Pierwsze półrocze 2024 roku przyniosło Toyocie imponujące wyniki w sektorze flotowym na polskim rynku. Od stycznia do czerwca polskie firmy zarejestrowały aż 37 641 samochodów osobowych i dostawczych tej japońskiej marki. To oznacza, że Toyota zdobyła 17,2% udziału w tej części rynku, co stanowi wzrost o 0,4 punktu procentowego w porównaniu do poprzedniego roku. Taki wynik jest lepszy niż łączny rezultat dwóch kolejnych marek w zestawieniu.
Corolla na czele
Wśród modeli Toyoty niekwestionowanym liderem pozostaje Corolla, która jest najchętniej wybieranym autem przez polskie firmy. W pierwszym półroczu 2024 roku do flot trafiło 11 674 egzemplarzy tego modelu, co stanowi blisko jedną trzecią wszystkich zarejestrowanych przez przedsiębiorstwa Toyot. Corolla dostępna jest w trzech wersjach nadwoziowych: Hatchback, Sedan i TS Kombi, a napędza ją nowoczesna hybryda 5. generacji. Samochód wyposażony jest w zaawansowane technologie, w tym systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE.
Inne popularne modele
Wśród dziesięciu najpopularniejszych modeli osobowych i dostawczych w polskich firmach znalazło się aż sześć Toyot. Na trzecim miejscu znalazł się SUV RAV4 z 4720 rejestracjami, a zaraz za nim miejski hatchback Yaris z 4582 egzemplarzami. Nowa Toyota C-HR była siódmym najczęściej rejestrowanym autem (3539 egzemplarzy), a Yaris Cross zajmuje ósmą pozycję z 3435 egzemplarzami. Dziesiątkę zamyka PROACE CITY z 3032 rejestracjami.
Dominacja w segmentach
Samochody Toyoty zdominowały wiele segmentów rynku. Aygo X był najczęściej rejestrowanym modelem w klasie najmniejszych aut z 776 egzemplarzami, co przekłada się na 36,1% udziału w segmencie. Yaris zdominował segment B z 30,6% udziału, a Yaris Cross był numerem jeden wśród miejskich SUV-ów z 20,1% udziału. Corolla triumfowała w segmencie C z 26,9% udziału, Toyota C-HR w segmencie C-SUV z 13,5%, a RAV4 w segmencie D-SUV z 11,4% udziału.
Sukces linii Toyota Professional
Toyota może pochwalić się również sukcesami w segmencie samochodów dostawczych. PROACE CITY dominował w segmencie CDV z 3032 rejestracjami, co dało mu 34,1% udziału. Hilux okazał się najczęściej wybieranym pick-upem przez polskie firmy, osiągając 731 rejestracji i 38,3% udziału w swoim segmencie.
Nowe modele na horyzoncie
Toyota nie spoczywa na laurach i kontynuuje rozwój swojej oferty. Rozpoczęto przyjmowanie zamówień na największe dostawcze auto marki – model PROACE MAX. Wkrótce na rynku zadebiutuje nowa generacja Camry, a klientom oczekującym aut klasy premium oferowane są samochody marki Lexus. Jak podkreśla Mirosław Sochacki, Corporate Sales Senior Manager w Toyota Central Europe, firma umacnia swoją pozycję lidera dzięki nowoczesnej gamie samochodów oraz kompleksowej obsłudze flotowej.
Toyota zakończyła pierwszą połowę 2024 roku na pozycji lidera flotowego rynku w Polsce, potwierdzając swoją silną pozycję i zaufanie polskich firm do jakości i niezawodności swoich pojazdów.
Źródło: Toyota