Toyota Rav4 V – jaki silnik wybrać?

W piątej generacji modelu dostępna gama napędów obejmuje wyłącznie silniki benzynowe oraz hybrydę. Toyota Rav4 w najnowszej wersji nie jest już bowiem dostępna z dieslem.

Wybór rodzaju napędu to natomiast jedna z najważniejszych decyzji podejmowanych przy zakupie auta. Sprawdź więc, na co zwrócić uwagę przy wyborze jednostki, kiedy zdecydować się na benzynową i czego oczekiwać po napędzie hybrydowym.

Toyota Rav4 V – silniki benzynowe

Pod jej maską pracuje jeden z dwóch silników benzynowych. Do wyboru mamy dwa rodzaje przekładni oraz dwa rodzaje napędu – przedni oraz na wszystkie koła.

Silnik na benzynę w Toyocie RAV4 to napęd 2.0 Dual VVT-iE generujący moc 173 KM, który dostępny jest w dwóch wariantach. Wybierając wersję z manualną 6-biegową skrzynią, możemy liczyć na przyspieszenie wynoszące 9,8 s i średnie zużycie paliwa 6,9-7,4 l / 100 km. Maksymalna prędkość to natomiast 190 km/h.

Jeśli zdecydujemy się na bezstopniową przekładnię Direct Shift CVT, to z silnikiem 2.0 Dual VVT-iE o mocy 173 KM do setki rozpędzimy się w 10,7 s, a średnie spalanie wyniesie 6,9-7,4 l /100 km.

Toyotę Rav4 na benzynę poleca się kierowcom, którzy często wybierają się
w dłuższe trasy i użytkują auto w trybie mieszanym. Warto przy tym podkreślić, że duża pojemność silnika jest skutecznym i godnym uwagi źródłem napędu, choć lepiej nie liczyć na oszałamiające osiągi. Wersję z ręczną skrzynią biegów chwali się ponadto za dobrą i precyzyjną pracę oraz duży moment obrotowy.

Zobacz też Toyoty Rav4 piątej generacji – pozytywne zmiany

Toyota Rav4 V – silniki hybrydowe

Jej pierwsza hybrydowa wersja wyjechała na ulicę w 2016 roku. Już wtedy cieszyła się sporą popularnością, co zresztą nie zmieniło się po dziś dzień. A dziś sercem Toyoty Rav4 z napędem hybrydowym jest silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force w dwóch wariantach.

To wersja o mocy 218 KM z przednim napędem i bezstopniową przekładnią e-CVT.W tym układzie przyspieszenie do 100 km/h wynosi 8,4 s, a średnie zużycie paliwa określa się na poziomie 5,3-5,8 l/100 km.

Wariant z napędem na wszystkie koła i bezstopniową przekładnią e-CVT o mocy 222 KM przyspiesza do setki w czasie 8,1 s, a spalanie wynosi w tym przypadku 5,5-5,9 l/100 km. W obu wariantach maksymalna prędkość to natomiast 180 km/h.

Toyota Rav4 z hybrydą to świetna propozycja dla osób, które poruszają się autem głównie w mieście. Jazda, nawet w korkach, wychodzi bardzo oszczędnie. Ale w tym przypadku nie gorzej rzecz wygląda również na autostradzie i na trasie. Należy jednak mieć na uwadze, że zakup hybrydy wyniesie nas znacznie więcej niż nabycie auta z silnikiem benzynowym, a koszt ten warto dobrze przemyśleć.

Z opinii i zestawień wynika ponadto, że to w wersji hybrydowej napęd na wszystkie koła jest bardziej efektywny. Bo też warto pamiętać, że wybór silnika to tylko jedna z decyzji, które podejmujemy podczas kupna auta. Kolejną niezwykle istotną sprawą jest bowiem napęd – przedni lub na wszystkie koła.

Dla kierowców poruszających się po drogach dość wymagających i nieutwardzonych najlepszym i najbardziej bezpiecznym wyborem będzie napęd 4×4. W innych przypadkach powinien wystarczyć napęd na przednią oś.

Decyzja dotycząca wyboru rodzaju silnika to w dużej mierze rzecz indywidualna, uzależniona od szeregu czynników. W przypadku Toyoty Rav4 V żadnej z oferowanych jednostek napędowych nie można nic zarzucić.

Ogólnie można jednak powiedzieć, że osobom, które nastawiają się na duże przebiegi i częstą jazdę w warunkach miejskich, zdecydowanie poleca się hybrydę. Toyota Rav4 z silnikiem benzynowym to zaś dobra propozycja dla podróżujących dalej i dłużej.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.