Škoda wyprodukowała pół miliona systemów akumulatorowych dla pojazdów Grupy Volkswagen

Marka Škoda w swoim głównym zakładzie w Mladá Boleslav wyprodukowała już 500 000 systemów akumulatorowych. Strategicznie ważne komponenty są montowane w pojazdach MEB oraz modelach z hybrydowym układem napędowym typu plug-in marek: Škoda, Volkswagen, Audi i SEAT. To osiągnięcie dowodzi, że Škoda konsekwentnie realizuje swoją strategię elektromobilności. Producent intensywnie inwestuje w niezbędną transformację zakładów, jak również w rozwój, digitalizację i edukację zatrudnionych osób. Firma przeszkoliła już ponad 23 000 pracowników, aby przygotować ich do ery e-mobilności.

– Systemy akumulatorowe są kluczowym elementem naszej udanej transformacji w kierunku elektromobilności. Przełomowy jubileusz 500 000 wyprodukowanych przez Škodę systemów akumulatorowych dla pojazdów MEB i hybrydowych plug-in jest wybitnym osiągnięciem. Świadczy zarówno o zaufaniu Grupy Volkswagen do naszego wysoko wykwalifikowanego zespołu, jak i o bezkompromisowym zaangażowaniu w e-mobilność. Już wkrótce pójdziemy o krok dalej: otworzymy dodatkową linię montażową i zwiększymy dzienną produkcję  – mówi Michael Oeljeklaus, Członek Zarządu Škoda Auto ds. Produkcji i Logistyki.

Skoda wyprodukowala pol miliona systemow akumulatorowych dla pojazdow Grupy Volkswagen

Modele z napędem hybrydowym typu plug-in

Wysokonapięciowe akumulatory trakcyjne dla modeli z napędem hybrydowym plug-in Škody, a także marek koncernu – Audi, SEAT i Volkswagen – są produkowane w siedzibie firmy od września 2019 roku. Podczas każdej zmiany na powierzchni około 2 000 m² pracuje około 50 pracowników. Towarzyszy im w tym 13 w pełni zautomatyzowanych robotów, które zajmują się np. obsługą szczególnie ciężkich komponentów. Co 86 sekund kompletowany jest akumulator do modeli opartych na MQB z hybrydowym układem napędowym plug-in. Jego waga podczas rozładunku z linii produkcyjnej wynosi około 130 kg.

Modele oparte na platformie MEB

W maju 2022 roku Škoda uruchomiła produkcję systemów akumulatorowych do pojazdów całkowicie elektrycznych opartych na platformie MEB. Systemy mają pojemność od 55 do 82 kWh i są montowane w modelach własnych, jak również w pojazdach marki Volkswagen i Audi. Wraz z poszczególnymi modułami akumulatorowymi, system MEB obejmuje również obudowę ze zintegrowanym chłodzeniem i systemem zarządzania akumulatorem, a także niezbędne przyłącza elektryczne. Przy obecnej linii produkcyjnej, w którą Škoda zainwestowała prawie 130 mln euro, pracuje około 250 pracowników. W 2023 roku marka uruchomi kolejną linię montażową. Łączna zdolność produkcyjna systemów akumulatorowych MEB (1 500 sztuk) i PHEV (800 sztuk) wzrośnie wówczas do nawet 2 300 sztuk dziennie.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.