Próba 100 tys. trzaśnięć – tak Ford testuje drzwi Rangera

Ford Ranger to samochód, który musi sprostać różnym wyzwaniom, niezależnie od tego, czy jest wykorzystywany w pracy, przewozi rodzinę, czy towarzyszy w przygodach poza miastem. Drzwi tego pojazdu, podobnie jak inne jego elementy, są poddawane ekstremalnym testom, aby zapewnić ich trwałość przez wiele lat intensywnej eksploatacji. Jednym z najważniejszych testów, który przechodzi każdy egzemplarz Rangera, jest próba 100 tys. trzaśnięć drzwiami.

Symulacja dekady użytkowania

Testowanie drzwi Rangera to nie tylko formalność, ale zaawansowany proces symulujący dekadę intensywnego użytkowania w zaledwie miesiąc. Ford Australia, pod kierunkiem inżyniera ds. testów Tima Griffithsa, opracował procedurę, która polega na wielokrotnym otwieraniu i zamykaniu zarówno przednich, jak i tylnych drzwi pojazdu. W ciągu miesiąca drzwi Rangera są zamykane ponad 100 tysięcy razy, co odpowiada 10 latom użytkowania przez przeciętnego klienta.

Ekstremalne warunki temperatury

Co wyróżnia test Forda, to nie tylko liczba cykli otwierania i zamykania drzwi, ale także warunki, w jakich jest on przeprowadzany. Symulacja odbywa się w temperaturach od minus 40 do 80 stopni Celsjusza, co odzwierciedla skrajne warunki klimatyczne, z jakimi mogą zmierzyć się użytkownicy Rangera na całym świecie. W ten sposób inżynierowie Forda chcą upewnić się, że drzwi pojazdu będą działały bez zarzutu niezależnie od pogody i miejsca eksploatacji.

Zaawansowana technologia testowa

Testy przeprowadzane są przy użyciu zautomatyzowanych ramion hydraulicznych, które odtwarzają różne sposoby zamykania drzwi, od delikatnego do siłowego. Dwa wewnętrzne i dwa zewnętrzne ramiona pracują bez przerwy, dzień i noc, aby symulować różne scenariusze zamykania drzwi. Dzięki temu inżynierowie mogą dokładnie ocenić wytrzymałość konstrukcji oraz jej odporność na codzienne, często intensywne użytkowanie.

Rygorystyczne warunki terenowe

Oprócz testów wytrzymałościowych, Ford zastosował również specjalny „ziarnisty” spray, który ma na celu symulację trudnych warunków terenowych, takich jak piaszczyste wybrzeża czy odległe, niecywilizowane obszary. Takie podejście gwarantuje, że drzwi Rangera będą nie tylko trwałe, ale także odporne na wpływ środowiska, w jakim pojazd będzie eksploatowany.

Standardy „Built Ford Tough”

Testowanie drzwi Forda Rangera jest częścią szerszego programu „Built Ford Tough”, który ma na celu zapewnienie najwyższej jakości i niezawodności wszystkich pojazdów marki. Jak podkreśla Tim Griffiths, każdy aspekt tego testu został zaprojektowany tak, aby spełniać surowe standardy Forda. Dzięki temu klienci mogą być pewni, że ich Ranger wytrzyma wszystko, co przyniesie mu życie – od ekstremalnych warunków klimatycznych po codzienne użytkowanie w trudnym terenie.

Ford Ranger to synonim wytrzymałości i niezawodności, a test 100 tys. trzaśnięć drzwiami jest doskonałym przykładem zaangażowania Forda w dostarczanie najwyższej jakości pojazdów, które nie zawiodą nawet w najtrudniejszych warunkach.

Zobacz, jak wyglądały próby:

Ford Polska

Źródło: Ford

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.