Używana Toyota Avensis III – jaki silnik wybrać?

Trzecią generację Toyoty Avensis zaprezentowano w 2008 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Model szybko zdobył popularność i serca kierowców. W tej odsłonie jego oferta silnikowa obejmuje trzy jednostki benzynowe oraz dwa silniki wysokoprężne w różnych konfiguracjach. Wybór może wydawać się dość skromny, ale jest w gruncie rzeczy adekwatny do klasy i segmentu.

Sprawdź, jaki silnik w Toyocie Avensis wybrać. Warto dowiedzieć się również, czym kierować się podczas podejmowania takiej decyzji.

Używana Toyota Avensis III – silniki benzynowe

Oferta silników benzynowych Toyoty Avensis obejmuje trzy jednostki: 1.6 Valvematic, 1.8 Valvematic oraz 2.0 Valvematic.

Najsłabszy wariant to 1,6-litrowy silnik o mocy 132 KM, z maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm przy 4400 obr./min, przyspieszeniem 10,4 s. oraz prędkością maksymalną równą 200 km/h.

Pod maską japońskiego auta pracować może również silnik 1.8 Valvematic o mocy 147 KM, 180 Nm przy 4400 obr./min i przyspieszeniu równym 9,4 s. W tym przypadku samochód może jechać maksymalnie z prędkością 200 km/h.

Najmocniejsza wersja to natomiast 2.0 Valvematic, która generuje moc 152 KM. Maksymalny moment obrotowy to 196 Nm przy 4000 obr./min. Do setki auto rozpędza się w 9 sekund, a maksymalna prędkość, jaką osiąga, wynosi 205 km/h.

Powyżej scharakteryzowane napędy są generalnie uznawane za niezawodne i zwykle poleca się je osobom, które pytają, jaki silnik w Toyocie Avensis sprawdzi się najlepiej. Przed podjęciem decyzji warto jednak poznać również pozostałe jednostki. 

Używana Toyota Avensis III – silniki diesla

Gama napędów diesla Toyoty Avensis zawiera z kolei dwa silniki wysokoprężne w kilku konfiguracjach.

Otwiera ją najsłabsza jednostka – 1.6 D-4D o mocy 112 KM, z 270 Nm przy 1750-2250 obr./min. Auto z tym silnikiem potrafi rozwinąć maksymalną prędkość równą 180 km/h. Do 100 km/h przyśpiesza w 11,4 s.

Gamę zamyka silnik najmocniejszy 2.2 D-4D o mocy 177 KM, przyspieszeniu 8,5 s. oraz prędkości maksymalnej 220 km/h. Wśród 2.2-litrowych dostępny jest jeszcze 150-konny o maksymalnej prędkości 210 km/h.

Moc pozostałych jednostek waha się od 124 KM do 143 KM (mają kolejno 124 KM, 126 KM, 143 KM). Rozwijają maksymalną prędkość 200 km/h.

Używana Toyota Avensis III – jaki silnik najlepszy?

Przy podejmowaniu decyzji, jaki silnik w Toyocie Avensis wybrać, najrozsądniej będzie zainteresować się autem z napędem benzynowym. Zwłaszcza jeśli liczymy na trwałość i bezawaryjność, a to – zdaje się – są najczęściej pożądane cechy w samochodach.

Najmniej awaryjny będzie więc w tym przypadku silnik benzynowy, którego praktycznie jedyną wadą może być spore zużycie oleju silnikowego. Poza tym uchodzi za wręcz niezawodny.

Gorzej sytuacja prezentuje się z dieslem. Uszkodzeniu ulega bowiem często dwumasowe koło zamachowe, turbosprężarka oraz wtryskiwacze. Wprawdzie diesel nie narazi kierowcę na duże zużycie paliwa, a i pod względem dynamiki jazdy nie można mu wiele zarzucić, to jednak są to konstrukcje dość wadliwe. Często kierowcy skarżyli się także na awarię tulei cylindrów (zwykle kwalifikowano ją jako wadę fabryczną, którą Toyota usuwała w ramach gwarancji).

Jak widać więc, wszystko przemawia za jednostką benzynową, która wydaje się wyborem o wiele bardziej bezpiecznym. Pozostaje pytanie, który spośród dostępnych napędów wybrać.

Szczególnie wart polecenia jest 1,8-litrowy silnik. Jego niewątpliwą zaleta jest dość rozsądne spalanie, które nie nadweręży portfela kierowcy. Poza tym działa dość dynamicznie i sprawnie przyspiesza. 

Dla osób spragnionych większej mocy i bardziej oszałamiających osiągów polecić można z kolei 2-litrowy motor benzynowy. W tym przypadku nie uchronimy jednak kieszeni, bo zużycie paliwa będzie już wyższe.

Ogólnie można jednak powiedzieć, że wszystkie jednostki benzynowe Toyoty Avensis są konstrukcjami o wysokiej trwałości i niskiej awaryjności, ceni się je również za cichą i dobrą pracę. Z całą pewnością nie wymagają częstych wizyt w warsztatach samochodowych i niewątpliwie posłużą kierowcom przez długie lata. Wprawdzie obce są im silne wrażenia i sportowe emocje, ale też osoby, które takich oczekują, na rynku motoryzacyjnym będą szukały raczej czegoś innego. Więcej na temat nowych modeli dostępnych w ofercie Toyoty znajdziecie tutaj: https://www.toyota.pl/new-cars/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Gorące tematy

22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.