Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Jego drugą generację zaprezentowano w 2012 roku. Cztery lata później auto przeszło lifting, który wzbogacił również gamę jednostek napędowych. Pod jego maską pracują silniki benzynowe i diesel. Napęd przekazywany jest na przednią oś lub obie osie, łączy się z ręczną 6-biegową skrzynią lub skrzynią automatyczną.

Na rynku wtórnym bez większego kłopotu da się kupić używane egzemplarze. Wprawdzie model nie podbił swojego segmentu, ale posiada wiele niewątpliwych zalet i nierzadko jest poszukiwany.

Dowiedz się, jaki silnik w Fordzie Kuga II sprawdza się najlepiej. Sprawdź również, jakie napędy były oferowane, czym się wyróżniają i który z nich wybrać.

Ford Kuga II – silniki benzynowe

Sercem Forda Kuga II jest turbodoładowany silnik EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jego najsłabszą wersją jest motor 1.5 o mocy 120 KM (240 Nm przy 1600-3000 obr./min.), mocniejsza odmiana generuje 150 KM (240 Nm przy 1600-4000 obr./min.). W obydwu przypadkach napęd przekazywany jest na przednie koła. Z napędem 4×4 silnik ma inny poziom mocy – 176 KM (240 Nm przy 1600-5000 obr./min.).

1,5-litrowy motor napędzał auto po liftingu, zastępując jednocześnie jednostkę o pojemności 1,6 litra. 1.6 EcoBoost miał dwa poziomy mocy: 150 KM (240 Nm przy 1600-5000 obr./min.) oraz 180 KM (240 Nm przy 1600-4000 obr./min.). Najmocniejszy silnik to natomiast 2-litrowy EcoBoost – jego moc to 230 KM lub 242 KM.

Podczas podejmowania decyzji, jaki silnik w Fordzie Kuga II wybrać, należy mieć na uwadze, że jednostki o największej mocy wyróżnia również spore spalanie. Niezbyt ekonomiczny jest również 1,6-litrowy silnik, który dodatkowo sprawiał niekiedy poważne problemy. Te najsłabsze są z kolei oszczędne, ale za to mało dynamiczne.

Ford Kuga II – silniki diesla

Pod maską Forda Kuga II pracować może również silnik wysokoprężny. Możliwości pod tym względem jest kilka:

Najsłabsza jednostka 1.5 TDCi (320 Nm przy 1750 obr./min.) rozwija maksymalną prędkość 184 km/h, natomiast najmocniejsza 198 km/h. Te i pozostałe napędy uznawane są za dość oszczędne i mało awaryjne – zdarzyć mogą bolączki typowe dla diesla, takie jak zapchanie filtra cząstek stałych czy kłopot z dwumasowym kołem zamachowym. Konieczność napraw zdarza się jednak raczej rzadko. Warto przy tym dbać o cykliczne wymiany oleju, co powinno zapewnić mało kłopotliwą eksploatację.

Ogólnie rzecz biorąc, silniki benzynowe i wysokoprężne generują tutaj podobne moce, a ich osiągi są zbliżone. W tym przypadku więc odpowiedź na pytanie, jaki silnik w Fordzie Kuga II wybrać, uzależniona będzie przede wszystkim od średniego spalania – pod tym względem na prowadzenie wychodzi diesel. Brak oszczędnej alternatywy benzynowej niejako zmusza do takiego wyboru.

Ogólnie zresztą silniki Forda Kuga II są niezłe, choć trudno będzie się nimi zachwycić. Samo auto również zasługuje na uwagę, ale nie należy do najtańszych. Pewnie dlatego nie zrobiło oszałamiającej kariery na rynku. Trzeba jednak przyznać, że prowadzi się znakomicie, również na nierównych i wymagających drogach, których w naszym kraju nie brakuje. Opinie na temat tego modelu są także z reguły pozytywne.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.