancji do wyglądu samochodu. Wersja Laureate jest więc najbardziej zaawansowana technicznie i najbardziej komfortowa.

Dacia Sandero I – silniki benzynowe

Silniki benzynowe Sandero I obejmują 1.2 16V o mocy 75 KM i 1.6 MPI o mocy 87 KM. Dostępny jest również 1.6 16V o mocy 105 KM, który oferuje nieco więcej mocy. Silniki benzynowe są chwalone za niezawodność i niskie koszty utrzymania.

Dacia Sandero I – silniki wysokoprężne

Sandero I oferuje jeden silnik wysokoprężny: 1.5 dCi o mocy 70 KM. Ten silnik jest chwalony za niskie zużycie paliwa i dobre osiągi, szczególnie w mieście. Jest to doskonały wybór dla tych, którzy chcą oszczędzać na kosztach paliwa.

Dacia Sandero – opinie kierowców

Dacia Sandero I jest dobrze oceniana przez kierowców. Szczególnie chwalą jej przestronność, niskie koszty utrzymania i solidne osiągi. Niektóre opinie krytykują brak niektórych funkcji, takich jak tempomat czy system multimedialny, ale ogólnie Sandero I jest postrzegane jako dobry wybór dla osób szukających taniego i niezawodnego samochodu.

Dacia Sandero I – najczęściej występujące usterki

Choć Dacia Sandero I jest generalnie postrzegana jako solidny i niezawodny samochód, jak każdy model, może mieć pewne problemy. Poniżej opisuję kilka z nich, które najczęściej są zgłaszane przez właścicieli tego modelu.

  • Usterki związane z elektryką: Niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy z elektroniką, takie jak problemy z działaniem radia, elektrycznych szyb czy centralnego zamka. Często są to drobne problemy, które można łatwo naprawić, ale mogą być irytujące.
  • Awaria układu hamulcowego: Choć nie jest to często spotykane, niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy z układem hamulcowym, zwłaszcza z tarczami i klockami hamulcowymi. Regularna kontrola i konserwacja są kluczowe dla bezpieczeństwa.
  • Problemy z silnikiem: W niektórych przypadkach zgłaszane były problemy z silnikiem, szczególnie w starszych modelach z silnikiem diesla. Te mogą obejmować problemy z turbosprężarką lub układem wtrysku paliwa.
  • Wycieki oleju: Często występuje problem z wyciekiem oleju, zwłaszcza w starszych modelach. Może to prowadzić do poważniejszych problemów, jeśli nie zostanie szybko naprawione.
  • Zawieszenie: Dacia Sandero I jest samochodem, który jest często używany w trudnych warunkach drogowych, co może prowadzić do problemów z zawieszeniem. Łożyska kół, amortyzatory i sprężyny mogą wymagać wymiany po pewnym czasie użytkowania.

Pomimo tych problemów, Dacia Sandero I jest nadal postrzegana jako niezawodny samochód o niskich kosztach utrzymania. Jak z każdym używanym pojazdem, przed zakupem warto zlecić profesjonalny przegląd, aby upewnić się, że wszystkie potencjalne problemy są rozpoznane i naprawione.

Dacia Sandero I – czy warto kupić używany model

Czy warto kupić używane Sandero I? To zależy od tego, czego szukasz w samochodzie. Jeśli szukasz taniego, solidnego samochodu do codziennej jazdy, to Sandero I może być doskonałym wyborem. Warto jednak pamiętać, że niektóre starsze modele mogą wymagać drobnych napraw, a nie wszystkie mają pełne wyposażenie. Przed zakupem warto dokładnie sprawdzić stan techniczny pojazdu.

Sanderi I – solidny i ekonomiczny

Dacia Sandero I to solidny, ekonomiczny samochód, który pomimo swojej niskiej ceny oferuje dobre osiągi i wygodę. Jego silniki są niezawodne, a wersje wyposażenia dostarczają niezbędnych funkcji. Opinie kierowców są pozytywne, a używane modele są dostępne w przystępnych cenach. Jest to samochód, który zasługuje na rozważenie przez każdego, kto szuka taniego i solidnego samochodu miejskiego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Gorące tematy

22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.