Dacia Sandero I – dostępne wersje, dane techniczne, opinie

Dacia Sandero jest niewątpliwie jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli rumuńskiego producenta, wyznaczyła nowe standardy w kategorii tanich samochodów miejskich. Sandero, choć niewielkie, dostarcza solidnej wydajności i komfortu jazdy. Ale co dokładnie oferuje Dacia Sandero I? Przeanalizujemy dostępne wersje, dane techniczne oraz opinie kierowców.

Dacia Sandero – historia modelu

Pierwsza generacja Dacii Sandero, znana jako Sandero I, została wprowadzona do produkcji w 2008 roku. Zasłynęła jako tani i solidny samochód, zapewniający komfort jazdy na poziomie porównywalnym z niektórymi bardziej kosztownymi modelami. Z racji swojej przystępnej ceny i niezawodności, Sandero I szybko zdobyła popularność na rynkach europejskich, a także w krajach takich jak Maroko i Argentyna, gdzie Dacia utrzymywała swoje fabryki.

Dacia Sandero I – dane techniczne

Dacia Sandero I oferuje przestronne wnętrze pomimo swojego kompaktowego rozmiaru. Długość samochodu wynosi 4,02 m, szerokość 1,75 m, a wysokość 1,53 m. Przy bagażniku o pojemności 320 litrów, Sandero I jest niezwykle praktyczne jak na swój rozmiar.

Zakres mocy silników w Sandero I waha się od 75 do 105 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości około 175 km/h. Przy przyspieszeniu 0-100 km/h w czasie pomiędzy 11,5 a 14,5 sekundy,

Dacia Sandero I – dostępne wersje wyposażenia

Sandero I jest dostępne w trzech wersjach wyposażenia: Access, Ambiance i Laureate.

Wersja Access to podstawowy model w ofercie Dacii Sandero I. Choć jest najmniej wyposażona spośród dostępnych wariantów, nie brakuje jej podstawowych funkcji, które są istotne dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Access jest wyposażony w ABS, czyli system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania. To kluczowe dla bezpieczeństwa, zwłaszcza podczas jazdy w trudnych warunkach drogowych. Ponadto, wersja ta zawiera podstawowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu. Ważnym elementem jest także immobiliser, system zapobiegający kradzieży samochodu.

Mimo że wersja Access nie oferuje tak wielu funkcji jak wyższe warianty, jest to solidny, podstawowy samochód. Dacia postawiła na prostotę i funkcjonalność, co zdecydowanie jest widoczne w wersji Access. Kierowcy, którzy szukają ekonomicznego i niezawodnego samochodu bez dodatkowych bajerów, z pewnością docenią to, co oferuje Dacia Sandero Access.

Wersja Ambiance to średni poziom wyposażenia dostępny w Dacia Sandero I. Jest to model, który dodaje nieco więcej funkcji w porównaniu do podstawowego modelu Access.

Jednym z najważniejszych dodatków w Ambiance jest centralny zamek. Innym ważnym udogodnieniem są elektryczne szyby przednie, które pozwalają kierowcy i pasażerowi z przodu na łatwe otwieranie i zamykanie szyb bez konieczności kręcenia dźwigni.

Ambiance dodaje też radio CD, co jest znacznym ulepszeniem w porównaniu do podstawowego modelu.

Ogólnie rzecz biorąc, wersja Ambiance w Dacii Sandero I oferuje więcej komfortu i funkcji w porównaniu do modelu Access, ale nadal jest dość ekonomiczna i praktyczna.

Wersja Laureate to najlepiej wyposażony model w ofercie Dacii Sandero I. Ta wersja wyposażenia jest najbardziej kompleksowa i oferuje najszerszy zakres funkcji spośród wszystkich dostępnych wariantów Sandero I.

Pierwszą zauważalną różnicą jest klimatyzacja. Laureate dostarcza pełny system klimatyzacji, który pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury w samochodzie niezależnie od warunków na zewnątrz.

Laureate jest również wyposażone w komputer pokładowy. Jest to bardzo praktyczne narzędzie, które dostarcza kierowcy bieżących informacji o samochodzie, takich jak zużycie paliwa, średnia prędkość, zasięg na pozostałym paliwie i wiele innych.

Ostatnim istotnym elementem w wyposażeniu Laureate są aluminiowe felgi. W porównaniu do standardowych felg stalowych, które można znaleźć w innych wersjach Sandero, aluminiowe felgi dodają nieco więcej stylu i elegancji do wyglądu samochodu. Wersja Laureate jest więc najbardziej zaawansowana technicznie i najbardziej komfortowa.

Dacia Sandero I – silniki benzynowe

Silniki benzynowe Sandero I obejmują 1.2 16V o mocy 75 KM i 1.6 MPI o mocy 87 KM. Dostępny jest również 1.6 16V o mocy 105 KM, który oferuje nieco więcej mocy. Silniki benzynowe są chwalone za niezawodność i niskie koszty utrzymania.

Dacia Sandero I – silniki wysokoprężne

Sandero I oferuje jeden silnik wysokoprężny: 1.5 dCi o mocy 70 KM. Ten silnik jest chwalony za niskie zużycie paliwa i dobre osiągi, szczególnie w mieście. Jest to doskonały wybór dla tych, którzy chcą oszczędzać na kosztach paliwa.

Dacia Sandero – opinie kierowców

Dacia Sandero I jest dobrze oceniana przez kierowców. Szczególnie chwalą jej przestronność, niskie koszty utrzymania i solidne osiągi. Niektóre opinie krytykują brak niektórych funkcji, takich jak tempomat czy system multimedialny, ale ogólnie Sandero I jest postrzegane jako dobry wybór dla osób szukających taniego i niezawodnego samochodu.

Dacia Sandero I – najczęściej występujące usterki

Choć Dacia Sandero I jest generalnie postrzegana jako solidny i niezawodny samochód, jak każdy model, może mieć pewne problemy. Poniżej opisuję kilka z nich, które najczęściej są zgłaszane przez właścicieli tego modelu.

  • Usterki związane z elektryką: Niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy z elektroniką, takie jak problemy z działaniem radia, elektrycznych szyb czy centralnego zamka. Często są to drobne problemy, które można łatwo naprawić, ale mogą być irytujące.
  • Awaria układu hamulcowego: Choć nie jest to często spotykane, niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy z układem hamulcowym, zwłaszcza z tarczami i klockami hamulcowymi. Regularna kontrola i konserwacja są kluczowe dla bezpieczeństwa.
  • Problemy z silnikiem: W niektórych przypadkach zgłaszane były problemy z silnikiem, szczególnie w starszych modelach z silnikiem diesla. Te mogą obejmować problemy z turbosprężarką lub układem wtrysku paliwa.
  • Wycieki oleju: Często występuje problem z wyciekiem oleju, zwłaszcza w starszych modelach. Może to prowadzić do poważniejszych problemów, jeśli nie zostanie szybko naprawione.
  • Zawieszenie: Dacia Sandero I jest samochodem, który jest często używany w trudnych warunkach drogowych, co może prowadzić do problemów z zawieszeniem. Łożyska kół, amortyzatory i sprężyny mogą wymagać wymiany po pewnym czasie użytkowania.

Pomimo tych problemów, Dacia Sandero I jest nadal postrzegana jako niezawodny samochód o niskich kosztach utrzymania. Jak z każdym używanym pojazdem, przed zakupem warto zlecić profesjonalny przegląd, aby upewnić się, że wszystkie potencjalne problemy są rozpoznane i naprawione.

Dacia Sandero I – czy warto kupić używany model

Czy warto kupić używane Sandero I? To zależy od tego, czego szukasz w samochodzie. Jeśli szukasz taniego, solidnego samochodu do codziennej jazdy, to Sandero I może być doskonałym wyborem. Warto jednak pamiętać, że niektóre starsze modele mogą wymagać drobnych napraw, a nie wszystkie mają pełne wyposażenie. Przed zakupem warto dokładnie sprawdzić stan techniczny pojazdu.

Sanderi I – solidny i ekonomiczny

Dacia Sandero I to solidny, ekonomiczny samochód, który pomimo swojej niskiej ceny oferuje dobre osiągi i wygodę. Jego silniki są niezawodne, a wersje wyposażenia dostarczają niezbędnych funkcji. Opinie kierowców są pozytywne, a używane modele są dostępne w przystępnych cenach. Jest to samochód, który zasługuje na rozważenie przez każdego, kto szuka taniego i solidnego samochodu miejskiego.

Najnowsze

10 czerwca 2024

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.