Jego drugą generację zaprezentowano w 2012 roku. Cztery lata później auto przeszło lifting, który wzbogacił również gamę jednostek napędowych. Pod jego maską pracują silniki benzynowe i diesel. Napęd przekazywany jest na przednią oś lub obie osie, łączy się z ręczną 6-biegową skrzynią lub skrzynią automatyczną.
Na rynku wtórnym bez większego kłopotu da się kupić używane egzemplarze. Wprawdzie model nie podbił swojego segmentu, ale posiada wiele niewątpliwych zalet i nierzadko jest poszukiwany.
Dowiedz się, jaki silnik w Fordzie Kuga II sprawdza się najlepiej. Sprawdź również, jakie napędy były oferowane, czym się wyróżniają i który z nich wybrać.
Ford Kuga II – silniki benzynowe
Sercem Forda Kuga II jest turbodoładowany silnik EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jego najsłabszą wersją jest motor 1.5 o mocy 120 KM (240 Nm przy 1600-3000 obr./min.), mocniejsza odmiana generuje 150 KM (240 Nm przy 1600-4000 obr./min.). W obydwu przypadkach napęd przekazywany jest na przednie koła. Z napędem 4×4 silnik ma inny poziom mocy – 176 KM (240 Nm przy 1600-5000 obr./min.).
1,5-litrowy motor napędzał auto po liftingu, zastępując jednocześnie jednostkę o pojemności 1,6 litra. 1.6 EcoBoost miał dwa poziomy mocy: 150 KM (240 Nm przy 1600-5000 obr./min.) oraz 180 KM (240 Nm przy 1600-4000 obr./min.). Najmocniejszy silnik to natomiast 2-litrowy EcoBoost – jego moc to 230 KM lub 242 KM.
Podczas podejmowania decyzji, jaki silnik w Fordzie Kuga II wybrać, należy mieć na uwadze, że jednostki o największej mocy wyróżnia również spore spalanie. Niezbyt ekonomiczny jest również 1,6-litrowy silnik, który dodatkowo sprawiał niekiedy poważne problemy. Te najsłabsze są z kolei oszczędne, ale za to mało dynamiczne.
Ford Kuga II – silniki diesla
Pod maską Forda Kuga II pracować może również silnik wysokoprężny. Możliwości pod tym względem jest kilka:
- 1.5 TDCi (120 KM),
- 1.6 TDCi (120 KM),
- 2.0 TDCi (120 KM, 140 KM, 150 KM, 163 KM, 180 KM).
Najsłabsza jednostka 1.5 TDCi (320 Nm przy 1750 obr./min.) rozwija maksymalną prędkość 184 km/h, natomiast najmocniejsza 198 km/h. Te i pozostałe napędy uznawane są za dość oszczędne i mało awaryjne – zdarzyć mogą bolączki typowe dla diesla, takie jak zapchanie filtra cząstek stałych czy kłopot z dwumasowym kołem zamachowym. Konieczność napraw zdarza się jednak raczej rzadko. Warto przy tym dbać o cykliczne wymiany oleju, co powinno zapewnić mało kłopotliwą eksploatację.
Ogólnie rzecz biorąc, silniki benzynowe i wysokoprężne generują tutaj podobne moce, a ich osiągi są zbliżone. W tym przypadku więc odpowiedź na pytanie, jaki silnik w Fordzie Kuga II wybrać, uzależniona będzie przede wszystkim od średniego spalania – pod tym względem na prowadzenie wychodzi diesel. Brak oszczędnej alternatywy benzynowej niejako zmusza do takiego wyboru.
Ogólnie zresztą silniki Forda Kuga II są niezłe, choć trudno będzie się nimi zachwycić. Samo auto również zasługuje na uwagę, ale nie należy do najtańszych. Pewnie dlatego nie zrobiło oszałamiającej kariery na rynku. Trzeba jednak przyznać, że prowadzi się znakomicie, również na nierównych i wymagających drogach, których w naszym kraju nie brakuje. Opinie na temat tego modelu są także z reguły pozytywne.