Kia Ceed 2 – dane techniczne, spalanie, awarie i problemy

0

495

Pojawienie się Kia Ceed drugiej generacji oznaczało ogromny jakościowy skok w porównaniu z poprzednią odsłoną modelu. Zmiany widoczne były niemal pod każdym względem. Auto zwróciło uwagę bardziej dopracowanym i nowoczesnym wyglądem, wysoką jakością wykończenia wnętrza oraz zmodyfikowaną gamą jednostek napędowych.

Sprawdź dane techniczne Kia Ceed 2. Poznaj opinie użytkowników i dowiedz się, na co zwrócić uwagę podczas podejmowania decyzji o zakupie. Przeczytaj również, z jakimi awariami trzeba się liczyć w przypadku tego modelu.

Kia Ceed 2 – dane techniczne

Kia Ceed to osobowe auto klasy kompaktowej, należące do segmentu C. Produkowane jest od 2006 roku, jego druga generacja została zaprezentowana w 2012 roku, a obecnie sprzedawana jest trzecia generacja modelu.

Auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwoziowych: jako trzydrzwiowy i pięciodrzwiowy hatchback oraz pięciodrzwiowe kombi. Samochód oferowany był z napędem przednim, z 6-biegową skrzynią manualną, 6-biegową skrzynią automatyczną oraz 6-biegową i 7-biegową skrzynią DCT.

Paleta jednostek napędowych drugiej generacji obejmowała silniki benzynowe oraz silniki wysokoprężne. Spalanie Kia Ceed 2 waha się od 5 l/100 km do 7,4 l/100 km w przypadku silników benzynowych. Średnie zużycie paliwa auta z dieslem to natomiast 4,5 l/100 km.

Kia Ceed 2 – dostępne silniki

Pod maską koreańskiego kompaktu pracuje silnik benzynowy lub wysokoprężny. Wśród napędów benzynowych znajdziemy motor 1.0 T-GDI o mocy 120 KM (172 Nm), 1.4 DOHC o mocy 100 KM (137 Nm) oraz dwie 1,6-litrowe jednostki o mocy 135 KM (164 Nm) oraz 204 KM (265 Nm).

Gama diesli obejmowała natomiast następujące jednostki: 1.4 CRDI o mocy 90 KM (220 Nm) oraz 1.6 CRDI o mocy 110 KM (260 Nm) i 128 KM (260 Nm).

Jak więc widać, wybór jednostek napędowych w drugiej generacji nie był szczególnie szeroki. Niemniej jednak praktycznie wszystkie silniki stanowiły udane i sprawne konstrukcje, były więc godne uwagi i polecenia.

Kia Ceed 2 – rodzaje nadwozia

Auto dostępne było w dwóch wersjach nadwoziowych. Oferta obejmowała pięciodrzwiowe kombi oraz trzydrzwiowy i pięciodrzwiowy hatchback.

Kia Ceed 2 kombi mierzy 4505 mm długości, 1780 mm szerokości oraz 1480 mm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 528 litrów (powiększana do 1642 litrów).

Wersja hatchback mierzy 4310 mm długości, 1780 mm szerokości i 1470 mm wysokości w odmianie trzydrzwiowej. Wymiary pięciodrzwiowego hatchbacka to z kolei 4310 mm długości, 1780 mm szerokości i 1425 mm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 380 litrów (z możliwością powiększenia do 1225 litrów i 1318 litrów).

Kia Ceed 2 – awarie i problemy

Ogólnie Kia Ceed 2 uchodzi za auto trwałe i niezawodne. Jest ponadto niedrogie w eksploatacji, co stanowi jego niewątpliwą zaletę. Model ten nie jest jednak ideałem i posiada pewne wady, choć zwykle nie są to poważne defekty.

Dość często przedwcześnie zużywają się elementy układu zawieszenia i przekładni kierowniczej. Czasami zawodzi kamera cofania oraz oświetlenie, może zapchać się również filtr w zbiorniku paliwa, a w aucie z manualną skrzynią biegów niekiedy dochodzi do wycieków. Ponadto niezbyt trwałe są klocki hamulcowe, skarżono się też na światła do jazdy dziennej oraz mało odporny i podatny na zarysowania lakier.

Kia Ceed 2 – opinie użytkowników

Koreański kompakt to auto trwałe, solidne i niemal bezawaryjne. To chyba najważniejsze zalety drugiej generacji modelu, które nadzwyczaj często podkreślają jego użytkownicy.

Jego dużym atutem jest ponadto przestronna kabina. Wymiary Kia Ceed 2 odpowiedzialne są więc za komfort jazdy, odczuwalny również przez osoby wysokiego wzrostu. Samochód świetnie sprawdza się także w roli auta rodzinnego. W tym kontekście nie bez znaczenia pozostaje pojemność bagażnika – przestrzeń bagażowa jest bowiem całkiem spora.

Użytkownicy chwalą ponadto czytelny kokpit oraz wysoką jakość wykończenia.  Wnętrze pojazdu prezentuje się naprawdę przyzwoicie, co szczególnie widoczne jest przy porównaniu tej generacji z poprzednią odsłoną modelu.

Paleta silników może wydać się skromna, ale jak na tej klasy auto jest w pełni wystarczająca. Kierowcy szczególnie cenią sobie silniki diesla, którym naprawdę nie ma co zarzucić. Ale w gruncie rzeczy wszystkie jednostki napędowe uchodzą za trwałe, są przy tym dość oszczędne. Średnie spalanie Kia Ceed 2 nie jest wysokie, wyjątek stanowić może jedynie motor 1.0 T-GDI (120 KM).

Obecnie na rynku wtórnym nie brakuje ofert sprzedaży, a zainteresowanie modelem nie słabnie. Przy tak dużej ilości egzemplarzy używanych (z całą pewnością nie wszystkie są tak samo zadbane) warto jednak zwracać uwagę nie tylko na dane techniczne Kia Ceed 2, ale również na stan pojazdu, historię serwisowania oraz przebieg.

Tematy, które mogą Cię zainteresować

ŠKODA ENYAQ iV w finale konkursu „Car of the Year”

Kolejny sukces elektrycznej ŠKODY ENYAQ iV – po zdobyciu nagrody „Golden Steering Wheel 2021” model

0

120

Latem na drogach wcale nie było bezpieczniej?

Od pewnego czasu, Główny Urząd Statystyczny regularnie podaje kwartalne dane o liczbie wypadków drogowych i

0

52

Dołącz do dyskusji na ten temat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

AUTA W TYM ARTYKULE

icon

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

icon

Nowy taryfikator 2021 – uwaga na wysokie kwoty mandatów w 2021 roku!

Brawura na drodze będzie karana bardziej srogo niż do tej pory. W Polsce przez wiele

5

21168

Ford Kuga II – jaki silnik wybrać?

Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto

0

6875

Ford Focus Mk3 – jaki silnik wybrać?

Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.

0

6358

Ford Mondeo mk4 – jaki silnik wybrać?

Wybór odpowiedniego silnika podczas zakupu samochodu to nie jest prosta decyzja. Warto dokładnie zapoznać się

0

4903

Problem z odpaleniem samochodu zimą? Oto co możesz zrobić!

To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, kiedy ta sytuacja wydarzy się w ich życiu. Bardzo

0

4832

Nauka jazdy Fordem Mustangiem – tak, to możliwe!

Kiedyś było to wręcz nieprawdopodobne, a teraz możliwe! Podczas kursu nauki jazdy możesz jeździć Fordem

2

4471