Trzy miliony wyprodukowanych egzemplarzy SUV-ów Škody i wciąż ich przybywa

W świecie motoryzacji osiągnięcia mierzy się nie tylko prędkością czy technologią, ale również liczbami sprzedanych egzemplarzy. Jednym z najbardziej imponujących osiągnięć ostatnich lat jest sukces marki Škoda. Trzy miliony wyprodukowanych SUV-ów to liczba, która mówi sama za siebie. Ale jak doszło do tego sukcesu? Oto historia triumfu czeskiego giganta.

Początki w segmencie SUV-ów

W 2009 roku, kiedy wiele marek wciąż zastanawiało się nad wejściem w segment SUV-ów, Škoda postawiła pierwszy krok. Prezentując światu model Yeti, marka zadeklarowała swoje ambicje. Yeti był kompaktowy, ale jednocześnie posiadał wszystkie cechy typowego SUV-a. Jego produkcja trwała do 2018 roku, a w tym czasie z linii produkcyjnych zjechało ponad 684 tysiące egzemplarzy. Sukces Yeti był początkiem długofalowej kampanii SUV-ów marki Škoda.

Skoda Yeti

Kodiaq – flagowy SUV marki

Kiedy mówimy o SUV-ach Škody, nie sposób nie wspomnieć o modelu Kodiaq. Zadebiutował on we wrześniu 2016 roku i szybko zdobył serca kierowców. Dwa lata później światło dzienne ujrzał wariant Kodiaq RS, pierwszy sportowy SUV w ofercie marki. Do tej pory wyprodukowano ponad 841 tysięcy egzemplarzy tego modelu. Co więcej, wkrótce poznamy drugą generację Kodiaqa, która będzie wyposażona w wariant hybrydowy.

Skoda Kodiaq Sportline

Karoq i Kamiq – sukces w kompakcie

Nie tylko duże SUV-y przynoszą Škodzie sukces. Model Karoq, zaprezentowany w 2017 roku, stał się fundamentem oferty marki. Wyprodukowano go w ponad 705 tysiącach egzemplarzy, a do 2021 roku był dostępny w 60 krajach. Z kolei miejski SUV Kamiq, który zadebiutował w 2019 roku, zdobył tytuł najlepiej sprzedającego się SUV-a marki w latach 2021 i 2022.

Przyszłość jest elektryczna

Elektryfikacja to słowo klucz w branży motoryzacyjnej. Škoda nie pozostaje w tyle, prezentując w 2020 roku model Enyaq. Opierając się na modułowej platformie MEB, Enyaq stał się pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em marki. Rok później świat poznał Enyaq Coupé, który zachwyca sportowym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Oba modele produkowane są w fabryce w Mladá Boleslav.

Skoda Enyaq

Produkcja na całym świecie

Sukces Škody w segmencie SUV-ów to nie tylko europejska historia. Modele marki zjeżdżają z linii produkcyjnych w Chinach, Indiach, Ukrainie czy Słowacji. To dowód na globalne ambicje czeskiego producenta i jego zdolność do dostosowywania się do różnorodnych rynków.

Przepis na sukces

Trzy miliony wyprodukowanych SUV-ów to osiągnięcie, które nie przychodzi łatwo. Za tym sukcesem stoi ciężka praca, innowacyjność i zdolność do słuchania potrzeb kierowców. Škoda udowodniła, że potrafi tworzyć pojazdy, które odpowiadają na współczesne wyzwania motoryzacyjne. Czekamy z niecierpliwością na kolejne miliony!

Najnowsze

Gorące tematy

22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.