W piątej generacji modelu dostępna gama napędów obejmuje wyłącznie silniki benzynowe oraz hybrydę. Toyota Rav4 w najnowszej wersji nie jest już bowiem dostępna z dieslem.
Wybór rodzaju napędu to natomiast jedna z najważniejszych decyzji podejmowanych przy zakupie auta. Sprawdź więc, na co zwrócić uwagę przy wyborze jednostki, kiedy zdecydować się na benzynową i czego oczekiwać po napędzie hybrydowym.
Toyota Rav4 V – silniki benzynowe
Pod jej maską pracuje jeden z dwóch silników benzynowych. Do wyboru mamy dwa rodzaje przekładni oraz dwa rodzaje napędu – przedni oraz na wszystkie koła.
Silnik na benzynę w Toyocie RAV4 to napęd 2.0 Dual VVT-iE generujący moc 173 KM, który dostępny jest w dwóch wariantach. Wybierając wersję z manualną 6-biegową skrzynią, możemy liczyć na przyspieszenie wynoszące 9,8 s i średnie zużycie paliwa 6,9-7,4 l / 100 km. Maksymalna prędkość to natomiast 190 km/h.
Jeśli zdecydujemy się na bezstopniową przekładnię Direct Shift CVT, to z silnikiem 2.0 Dual VVT-iE o mocy 173 KM do setki rozpędzimy się w 10,7 s, a średnie spalanie wyniesie 6,9-7,4 l /100 km.
Toyotę Rav4 na benzynę poleca się kierowcom, którzy często wybierają się
w dłuższe trasy i użytkują auto w trybie mieszanym. Warto przy tym podkreślić, że duża pojemność silnika jest skutecznym i godnym uwagi źródłem napędu, choć lepiej nie liczyć na oszałamiające osiągi. Wersję z ręczną skrzynią biegów chwali się ponadto za dobrą i precyzyjną pracę oraz duży moment obrotowy.
Zobacz też Toyoty Rav4 piątej generacji – pozytywne zmiany
Toyota Rav4 V – silniki hybrydowe
Jej pierwsza hybrydowa wersja wyjechała na ulicę w 2016 roku. Już wtedy cieszyła się sporą popularnością, co zresztą nie zmieniło się po dziś dzień. A dziś sercem Toyoty Rav4 z napędem hybrydowym jest silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force w dwóch wariantach.
To wersja o mocy 218 KM z przednim napędem i bezstopniową przekładnią e-CVT.W tym układzie przyspieszenie do 100 km/h wynosi 8,4 s, a średnie zużycie paliwa określa się na poziomie 5,3-5,8 l/100 km.
Wariant z napędem na wszystkie koła i bezstopniową przekładnią e-CVT o mocy 222 KM przyspiesza do setki w czasie 8,1 s, a spalanie wynosi w tym przypadku 5,5-5,9 l/100 km. W obu wariantach maksymalna prędkość to natomiast 180 km/h.
Toyota Rav4 z hybrydą to świetna propozycja dla osób, które poruszają się autem głównie w mieście. Jazda, nawet w korkach, wychodzi bardzo oszczędnie. Ale w tym przypadku nie gorzej rzecz wygląda również na autostradzie i na trasie. Należy jednak mieć na uwadze, że zakup hybrydy wyniesie nas znacznie więcej niż nabycie auta z silnikiem benzynowym, a koszt ten warto dobrze przemyśleć.
Z opinii i zestawień wynika ponadto, że to w wersji hybrydowej napęd na wszystkie koła jest bardziej efektywny. Bo też warto pamiętać, że wybór silnika to tylko jedna z decyzji, które podejmujemy podczas kupna auta. Kolejną niezwykle istotną sprawą jest bowiem napęd – przedni lub na wszystkie koła.
Dla kierowców poruszających się po drogach dość wymagających i nieutwardzonych najlepszym i najbardziej bezpiecznym wyborem będzie napęd 4×4. W innych przypadkach powinien wystarczyć napęd na przednią oś.
Decyzja dotycząca wyboru rodzaju silnika to w dużej mierze rzecz indywidualna, uzależniona od szeregu czynników. W przypadku Toyoty Rav4 V żadnej z oferowanych jednostek napędowych nie można nic zarzucić.
Ogólnie można jednak powiedzieć, że osobom, które nastawiają się na duże przebiegi i częstą jazdę w warunkach miejskich, zdecydowanie poleca się hybrydę. Toyota Rav4 z silnikiem benzynowym to zaś dobra propozycja dla podróżujących dalej i dłużej.