Elektryczny Ford Explorer z pompą ciepła – jak nowoczesne technologie zwiększają zasięg w zimowych warunkach

Ford Explorer w wersji elektrycznej to nie tylko pojazd o imponującym zasięgu, ale także model wzbogacony o nowoczesne rozwiązania, które czynią go odpowiednim wyborem na chłodniejsze pory roku. Jednym z kluczowych dodatków jest opcjonalna pompa ciepła, pozwalająca na optymalne zarządzanie temperaturą wnętrza. W obliczu niskich temperatur zimą ten dodatek może odegrać kluczową rolę w oszczędności energii, zapewniając komfort bez skracania zasięgu.

Europejski design i amerykański charakter

Ford Explorer, produkowany w europejskim Centrum Pojazdów Elektrycznych Forda w Kolonii, łączy niemiecką precyzję z amerykańskim stylem. Ten średniej wielkości SUV pomieści pięć osób w dwóch rzędach siedzeń, zapewniając komfortowe warunki podczas dłuższych, rodzinnych podróży. W standardzie otrzymujemy bogate wyposażenie: system multimedialny SYNC Move z DAB+, fotel kierowcy z funkcją masażu oraz dwustrefową klimatyzację. Explorer dostępny jest z napędem na tylną oś (RWD) lub z napędem na wszystkie koła (AWD), co podkreśla jego wszechstronność zarówno w miejskich warunkach, jak i na trudniejszych trasach.

Energooszczędne ogrzewanie z pompą ciepła

Zimowe miesiące to czas, kiedy wiele samochodów elektrycznych traci część swojego zasięgu na ogrzewanie kabiny. Ford Explorer dzięki opcjonalnej pompie ciepła zmienia tę dynamikę. Pompa ciepła działa na zasadzie kompresji czynnika chłodniczego, co generuje ciepło bez potrzeby dodatkowego zużycia energii z akumulatora. W ten sposób ogrzewanie wnętrza odbywa się w sposób energooszczędny, zmniejszając obciążenie baterii i wydłużając zasięg, nawet gdy temperatura spada poniżej 10 stopni Celsjusza.

Jak działa pompa ciepła w samochodzie elektrycznym?

W przeciwieństwie do pojazdów spalinowych, które wykorzystują ciepło odpadowe do ogrzewania kabiny, pojazdy elektryczne muszą wykorzystywać energię z akumulatora do zasilania nagrzewnicy. Pompa ciepła to rozwiązanie zmieniające ten schemat. W Fordzie Explorerze proces kompresji czynnika chłodniczego w pompie ciepła pozwala generować ciepło, które następnie jest dystrybuowane po wnętrzu pojazdu. W rezultacie kabina nagrzewa się szybciej, a zużycie energii jest niższe. Ford deklaruje oszczędność do 1 kW energii w niskich temperaturach, co może znacząco wpłynąć na komfort użytkowania i zasięg.

Oszczędność energii a komfort użytkowania

Oszczędność energii to nie tylko kwestia zwiększenia zasięgu, ale również poprawa komfortu jazdy. Pompa ciepła umożliwia szybkie nagrzanie wnętrza auta bez angażowania dużej ilości energii, co jest szczególnie istotne, gdy samochód stoi na zewnątrz w chłodne dni. Ford Explorer pozwala cieszyć się ciepłym wnętrzem już po kilku minutach od uruchomienia, a dzięki niskim wymaganiom energetycznym pompy, cała operacja ma minimalny wpływ na dostępny zasięg pojazdu.

Zarządzanie temperaturą akumulatora dla maksymalnej wydajności

Pompa ciepła w Explorerze odpowiada nie tylko za ogrzewanie wnętrza, ale również za optymalizację temperatury akumulatora. To kluczowy aspekt, zwłaszcza podczas długich tras w zimowych warunkach, gdzie stabilna temperatura akumulatora wpływa na efektywność zużycia energii. Pompa może zarówno ogrzewać, jak i chłodzić akumulator w zależności od warunków, co pozwala na utrzymanie optymalnej wydajności i maksymalnego zasięgu pojazdu w każdej sytuacji.

Różne wersje napędu – RWD i AWD

Elektryczny Ford Explorer dostępny jest w dwóch wersjach napędowych – na tylną oś (RWD) oraz na wszystkie koła (AWD). Wersja RWD oferuje dwie opcje mocy: 170 lub 286 KM, podczas gdy wersja AWD, wyposażona w dwa silniki, generuje moc aż 340 KM. Wersja z napędem na tylną oś i baterią o zwiększonej pojemności pozwala osiągnąć zasięg do 602 kilometrów, co czyni Explorera jednym z liderów w swojej klasie pod względem zasięgu.

Ładowanie – szybkie i efektywne

Ford Explorer pozwala na szybkie ładowanie dzięki obsłudze prądu stałego (DC) o mocy do 185 kW. Ładowanie od 10% do 80% w wersji AWD zajmuje zaledwie 26 minut, a dla wersji RWD może być jeszcze szybsze – do 25 minut. Takie parametry sprawiają, że użytkownicy mogą korzystać z pełnej funkcjonalności pojazdu bez długich przerw na ładowanie, nawet podczas dłuższych podróży.

Podsumowanie – Explorer gotowy na każde warunki

Dzięki technologii pompy ciepła Ford Explorer wyróżnia się na rynku jako pojazd, który jest dobrze przystosowany do polskich zim. To energooszczędne rozwiązanie zwiększa zasięg, a jednocześnie poprawia komfort użytkowania. Nowoczesne podejście do zarządzania temperaturą, zarówno we wnętrzu pojazdu, jak i akumulatora, oraz dynamiczne osiągi sprawiają, że Explorer staje się idealnym wyborem dla kierowców poszukujących niezawodnego elektrycznego SUV-a, gotowego na każdą pogodę.

Źródło: Ford

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.