Škoda odpowiedzialna za silniki spalinowe dla 7 marek Grupy Volkswagen

Techniczne know-how projektantów marki zostało ponownie docenione. Škoda stała się odpowiedzialna za rozwój silników spalinowych serii EA 211 dla 50 linii modelowych aż siedmiu marek Grupy Volkswagen. Dotychczas producent opracowywał głównie wolnossące silniki MPI tej serii, natomiast teraz będzie odpowiadać również za rozwój jednostek TSI.

– Wzięcie odpowiedzialności za rozwój całej serii silników EA 211 jest potwierdzeniem wysokiego poziomu wiedzy technicznej ekspertów Škody. Jednocześnie podkreśla to znaczenie naszej marki w ramach całej Grupy Volkswagen – zauważa Johannes Neft, członek zarządu Škody ds. rozwoju technicznego.

Skoda odpowiedzialna za silniki spalinowe dla 7 marek Grupy Volkswagen

Tradycja produkcji silników w Mladá Boleslav

Historia rozwoju i produkcji silników spalinowych w mieście Mladá Boleslav sięga 1899 r. Już w 1905 r. firma Laurin & Klement zaprezentowała swój pierwszy samochód – Voiturette A, napędzany (chłodzonym cieczą) silnikiem o pojemności 1,1 litra.

W 1997 r. rozpoczęto produkcję silnika 1.0 MPI, który Škoda dostarczała również do innych marek Grupy. Legendarna jednostka 1.2 HTP z serii EA 111 – poprzedniczki obecnej serii EA 211 – została opracowana we własnym zakresie. W ciągu prawie 15 lat produkcji ten trzycylindrowy silnik znalazł się w ponad 3,5 milionach pojazdów wszystkich marek Grupy.

Produkcja serii silników EA 211 rozpoczęła się w 2012 r. od nowego typu 1.0 MPI. Wkrótce potem Škoda stała się odpowiedzialna za kompletny rozwój jednostek napędowych MPI dla całej Grupy. Było to możliwe dzięki otwarciu w 2014 r. nowego centrum silnikowego, oferującego niezbędną przestrzeń i najnowocześniejsze technologie.

Produkcja silnikow Skoda

Wysoka wydajność, niskie zużycie

Inżynierowie z Mladá Boleslav oprócz jednostek MPI będą teraz stopniowo zajmować się rozwojem przyszłych silników TSI serii EA 211. Obecnie gama modelowa EA 211 charakteryzuje się dużą zmiennością. Silniki mogą mieć trzy lub cztery cylindry, wielkość od 1,0 do 1,6 litra i obejmują spektrum mocy od 48 do 115 kW. Mogą spalać benzynę, CNG lub etanol. Są dostępne również w wersjach miękkiej hybrydy i hybrydy plug-in.

– Silniki spalinowe serii EA 211 charakteryzują się wysoką wydajnością, zaawansowaniem i niskim zużyciem paliwa. Opracowując wersje wolnossące i turbodoładowane będziemy nadal bazować na tych cechach – mówi Martin Hrdlička, szef działu rozwoju podwozi i układów napędowych w Škodzie.

Wysoka wydajnosc niskie zuzycie silnikow Skoda

Jednostki MPI to wolnossące silniki z pośrednim, wielopunktowym wtryskiem paliwa, które słyną ze swojej solidności. Typowym przedstawicielem tej gamy jest jednostka 1.0 MPI stosowana przez markę w jej najmniejszych i najbardziej przystępnych cenowo modelach. Z kolei silniki TSI wyposażone są w doładowanie falą ciśnienia wydechowego. Są to mocne silniki o wysokim momencie obrotowym, które mogą zasilać szeroką gamę modeli. Oferują kierowcom połączenie wysokich osiągów i niskiego zużycia paliwa, a także doskonałe prowadzenie. Przykładami tej gamy są popularny trzycylindrowy 1.0 TSI lub czterocylindrowy 1.4 TSI (do hybryd plug-in).

Inżynierowie z Mladá Boleslav będą nadal ulepszać i dostosowywać silniki do potrzeb oraz przepisów obowiązujących na wielu światowych rynkach. Celem jest opracowanie jeszcze mocniejszych i bardziej paliwooszczędnych silników o niższej emisji, z naciskiem na maksymalną niezawodność.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.