E-mobilność, zrównoważony rozwój, internacjonalizacja. Škoda ujawnia plany na przyszłość.

Pomimo wyzwań dla całej branży motoryzacyjnej w 2022 roku, Škoda udowodniła swoją odporność, dostarczając klientom ponad 731 300 samochodów. Przedstawiciele marki z optymizmem patrzą w przyszłość, która opierać się będzie na kilku filarach, m.in.: elektromobilności, zrównoważonym rozwoju oraz internacjonalizacji. W 2023 r. wprowadzony zostanie także nowy język projektowania i tożsamość korporacyjna Škody.

Rok 2022 miał być dla branży motoryzacyjnej bardzo wymagający. Oprócz ciągłych trudności związanych z łańcuchami dostaw, szczególnie w sektorze półprzewodników, sytuację skomplikowała rosyjska inwazja na Ukrainę. Pomimo tych problemów, Škoda dostarczyła klientom w zeszłym roku ponad 731 300 samochodów, przy czym popyt był zauważalnie wyższy. Najlepiej sprzedającym się modelem marki pozostała Octavia (141 100 egzemplarzy), dobrze radziły sobie także SUV-y: Kamiq (96 300) i Kodiaq (94 500). Zanotowano wysoki popyt na samochody z rodzin Fabia oraz Enyaq iV.

Konferencja prasowa skody

Wyniki finansowe

W 2022 roku Škoda zwiększyła swoje przychody r/r o 18,5% do 21 mld euro (2021: 17,7 mld euro). Dzięki skutecznym środkom zaradczym, pomimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej, producentowi udało się osiągnąć dodatni zysk operacyjny w wysokości 628 mln euro (2021: 1,083 mld euro; -42%). Pomimo obecnych wyzwań Škoda nadal jest w dobrej kondycji finansowej, promuje internacjonalizację firmy i nadal intensywnie inwestuje w elektromobilność oraz cyfryzację.

E-mobilność i zrównoważony rozwój

Jednym z filarów przyszłości marki Škoda jest ciągły i rosnący nacisk na elektromobilność. W maju ubiegłego roku firma uruchomiła w Mladá Boleslav produkcję akumulatorów do pojazdów opartych na platformach MEB, a w tym roku zwiększy swoje moce produkcyjne do 1500 modułów akumulatorowych dziennie.

Do 2026 roku Škoda wprowadzi na rynek kolejne pojazdy w pełni elektryczne, które powiększą portfolio samochodów elektrycznych w różnych segmentach, od małych i kompaktowych, po model siedmiomiejscowy.

Firma nadal kładzie duży nacisk na zrównoważony rozwój. I to nie tylko w kraju macierzystym. Przykładem może być nowo oddana do użytku instalacja fotowoltaiczna w zakładzie w Pune w Indiach, która pokryje do 30% zużycia energii.

Internacjonalizacja Skody

Internacjonalizacja

Škoda konsekwentnie rozwija swoją strategię internacjonalizacji. Marka koncentruje się na poszerzaniu swojej obecności na rynkach międzynarodowych w ramach Next Level – Strategii Škoda 2030. W Indiach udało jej się w ubiegłym roku ponad dwukrotnie zwiększyć dostawy pojazdów (wzrost o 127,7% rok do roku). Teraz producent chce wzmocnić swoją obecność na rynkach poza Azją Południowo-Wschodnią. W tym roku Škoda wkracza na strategicznie ważny rynek wietnamski, który ma utorować drogę do wzrostu na innych rynkach ASEAN. Kolejnym regionem, w którym Škoda widzi potencjał wzrostu, jest Bliski Wschód.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.