Toyota i Suzuki łączą siły – nowy elektryczny SUV już w 2025 roku

Toyota Motor Corporation i Suzuki Motor Corporation od lat współpracują, wspierając się wzajemnie w zakresie rozwoju samochodów oraz technologii motoryzacyjnych. Ich partnerstwo zacieśnia się od 2016 roku, kiedy to Akio Toyoda, prezydent Toyoty, i Osamu Suzuki, ówczesny prezes Suzuki, zawarli porozumienie o wzajemnym wsparciu. W efekcie, od lat klienci w Japonii, Indiach, Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie mogą korzystać z pojazdów rozwijanych dzięki tej współpracy. Nowy elektryczny SUV, który wejdzie do produkcji na wiosnę 2025 roku, jest kolejnym krokiem na drodze do głębszej integracji technologicznej obu firm.

Pierwszy w pełni elektryczny owoc współpracy

Nowy SUV to nie tylko kolejny model na rynku, lecz także pierwszy w pełni elektryczny samochód, który Suzuki wyprodukuje we współpracy z Toyotą. Dla obu firm to istotny krok, który wprowadzi ich na nowy poziom w dziedzinie elektromobilności. Toyota, lider rynku samochodów hybrydowych z ponad 27 milionami sprzedanych pojazdów, wnosi do projektu swoje szerokie doświadczenie w zakresie napędów elektrycznych. Z kolei Suzuki, znane z kompaktowych i ekonomicznych rozwiązań, zyskało okazję, by po raz pierwszy wprowadzić na rynek pojazd z napędem elektrycznym.

Innowacyjna platforma i elektryczny układ napędowy

SUV powstanie na platformie zaprojektowanej wspólnie przez Suzuki, Toyotę i Daihatsu Motor Corporation. To nowoczesne rozwiązanie opracowano specjalnie z myślą o pojazdach elektrycznych, co daje producentom większą swobodę w adaptacji konstrukcji do różnych rynków oraz oczekiwań użytkowników. Elektryczny układ napędowy ma zagwarantować dużą wydajność i zasięg, a dzięki dodatkowej opcji napędu na cztery koła nowy SUV sprawdzi się także w trudniejszych warunkach terenowych. Model ten będzie zwinny i dynamiczny, z charakterystyką jazdy właściwą dla samochodów z napędem elektrycznym, co z pewnością przypadnie do gustu fanom nowych technologii.

Globalne ambicje dla nowego SUV-a

Toyota i Suzuki nie ograniczają swojego wspólnego modelu do jednego regionu. Zgodnie z planami, elektryczny SUV będzie dostępny na całym świecie, wpisując się w rosnący popyt na SUV-y, zwłaszcza te zelektryfikowane. Wybór segmentu SUV nie jest przypadkowy – ten typ nadwozia cieszy się niezmienną popularnością zarówno w Europie, jak i w Azji oraz Ameryce. Zapotrzebowanie na pojazdy tego typu, zwłaszcza te przyjazne środowisku, stale rośnie, a nowy model ma szansę zdobyć szerokie grono klientów dzięki połączeniu zalet napędu elektrycznego i praktyczności SUV-a.

Krok ku neutralności klimatycznej

Koji Sato, prezydent Toyota Motor Corporation, podkreślił, że ten projekt stanowi znaczący krok w kierunku realizacji globalnych celów klimatycznych. W obliczu coraz surowszych regulacji dotyczących emisji CO2 Toyota i Suzuki widzą w tej współpracy szansę na wspólne dążenie do neutralności klimatycznej. Wypowiedź Toshihiro Suzuki, prezydenta Suzuki, także akcentuje, że choć obie firmy są na rynku konkurentami, to ich partnerstwo ma na celu rozwiązywanie problemów o skali globalnej, takich jak zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.

Przyszłość elektrycznych modeli Suzuki

Nowy SUV to nie tylko punkt zwrotny dla partnerstwa obu marek, lecz także kluczowy moment dla Suzuki, które tym samym wchodzi na rynek pojazdów elektrycznych. Suzuki planuje wykorzystać swoje doświadczenie w produkcji samochodów o kompaktowych rozmiarach i ekonomicznych parametrach, aby w przyszłości oferować coraz więcej modeli elektrycznych. Możliwość skorzystania z zaawansowanej technologii Toyoty daje Suzuki silną pozycję na starcie, co może przyspieszyć rozwój elektrycznej oferty marki.

Produkcja w sercu Indii

Nowy SUV będzie produkowany w fabryce Suzuki Motor Gujarat w Indiach, co dodatkowo podkreśla znaczenie tego rynku dla obu koncernów. Indie to dla Suzuki kluczowy region sprzedażowy, a inwestycje w tamtejsze zakłady pozwalają na optymalizację kosztów produkcji i dystrybucji pojazdów w Azji oraz innych rejonach. Decyzja o lokalizacji produkcji w Indiach jest również korzystna z punktu widzenia środowiskowego, ponieważ ogranicza konieczność transportu gotowych pojazdów na dużą skalę, co przekłada się na mniejsze emisje CO2.

Wielotorowe podejście do elektromobilności

Obie marki łączy podejście, które zakłada wszechstronność i zróżnicowanie technologii przy jednoczesnym dążeniu do redukcji emisji. Toyota, lider w dziedzinie hybryd, oferuje szeroką gamę napędów – od hybrydowych, poprzez plug-in, po wodorowe, a teraz także w pełni elektryczne. Suzuki wprowadza na rynek swój pierwszy elektryczny model, co poszerza ofertę marki i otwiera drzwi do kolejnych innowacji. Tym samym partnerstwo Toyoty i Suzuki stanowi przykład tego, jak współpraca może przynosić obopólne korzyści, a także przyspieszać rozwój branży motoryzacyjnej w kierunku elektromobilności.

Perspektywy na przyszłość

Wraz z premierą nowego SUV-a obie firmy mają szansę wzmocnić swoje pozycje na globalnym rynku pojazdów elektrycznych. Toyota, dzięki ugruntowanej pozycji w segmencie samochodów niskoemisyjnych, a Suzuki, dzięki możliwości zróżnicowania swojej oferty i odpowiedzi na globalny trend elektryfikacji. To partnerstwo daje szansę na dalszy rozwój, innowacje i wspólne działania na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości.

Źródło: Toyota

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.