Druga generacja japońskiego SUV-a zadebiutowała w 2005 roku. W porównaniu do poprzedniej odsłony modelu auto znacznie zyskało na wyglądzie, który stał się o wiele bardziej nowoczesny i dynamiczny. Na uwagę zasługiwało również lepsze wykończenie i bogatsze wyposażenie. Wszystko to sprawiło, że premiera Kia Sportage 2 okazała się początkiem całkiem sporego sukcesu rynkowego. Auto kupowane było chętnie, a jego kierowcom nie brakowało zadowolenia i satysfakcji z jazdy.
Zapoznaj się więc z opiniami użytkowników modelu i sprawdź dane techniczne pojazdu. Przeczytaj również, jaki silnik w Kia Sportage 2 sprawdzi się najlepiej.
Kia Sportage 2 – dane techniczne
Kia Sportage to osobowy samochód typu SUV, produkowany od 1993 roku. Dostępny był jako pięciodrzwiowe auto z napędem przednim lub napędem na wszystkie koła. Oferta obejmowała 5-biegową i 6-biegową skrzynię manualną oraz 4-biegową skrzynię automatyczną.
Sercem japońskiego SUV-a drugiej generacji był silnik benzynowy lub wysokoprężny. Lista jednostek benzynowych była niezwykle krótka i zawierała tylko dwie pozycje: 2.0 DOHC o mocy 142 KM oraz 2.7 V6 o mocy 175 KM. Gama diesli również nie była zbyt szeroka – obejmowała trzy dwulitrowe motory (2.0 CRDi o mocy 112 KM, 2.0 CRDi
o mocy 140 KM, 2.0 CRDi o mocy 150 KM).
Jeśli chodzi o wymiary, to auto mierzyło 4351 mm długości, 1801 szerokości i 1694 mm wysokości przy rozstawie osi 2629 mm. Taka wielkość pojazdu nie zapewni wyjątkowo przestronnego wnętrza, ale z opinii o Kia Sportage 2 wynika, że użytkownicy nie narzekają szczególnie na miejsce w kabinie. Niezbyt zadowalająca jest za to pojemność bagażnika, która wynosi zaledwie 322 litry.
Kia Sportage 2 – jaki silnik wybrać?
Jeśli zdecydujemy się na kupno japońskiego SUV-a, musimy zmierzyć się z pytaniem, jaki silnik w Kia Sportage 2 wybrać. Dość ograniczony wybór jednostek napędowych może nie ułatwić nam tego zadania.
Kierowcom, którym zależy na niskim spalaniu, warto polecić silnik wysokoprężny. Jednostka benzynowa będzie bowiem generować o wiele większe zużycie paliwa, a więc i koszty eksploatacji. Poza tym turbodiesel wyróżnia się znacznie większym momentem obrotowym, co jest jego niewątpliwą zaletą.
Spośród dostępnych jednostek wysokoprężnych na szczególną uwagę zasługuje 2.0 CRDi o mocy 112 KM. To wprawdzie najsłabszy z oferowanych motorów, ale na jego korzyść przemawia brak filtra cząstek stałych (a ten nadweręża zwykle portfel kierowcy). Poza tym polecany napęd jest dość dynamiczny, a jego pracę ocenia się jako harmonijną.
Kia Sportage 2 – opinie
Auto prowadzi się dobrze i nieźle radzi sobie w terenie – opinie o Kia Sportage 2 są pod tym względem wyjątkowo zgodne. Użytkownicy oceniają samochód jako trwałą i niezawodną konstrukcję. Jego niska awaryjność to z pewnością spora zaleta – ewentualne usterki nie generują bowiem dużych kosztów i nie wymagają skomplikowanych napraw. Co więcej, samochód to jeden z najmniej awaryjnych aut w swojej klasie.
Samochód zyskał ponadto wysokie noty, jeśli chodzi o wyposażenia, które jest tu istotnie dość bogate. Już jego podstawowe wersje obejmowały takie elementy, jak ABS, ESP, sześć poduszek powietrznych, klimatyzację, centralny zamek itp. Chwali się również komfort jazdy – auto jest dość wygodne, a fotele z praktycznymi podparciami dobrze wyprofilowane.
Żaden model nie jest jednak zupełnie wolny od wad – stąd również Kia Sportage drugiej generacji nie zostało ich pozbawione. Kierowcy skarżyli się niekiedy na niezbyt odporny lakier, który łatwo ulega zarysowaniom. Częstą bolączką SUV-a jest ponadto korozja podwozia i nadwozia. Wielu użytkowników wskazywało także na niedoskonałości montażu i wykończenia.
Czasami zdarza się też, że zawodzi klimatyzacja, a auto z większym przebiegiem może wymagać dokładnego sprawdzenia stanu zawieszenia. Warto zwrócić uwagę na łożyska kół i ewentualne wycieki oleju.