Toyota przyspiesza rozwój technologii wodorowych w Europie: Nowa generacja ogniw paliwowych na horyzoncie

Toyota Motor Europe (TME) stawia sobie ambitne cele w dążeniu do neutralności węglowej na Starym Kontynencie. Zgodnie z planem, do 2040 roku japoński gigant motoryzacyjny chce osiągnąć ten cel, a kluczowym elementem tej strategii jest rozwój technologii wodorowych. W tym celu powołano Hydrogen Factory Europe, spółkę, która ma przyspieszyć prace nad zaawansowanymi ogniwami paliwowymi, w tym nad ich trzecią generacją, planowaną do wprowadzenia na rynek w 2026 roku.

Hydrogen Factory Europe – serce technologii wodorowych

Hydrogen Factory Europe, działające w Brukseli centrum badawczo-rozwojowe, stało się centralnym punktem działań Toyoty w Europie w zakresie technologii wodorowych. To właśnie tutaj powstają innowacyjne rozwiązania oparte na ogniwach paliwowych, które mają znaleźć zastosowanie nie tylko w motoryzacji, ale również w innych branżach. Centrum to odgrywa kluczową rolę w produkcji, wsparciu inżynieryjnym oraz obsłudze posprzedażowej zarówno dla klientów, jak i partnerów biznesowych Toyoty.

Kompaktowe moduły wodorowe – nowe możliwości zastosowań

Toyota od lat jest pionierem w dziedzinie samochodów osobowych na ogniwa paliwowe. Jednak koncern nie zamierza ograniczać potencjału tej technologii wyłącznie do motoryzacji. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne źródła energii, Toyota opracowała kompaktowe moduły ogniw paliwowych, które można dostosować do różnorodnych zastosowań. Dzięki temu możliwe jest ich wykorzystanie nie tylko w samochodach, ale także w ciężarówkach, autobusach, a nawet w statkach morskich.

Nowa generacja ogniw paliwowych – krok w przyszłość

Od stycznia 2022 roku Hydrogen Factory Europe produkuje drugą generację ogniw paliwowych, a obecnie prowadzi prace nad wersją 2.5. Niemniej jednak największe nadzieje Toyota wiąże z trzecią generacją ogniw, nad którą już trwają intensywne prace. Ta zaawansowana technologia ma zaoferować wyższą gęstość mocy przy mniejszej liczbie ogniw, co przełoży się na 20% większy zasięg jazdy. Co więcej, nowa generacja ogniw będzie charakteryzować się znacznie niższymi kosztami eksploatacji, co ma uczynić technologię wodorową bardziej dostępną i opłacalną.

Wodór przyszłością mobilności?

Toyota, poprzez rozwój technologii wodorowych, wyraźnie zaznacza swoje zaangażowanie w przyszłość mobilności opartej na zrównoważonych źródłach energii. Prace nad trzecią generacją ogniw paliwowych oraz szerokie spektrum zastosowań kompaktowych modułów wodorowych mogą zrewolucjonizować nie tylko rynek motoryzacyjny, ale także inne branże. Jeśli te technologie okażą się sukcesem, Toyota może stać się liderem w dziedzinie rozwiązań energetycznych opartych na wodorze, przyczyniając się do globalnej walki z emisją CO2.

Źródło: Toyota

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.