Toyota C-HR w nowej wersji GR Sport

0

1254

Trudno zaprzeczyć, że nowa wersja znanego i lubianego crossovera stanowi niezwykle atrakcyjną obietnicę japońskiego producenta. Samochód ma jeszcze bardziej dynamiczny design, za którym konsekwentnie podąża jego wnętrze. Stylistyka auta zyskuje na wykorzystaniu elementów dedykowanych tylko tej odmianie, ale nie bez znaczenia pozostaje także przeprojektowany układ kierowniczy i zawieszenie.

Niewątpliwie warto więc wiedzieć, co obejmuje wzbogacona oferta japońskiego koncernu. Sprawdź również, jakie silniki pracują pod maską Toyoty C-HR GR Sport i na co można liczyć, jeśli chodzi o wyposażenie.

Toyota C-HR GR Sport – bez zmian w silnikach

Gama silników Toyoty C-HR w wariancie GR Sport nie uległa żadnej zmianie. W podstawowej odmianie to napęd 1.8 Hybrid z bezstopniową przekładnią e-CVT, generujący łączną moc systemową równą 122 KM.  Przyspieszenie do 100 km wynosi w tym przypadku 11 s.

W wersji mocniejszej pod maską crossovera pracuje silnik 2.0 Hybrid Force z bezstopniową przekładnią e-CVT o łącznej mocy systemowej 184 KM. Napędzane nim auto do setki rozpędzi się w 8,2 s.

Zawiedzeni mogą być więc kierowcy, którzy liczyli na to, że nową Toyotą C-HR pojadą nieco szybciej. Pocieszenie stanowić może jednak fakt, że samochód będzie prowadził się lepiej.

Wszystko dzięki temu, że przeprojektowano zawieszenie i układ kierowniczy, a modyfikacje w tym zakresie przyczyniły się do bardziej sportowego i dynamicznego charakteru jazdy. Nie bez znaczenia pod względem prowadzenia pozostają także nowe opony Continental Premium Contact, dedykowane wersji GR Sport.

Zobacz także artykuł: Toyota C-HR Hybrid – dostępne napędy Toyota C-HR Hybrid – dostępne napędy

Toyota C-HR GR Sport – podrasowane wnętrze, zmiany w nadwoziu i wyposażenie

Tym, co zdecydowanie wyróżnia Toyotę C-HR GR Sport  na tle innych wersji to jej dynamiczny, sportowy wygląd oraz wnętrze o wyrazistym charakterze. Uwagę zwraca również wyposażenie z wysokiej półki.

Odmiana, inspirowana Toyota Gazoo Racing, ma przeprojektowany przedni zderzak oraz spojler, które zyskały wyraziste i agresywne linie. Emblemat marki umieszczono na czarnym tle, a wnętrze reflektorów przyciemniono. Kolorem Piano Black wykończono środkową część zderzaka i lampy przeciwmgielne.

Wzrok przyciąga również grill w kolorze ciemnego chromu, ale nietrudno zauważyć także 19-calowych felg aluminiowych  (stworzonych specjalnie dla tej wersji Toyoty C-HR) oraz dekoracyjnych osłon drzwi w kolorze Piano Black.

Klient, decydując się na odmianę GR Sport, ma do wyboru siedem dwukolorowych wersji kolorystycznych, wśród których znajduje się całkiem nowe połączenie lakieru Dynamic Grey z czarnym dachem.

We wnętrzu auta w oczy rzuca się listwa dekoracyjna w kolorze Cool Silver, którą została wykończona deska rozdzielcza, oraz kierownica obszyta perforowaną skórą, występująca tylko w tej wersji.

Sportowego charakteru nadaje wnętrzu skórzana tapicerka z elementami alcantary oraz czerwonymi i szarymi przeszyciami, które bezpośrednio nawiązują do serii GR. Czerwoną nitkę widać także przy lewarku zmiany biegów. Inspiracje Gazoo Racing są obecne ponadto w nakładkach progowych, logotypach GR Sport, przyciskach Start oraz animacjach GR na wyświetlaczu.

Jeśli chodzi o wyposażenie, to Toyota C-HR GR Sport ma system bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk), przyciemniane szyby tylne, automatycznie składane lusterka oraz elektryczną regulację fotela kierowcy. W tej wersji możemy liczyć również na ledowe światła przednie, a także podgrzewanie przednich foteli. 

Opcjonalnie dostępna jest nawigacja satelitarna Toyota Touch 2 with GO oraz system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami i subwooferem. Toyota C-HR GR Sport wyposażona została ponadto w najnowszą wersję pakietu Toyota Safety Sense, zawierającą nowe systemy bezpieczeństwa czynnego.

Trzeba nie przyznać, że nowa wersja znanego i chętnie kupowanego crossovera sporo zyskała na modyfikacjach. Jej sportowy i bardziej odważny charakter z całą pewnością przypadnie więc do gustu niejednemu kierowcy. Wprawdzie wprowadzone zmiany skupiają się głównie na warstwie wizualnej, to jednak można liczyć również na pewne techniczne przekształcenia, dzięki którym samochód prowadzi się wyjątkowo dobrze. 

Tematy, które mogą Cię zainteresować

5 powodów, dla których warto pracować w salonie samochodowym BMW

Znalezienie dobrze płatnej, a zarazem przyjemnej pracy wbrew pozorom nie jest łatwym zadaniem. Pomimo że

0

34

Czym różnią się hybrydy HEV, MHEV i PHEV?

Samochody hybrydowe mogą wykorzystywać jedną z dostępnych technologii – HEV, MHEV lub PHEV. Pierwsza z

0

65

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

23282

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

22261

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

20511

Ford Focus Mk2 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika to bardzo ważna sprawa. Dowiedz się więcej n temat silników diesla i

0

14714

Ford Mondeo mk5 – dane techniczne, silniki, wersje wyposażenia, opinie kierowców

Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu

0

13275

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0

13245