Renault Megane III – dane techniczne, dostępne silniki, opnie kierowców, usterki

Renault Megane III to samochód, który wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Wybierając ten model, warto znać jego historię, dane techniczne, dostępne silniki oraz opinie innych kierowców. Przydatne będą też informacje o najczęściej występujących usterkach. Wszystko to pomoże w podejmowaniu decyzji – czy warto kupić Renault Megane III?

Renault Megane III – historia modelu

Pierwsze Renault Megane zadebiutowało na rynku w 1995 roku. Trzecia generacja tego popularnego modelu została wprowadzona do produkcji w 2008 roku. Samochód ten zdecydowanie odbiegał od swojego poprzednika pod względem designu. Nowoczesne linie nadwozia i atrakcyjne wykończenia wnętrza wprowadziły świeżość do oferty marki Renault.

Renault Megane III – dane techniczne

Renault Megane III dostępne jest w różnych wariantach nadwoziowych, od hatchbacka, przez kombi, aż do kabrioletu. Samochód ten mierzy od 4,29 m do 4,53 m długości, w zależności od wersji nadwoziowej. Jego szerokość to 1,80 m, a wysokość oscyluje w granicach 1,46 m. Waga Megane III zależy od wersji silnikowej i wyposażenia, ale dla większości modeli wynosi około 1200 kg.

Przestrzeń bagażowa w hatchbacku to 405 litrów, a w kombi aż 524 litry. We wnętrzu, nawet na tylnej kanapie, znajduje się sporo miejsca na nogi.

Renault Megane III – wnętrze i dostępne wersje wyposażenia

Wnętrze Renault Megane III to połączenie funkcjonalności i stylu. Ergonomia kokpitu jest na wysokim poziomie, a jakość użytych materiałów jest zadowalająca.

Dostępne wersje wyposażenia to między innymi Authentique, Expression, Dynamique i Privilège. Każda z nich oferuje różne elementy wyposażenia, od podstawowych, takich jak klimatyzacja manualna, do bardziej zaawansowanych, jak nawigacja satelitarna czy systemy bezpieczeństwa, np. ABS, ESP i poduszki powietrzne.

Renault Megane III Génération

Renault Megane III Génération to specjalna wersja trzeciej generacji popularnego kompaktu od francuskiego producenta. Génération to przede wszystkim propozycja dla osób, które szukają auta uniwersalnego, wygodnego i ekonomicznego.

Na pierwszy rzut oka, Megane III Génération nie różni się znacząco od podstawowego modelu. Różnice są jednak zauważalne w detalach. Zastosowano tu inne zderzaki oraz zmieniono wygląd atrapy chłodnicy, co dodaje autu bardziej sportowego charakteru.

Wnętrze Megane III Génération to kontynuacja dobrze znanych z podstawowego modelu rozwiązań. Jest to przestronne, dobrze zaprojektowane miejsce, które zapewnia komfort jazdy na długich trasach. W zależności od wybranej wersji wyposażenia, kabina może być wykończona materiałami o różnej jakości.

Wersja Génération oferuje bogate wyposażenie już w standardzie. Obejmuje ono między innymi systemy bezpieczeństwa takie jak ABS, ESP oraz poduszki powietrzne. Ponadto, samochód wyposażony jest w klimatyzację, system audio oraz centralny zamek.

Renault Megane III Authentique

Wersja Authentique to podstawowy poziom wyposażenia. W tej opcji samochód wyposażony jest w  niezbędne funkcjonalności, bez nadmiaru dodatków luksusowych. Znajdziemy tu między innymi klimatyzację manualną, radio CD z MP3, a także elektryczne szyby przednie. Samochód wyposażony jest również w podstawowe systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS, ESP oraz poduszki powietrzne.

Design Renault Megane III Authentique nie różni się od innych wersji tego modelu – nadwozie prezentuje te same nowoczesne i dynamiczne linie. Wewnątrz samochodu mamy do czynienia z funkcjonalnym i ergonomicznym kokpitem. Jakość użytych materiałów jest zadowalająca i wszystko wygląda solidnie, co jest charakterystyczne dla tej marki.

Renault Megane III Expression

Wersja Expression to drugi stopień wyposażenia w gamie modeli Renault Megane III. Ta wersja wyposażenia oferuje więcej komfortu i udogodnień, zachowując jednocześnie korzystny stosunek jakości do ceny.

Estetyka Renault Megane III Expression nie różni się znacznie od wersji Authentique. Podobnie jak w podstawowej wersji, nadwozie cechuje się nowoczesnym i dynamicznym stylem. Jednak wewnątrz samochodu zauważymy kilka różnic. Kokpit jest nieco lepiej wykończony, a jakość materiałów jest wyższa.

Megane III Expression oferuje szereg dodatkowych udogodnień w porównaniu do wersji Authentique. Do standardowego wyposażenia dodane są między innymi klimatyzacja automatyczna, radio CD z Bluetooth i USB, a także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Samochód jest również wyposażony w podstawowe systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS, ESP oraz poduszki powietrzne.

Renault Megane III SL Color Edition

Wersja SL Color Edition to limitowana edycja Renault Megane III, która wyróżnia się na tle innych modeli unikalnymi detalami i dodatkami. Ten samochód to idealna propozycja dla osób, które cenią sobie indywidualizm i chcą wyrazić swój styl za pomocą swojego auta.

Z zewnątrz Renault Megane III SL Color Edition przyciąga wzrok unikalnymi detalami. Wybrane elementy karoserii, takie jak lusterka czy obręcze kół, są malowane na wyrazisty kolor, który kontrastuje z głównym kolorem nadwozia.

Wnętrze tej wersji również odbiega od standardu. Kabina została przygotowana z dbałością o detale, co podkreślają kolorowe przeszycia na fotelach i kierownicy. Wygląd kabiny jest uzupełniony o elementy z aluminium i chromu.

Renault Megane III SL Color Edition posiada bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje między innymi automatyczną klimatyzację, radio CD z Bluetooth i USB, czujniki parkowania z tyłu oraz system nawigacji satelitarnej. Bezpieczeństwo zapewniają systemy ABS i ESP oraz zestaw poduszek powietrznych.

Renault Megane III SL Exception

Wersja SL Exception to najbardziej luksusowa edycja Renault Megane III. Ten model to oferta dla tych, którzy szukają wyrafinowania, komfortu i technologii w przystępnej cenie.

Z zewnątrz Renault Megane III SL Exception zachwyca eleganckimi liniami nadwozia i chromowanymi detalami, które dodają mu klasy. Unikalne obręcze kół i reflektory LED podkreślają ekskluzywny charakter tego modelu.

We wnętrzu, kabina SL Exception oferuje najwyższą jakość wykończenia w gamie Megane III. Fotele pokryte są skórą, a elementy z aluminium i chromu dodają kokpicie elegancji. Przestronność i wygoda jazdy są na najwyższym poziomie.

SL Exception oferuje najbogatsze wyposażenie w gamie Megane III. W standardzie znajduje się między innymi automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, system audio Bose, nawigacja satelitarna, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz system kontroli trakcji i stabilności.

Renault Megane III Limited

Wersja Limited to specjalna edycja Renault Megane III, która łączy w sobie elegancję i funkcjonalność. Ten model to doskonała propozycja dla osób, które cenią sobie wygodę i praktyczne rozwiązania.

Z zewnątrz Renault Megane III Limited wyróżnia się subtelnymi dodatkami, takimi jak chromowane listwy i unikalne obręcze kół. Nadwozie prezentuje te same nowoczesne i dynamiczne linie, które są charakterystyczne dla wszystkich modeli Megane III.

Wnętrze samochodu jest praktyczne i wygodne. Materiały i wykonanie są na dobrym poziomie, a ergonomiczny kokpit sprawia, że obsługa samochodu jest intuicyjna i przyjemna.

Renault Megane III Limited jest wyposażony w szereg udogodnień, które podnoszą komfort jazdy. W standardzie znajdują się między innymi automatyczna klimatyzacja, system audio z Bluetooth i USB, czujniki parkowania z tyłu oraz tempomat. Bezpieczeństwo zapewniają systemy ABS, ESP oraz zestaw poduszek powietrznych.

Renault Megane III Dynamique

Wersja Dynamique to jedna z najbardziej sportowych edycji Renault Megane III. Ten model jest skierowany do osób, które cenią sobie dynamiczną jazdę i sportowy styl.

Zewnętrzny wygląd Renault Megane III Dynamique wyróżnia się sportowym charakterem. Dynamiczne linie nadwozia, 17-calowe obręcze kół i dodatki w kolorze czarnym lakieru dodają mu agresji.

Wnętrze samochodu również podkreśla jego sportowy charakter. Czerwone przeszycia na skórzanych fotelach, sportowa kierownica i aluminium w wykończeniach wnętrza sprawiają, że kabina jest równie emocjonująca jak jazda.

Megane III Dynamique posiada bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje między innymi sportowe fotele, system audio z Bluetooth i USB, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu oraz system kontroli trakcji i stabilności.

Renault Megane III Privilege

Wersja Privilege to najbardziej luksusowa edycja Renault Megane III. Ten model to oferta dla osób, które szukają wyrafinowania, komfortu i innowacyjnych technologii.

Z zewnątrz, Renault Megane III Privilege zachwyca swoją elegancją. Subtelne linie nadwozia, chromowane akcenty i stylowe obręcze kół dodają mu klasy i prestiżu.

We wnętrzu samochodu panuje luksus i komfort. Skórzane fotele, drewniane wykończenia i nowoczesna deska rozdzielcza tworzą przytulną i elegancką atmosferę. Przestrzeń dla pasażerów jest obszerna, co zwiększa komfort jazdy.

Wersja Privilege oferuje najbogatsze wyposażenie w całej gamie Megane III. W standardzie znajdziemy między innymi skórzane fotele, automatyczną klimatyzację dwustrefową, system audio Bose, nawigację satelitarną, czujniki parkowania, tempomat, a także zestaw bezpieczeństwa, w którym nie brakuje systemów ABS, ESP i poduszek powietrznych.

Renault Megane III Bose Edition

Wersja Bose Edition to specjalna edycja Renault Megane III, stworzona we współpracy z renomowaną firmą Bose, znaną z produkcji wysokiej jakości sprzętu audio. Ten model to oferta dla osób, które cenią sobie doskonałe brzmienie muzyki w samochodzie.

Z zewnątrz, Renault Megane III Bose Edition nie różni się znacznie od innych wersji tego modelu. Dopiero we wnętrzu samochodu zauważamy różnice, które sprawiają, że ta edycja jest wyjątkowa.

Kabina Bose Edition jest wyposażona w zaawansowany system audio firmy Bose. Składa się on z kilkunastu głośników rozmieszczonych w całym samochodzie, które zapewniają doskonałe brzmienie muzyki.

Renault Megane III Bose Edition jest wyposażony w szereg udogodnień, które podnoszą komfort jazdy. Oprócz systemu audio firmy Bose, w standardzie znajdują się między innymi automatyczna klimatyzacja, system nawigacji, czujniki parkowania z tyłu oraz zestaw bezpieczeństwa, który obejmuje systemy ABS, ESP i poduszek powietrznych.

Renault Megane III GT-Line

Wersja GT-Line to sportowa edycja Renault Megane III, która łączy w sobie styl i dynamikę. Jest to idealna propozycja dla osób, które cenią sobie emocje za kierownicą, nie rezygnując z komfortu i praktyczności.

Design Renault Megane III GT-Line wyróżnia się wyrazistymi i dynamicznymi liniami. Unikalne obręcze kół, sportowe zderzaki oraz detale w kolorze szarym dają samochodowi agresywny i sportowy wygląd.

We wnętrzu dominuje sportowa atmosfera. Fotele sportowe z logo GT, sportowa kierownica oraz aluminiowe wykończenia sprawiają, że kierowca od razu czuje sportowy charakter tego modelu. Przestrzeń w kabinie jest obszerna, a materiały i wykonanie są na wysokim poziomie.

Wersja GT-Line jest wyposażona w szereg udogodnień. W standardzie znajdują się między innymi sportowe fotele, automatyczna klimatyzacja, system audio z Bluetooth i USB, czujniki parkowania oraz zestaw bezpieczeństwa, który obejmuje systemy ABS, ESP i poduszek powietrznych.

Dostępne silniki w Renault Megane III

Pod maską Renault Megane III można znaleźć różne jednostki napędowe. W ofercie są silniki benzynowe o mocy od 100 do 180 KM oraz silniki Diesla o mocy od 85 do 160 KM. Wśród nich znajdziemy zarówno silniki wolnossące, jak i turbodoładowane. Poniżej przedstawiamy gamę wszystkich dostępnych silników.

Silniki benzynowe w Renault Megane III

Renault Megane III oferuje szeroki wybór jednostek napędowych. Wśród silników benzynowych, które znaleźć można w tym modelu, jest kilka opcji do wyboru, o różnym poziomie mocy i zużycia paliwa.

  • Silnik 1.4 TCe – to 4-cylindrowy silnik, który generuje moc do 130 KM. Silnik ten cechuje się dobrymi osiągami i zadowalającą ekonomią paliwa, jednocześnie zapewniając komfortową jazdę.
  • Silnik 1.6 16V –  generuje on moc do 110 KM. Ta jednostka jest bardziej ukierunkowana na ekonomiczną jazdę, oferując zadowalające osiągi i niskie zużycie paliwa.
  • Silnik 2.0 16V – ten 4-cylindrowy silnik dostarcza moc do 140 KM. Jest to jednostka zapewniająca najbardziej dynamiczne osiągi wśród silników benzynowych dostępnych w Renault Megane III.

Silniki diesla w Renault Megane III

W Renault Megane III dostępne są różne warianty silników diesla. Są one znane ze swojej efektywności energetycznej i dobrej wydajności, co czyni je atrakcyjnym wyborem dla osób często podróżujących na długie dystanse.

  • Silnik 1.5 dCi  – jest jednym z najpopularniejszych silników diesla w ofercie Renault. Ta 4-cylindrowa jednostka jest dostępna w kilku wariantach mocy, od 85 do 110 KM. Ten silnik jest ceniony za swoją efektywność paliwową i niskie emisje CO2.
  • Silnik 1.9 dCi  – to kolejna opcja dla osób szukających diesla w Renault Megane III. Ten silnik o pojemności oferuje moc od 130 do 160 KM. Jest to silnik o dobrej wydajności, który jednocześnie zapewnia zadowalające osiągi.
  • Silnik 2.0 dCi – znajduje się na szczycie oferty silnikowej diesla w Renault Megane III. Ten silnik o pojemności 2.0 litra dostarcza moc do 160 KM. Zapewnia on doskonałe osiągi i jest idealnym wyborem dla osób, które szukają diesla o wysokiej mocy.

Renault Megane III – opinie kierowców

Opinie o Renault Megane III są mieszane. Wielu kierowców chwali ten model za wygodę jazdy, przestronne wnętrze i bogate wyposażenie. Ponadto, dobrze oceniane są też właściwości jezdne.

Jednak nie brakuje też krytyki. Najczęściej wspomina się o awaryjności niektórych elementów i drogich częściach zamiennych.

Renault Megane III – najczęściej występujące usterki

Najczęściej występujące usterki dotyczą układu hamulcowego, skrzyni biegów oraz elektroniki. Problemy z układem hamulcowym często wiążą się z wadliwymi zaciskami hamulcowymi, a usterki skrzyni biegów dotyczą przede wszystkim modeli z manualną skrzynią biegów. Niektórzy użytkownicy zauważyli również problemy z układem elektrycznym, takie jak awarie sterowników czy problemy z podświetleniem deski rozdzielczej.

Renault Megane III – czy warto kupić używany model

Zakup używanego Renault Megane III może okazać się dobrym wyborem, jeśli zależy nam na przestronnym i komfortowym samochodzie. Pomimo niektórych usterek, wielu użytkowników uważa, że jest to solidny i niezawodny samochód. Klucz do sukcesu to znalezienie egzemplarza z dobrą historią serwisową i regularnymi przeglądami.

Zdjęcie główne: By Thomas doerfer – Own work, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10028424

Najnowsze

Gorące tematy

22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.