Trzy miliony wyprodukowanych egzemplarzy SUV-ów Škody i wciąż ich przybywa

W świecie motoryzacji osiągnięcia mierzy się nie tylko prędkością czy technologią, ale również liczbami sprzedanych egzemplarzy. Jednym z najbardziej imponujących osiągnięć ostatnich lat jest sukces marki Škoda. Trzy miliony wyprodukowanych SUV-ów to liczba, która mówi sama za siebie. Ale jak doszło do tego sukcesu? Oto historia triumfu czeskiego giganta.

Początki w segmencie SUV-ów

W 2009 roku, kiedy wiele marek wciąż zastanawiało się nad wejściem w segment SUV-ów, Škoda postawiła pierwszy krok. Prezentując światu model Yeti, marka zadeklarowała swoje ambicje. Yeti był kompaktowy, ale jednocześnie posiadał wszystkie cechy typowego SUV-a. Jego produkcja trwała do 2018 roku, a w tym czasie z linii produkcyjnych zjechało ponad 684 tysiące egzemplarzy. Sukces Yeti był początkiem długofalowej kampanii SUV-ów marki Škoda.

Skoda Yeti

Kodiaq – flagowy SUV marki

Kiedy mówimy o SUV-ach Škody, nie sposób nie wspomnieć o modelu Kodiaq. Zadebiutował on we wrześniu 2016 roku i szybko zdobył serca kierowców. Dwa lata później światło dzienne ujrzał wariant Kodiaq RS, pierwszy sportowy SUV w ofercie marki. Do tej pory wyprodukowano ponad 841 tysięcy egzemplarzy tego modelu. Co więcej, wkrótce poznamy drugą generację Kodiaqa, która będzie wyposażona w wariant hybrydowy.

Skoda Kodiaq Sportline

Karoq i Kamiq – sukces w kompakcie

Nie tylko duże SUV-y przynoszą Škodzie sukces. Model Karoq, zaprezentowany w 2017 roku, stał się fundamentem oferty marki. Wyprodukowano go w ponad 705 tysiącach egzemplarzy, a do 2021 roku był dostępny w 60 krajach. Z kolei miejski SUV Kamiq, który zadebiutował w 2019 roku, zdobył tytuł najlepiej sprzedającego się SUV-a marki w latach 2021 i 2022.

Przyszłość jest elektryczna

Elektryfikacja to słowo klucz w branży motoryzacyjnej. Škoda nie pozostaje w tyle, prezentując w 2020 roku model Enyaq. Opierając się na modułowej platformie MEB, Enyaq stał się pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em marki. Rok później świat poznał Enyaq Coupé, który zachwyca sportowym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Oba modele produkowane są w fabryce w Mladá Boleslav.

Skoda Enyaq

Produkcja na całym świecie

Sukces Škody w segmencie SUV-ów to nie tylko europejska historia. Modele marki zjeżdżają z linii produkcyjnych w Chinach, Indiach, Ukrainie czy Słowacji. To dowód na globalne ambicje czeskiego producenta i jego zdolność do dostosowywania się do różnorodnych rynków.

Przepis na sukces

Trzy miliony wyprodukowanych SUV-ów to osiągnięcie, które nie przychodzi łatwo. Za tym sukcesem stoi ciężka praca, innowacyjność i zdolność do słuchania potrzeb kierowców. Škoda udowodniła, że potrafi tworzyć pojazdy, które odpowiadają na współczesne wyzwania motoryzacyjne. Czekamy z niecierpliwością na kolejne miliony!

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.