Zakłady Forda w Halewood, które przez lata były synonimem produkcji tradycyjnych napędów i komponentów, rozpoczęły nowy etap swojej działalności. W wyniku ogromnej inwestycji o wartości 380 milionów funtów, fabryka ta zyskała nowe możliwości produkcyjne, umożliwiające wytwarzanie elektrycznych jednostek napędowych do najnowszych modeli marki. Dzięki tym zmianom, Halewood staje się pierwszym zakładem Forda w Europie, który specjalizuje się w produkcji komponentów dla pojazdów elektrycznych, podkreślając tym samym zaangażowanie amerykańskiego producenta w rozwój elektromobilności.
Inwestycje w nowoczesne technologie
Modernizacja zakładu w Halewood pozwala na produkcję aż 420 tysięcy elektrycznych jednostek napędowych rocznie. Dzięki przekształceniu fabryki z tradycyjnej produkcji przekładni na nowoczesną linię montażową dla silników elektrycznych, Ford stawia kolejny krok w kierunku pełnej elektryfikacji swojej gamy. Zmiany w Halewood to tylko część większej strategii Forda, która ma na celu przekształcenie europejskiej oferty pojazdów, by do 2025 roku marka oferowała dziewięć modeli elektrycznych na rynku europejskim.
Puma Gen-E – elektryczna gwiazda wśród crossoverów
Wśród najnowszych modeli, które będą napędzane przez elektryczne jednostki z Halewood, znajduje się w pełni elektryczna wersja Pumy Gen-E. Kompaktowy crossover, który zdobył serca europejskich kierowców, zyskuje nową, elektryczną duszę, oferując doskonałe osiągi i wyjątkową efektywność. Dzięki nowej jednostce napędowej, Puma Gen-E oferuje najniższe w swojej klasie zużycie energii, wynoszące jedynie 13,1 kWh na 100 kilometrów. To nowoczesne auto elektryczne nie tylko zachowuje charakterystyczny styl nadwozia, ale także oferuje znakomite osiągi i zasięg, który zaspokoi potrzeby kierowców szukających pojazdu gotowego na długie trasy.
Zasięg i wydajność – kluczowe atuty elektrycznej Pumy Gen-E
Nowa Puma Gen-E to nie tylko pojazd o nowoczesnym napędzie, ale także model, który wyróżnia się imponującym zasięgiem. Dzięki w pełni elektrycznej jednostce napędowej, Puma Gen-E jest w stanie pokonać do 376 kilometrów na jednym ładowaniu, co pozwala na wygodne planowanie długich podróży. W warunkach miejskich zasięg pojazdu może wynieść nawet 523 kilometry, co sprawia, że elektryczna Puma Gen-E jest idealnym wyborem do codziennego użytku w miastach. Tego typu osiągi stanowią istotny argument w kontekście rozwoju elektromobilności, szczególnie w miastach, gdzie dostępność stacji ładowania jest kluczowym czynnikiem przy wyborze pojazdu elektrycznego.
Elektryfikacja Forda – część większej strategii
Puma Gen-E nie jest jedynym elektrycznym modelem Forda, który zyskał napęd produkowany w Halewood. Wkrótce do oferty dołączą także elektryczne wersje E-Transita Custom, a także inne modele, które stanowią fundament strategii elektryfikacji Forda. Firma planuje, że do 2025 roku na europejskich drogach pojawi się dziewięć w pełni elektrycznych modeli Forda, w tym popularne modele, takie jak Mustang Mach-E, E-Transit, czy E-Tourneo Custom. W pełni elektryczna gama Forda obejmuje zarówno pojazdy osobowe, jak i użytkowe, co stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na pojazdy zeroemisyjne wśród zarówno konsumentów, jak i firm.
Przyszłość elektrycznej produkcji Forda
Z inwestycją w Halewood, Ford nie tylko umacnia swoją pozycję na rynku elektromobilności, ale także wyznacza nowe standardy produkcji pojazdów elektrycznych w Europie. Inwestycje w nowoczesną technologię, jak również produkcję jednostek napędowych w samej Europie, pozwolą na lepsze dopasowanie do lokalnych potrzeb i zwiększenie konkurencyjności marki na tle innych producentów samochodów elektrycznych. To krok w stronę przyszłości, w której elektromobilność będzie odgrywać kluczową rolę w codziennym życiu, a Ford będzie jednym z liderów tej rewolucji.
Źródło: Ford