Škoda Auto uruchomiła najnowocześniejsze Centrum Symulacyjne do zaawansowanych testów pojazdów

Škoda Auto dokonała kolejnego znaczącego kroku w rozwoju technologicznym, otwierając nowe Centrum Symulacyjne oraz zmodernizowane Centrum Emisji w Mladá Boleslav. Po inwestycji rzędu 22 milionów euro, te nowoczesne obiekty znacząco wzmocnią wewnętrzne możliwości badawczo-rozwojowe producenta. Johannes Neft, członek zarządu Škoda Auto ds. rozwoju technicznego, podkreśla, że nowe centrum odegra kluczową rolę w testowaniu i ewolucji układów napędowych oraz zarządzania termicznego, potwierdzając wiodącą pozycję firmy w branży motoryzacyjnej.

Technologiczne zaawansowanie w sercu Europy

Nowe Centrum Symulacyjne w Mladá Boleslav to unikalne w Czechach i Grupie Volkswagen laboratorium, które stanowi jedno z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie. Wyposażone w najnowsze technologie, centrum umożliwia precyzyjną symulację szerokiego zakresu warunków klimatycznych. Temperatura w laboratorium może być utrzymywana w zakresie od -7 do +50°C, a wilgotność od 10 do 95%, co pozwala na testowanie pojazdów w najbardziej ekstremalnych warunkach.

Wszechstronność i precyzja testów

Centrum Symulacyjne Škoda Auto wyposażone jest w zaawansowaną hamownię dla pojazdów o mocy do 300 kW, umożliwiającą symulację oporów jazdy przy prędkościach do 265 km/h. Obiekt posiada również nowoczesne kanały z wentylatorami do symulacji przepływu powietrza, system analizy emisji spalin oraz szybką stację ładowania pojazdów elektrycznych o mocy do 400 kW. Możliwość symulacji różnych warunków, takich jak ekspozycja na światło słoneczne czy jazda na wysokości do 5500 metrów nad poziomem morza, pozwala na przeprowadzanie kompleksowych i dokładnych testów, odwzorowujących rzeczywiste warunki eksploatacji.

Nowe standardy jakości i ekologii

Inwestycja w rozbudowę Centrum Emisji jest odpowiedzią na obecne i przyszłe wymogi prawne, takie jak norma emisji spalin Euro 7. Nowe stanowiska pomiarowe będą wykorzystywane głównie przez dział jakości Škoda Auto, aby zapewnić, że zarówno pojazdy przedprodukcyjne, jak i produkcyjne spełniają te normy. Dzięki temu Škoda Auto będzie mogła nadal dostarczać na rynek pojazdy nie tylko wysokiej jakości, ale również przyjazne dla środowiska.

Kluczowa rola w Grupie Volkswagen

Otwarcie nowego Centrum Symulacyjnego stanowi ważny krok w ramach większej strategii Škoda Auto, która obejmuje przejęcie odpowiedzialności za rozwój platformy MQB27 Volkswagena oraz nadzór nad rozwojem serii silników benzynowych EA211 i powiązanych systemów. Wymagające testy prowadzone w centrum są zgodne z normami prawnymi Unii Europejskiej, Chin, Indii, Brazylii i innych regionów, co potwierdza globalne znaczenie tej inwestycji.

Podsumowanie danych technicznych

Budowa Centrum Symulacyjnego rozpoczęła się w październiku 2021 roku i trwała 890 dni, zakończając się w maju 2024 roku. Obiekt o powierzchni 550 m² posiada 35 420 metrów połączeń elektrycznych, 45 m³ chłodziwa w obiegach chłodzenia oraz system wentylacyjny o przepływie powietrza wynoszącym około 20 000 m³/h. Dzięki tym zaawansowanym technologiom, Centrum Symulacyjne Škoda Auto będzie w stanie przeprowadzać do 850 testów rocznie, znacząco rozszerzając możliwości rozwoju nowych rozwiązań technologicznych.

Otwarcie nowego Centrum Symulacyjnego Škoda Auto to kamień milowy w historii firmy, który nie tylko wzmacnia jej pozycję na rynku, ale również wyznacza nowe standardy w branży motoryzacyjnej.

Najnowsze

10 czerwca 2024

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.