Kia Sportage 2 – dane techniczne, silniki, opinie kierowców

Druga generacja japońskiego SUV-a zadebiutowała w 2005 roku. W porównaniu do poprzedniej odsłony modelu auto znacznie zyskało na wyglądzie, który stał się o wiele bardziej nowoczesny i dynamiczny. Na uwagę zasługiwało również lepsze wykończenie i bogatsze wyposażenie. Wszystko to sprawiło, że premiera Kia Sportage 2 okazała się początkiem całkiem sporego sukcesu rynkowego. Auto kupowane było chętnie, a jego kierowcom nie brakowało zadowolenia i satysfakcji z jazdy.

Zapoznaj się więc z opiniami użytkowników modelu i sprawdź dane techniczne pojazdu. Przeczytaj również, jaki silnik w Kia Sportage 2 sprawdzi się najlepiej.

Kia Sportage 2 – dane techniczne

Kia Sportage to osobowy samochód typu SUV, produkowany od 1993 roku. Dostępny był jako pięciodrzwiowe auto z napędem przednim lub napędem na wszystkie koła. Oferta obejmowała 5-biegową i 6-biegową skrzynię manualną oraz 4-biegową skrzynię automatyczną.

Sercem japońskiego SUV-a drugiej generacji był silnik benzynowy lub wysokoprężny. Lista jednostek benzynowych była niezwykle krótka i zawierała tylko dwie pozycje: 2.0 DOHC o mocy 142 KM oraz 2.7 V6 o mocy 175 KM. Gama diesli również nie była zbyt szeroka – obejmowała trzy dwulitrowe motory (2.0 CRDi o mocy 112 KM, 2.0 CRDi
o mocy 140 KM, 2.0 CRDi o mocy 150 KM).

Jeśli chodzi o wymiary, to auto mierzyło 4351 mm długości, 1801 szerokości i 1694 mm wysokości przy rozstawie osi 2629 mm. Taka wielkość pojazdu nie zapewni wyjątkowo przestronnego wnętrza, ale z opinii o Kia Sportage 2 wynika, że użytkownicy nie narzekają szczególnie na miejsce w kabinie. Niezbyt zadowalająca jest za to pojemność bagażnika, która wynosi zaledwie 322 litry.

Kia Sportage 2 – jaki silnik wybrać?

Jeśli zdecydujemy się na kupno japońskiego SUV-a, musimy zmierzyć się z pytaniem, jaki silnik w Kia Sportage 2 wybrać. Dość ograniczony wybór jednostek napędowych może nie ułatwić nam tego zadania.

Kierowcom, którym zależy na niskim spalaniu, warto polecić silnik wysokoprężny. Jednostka benzynowa będzie bowiem generować o wiele większe zużycie paliwa, a więc i koszty eksploatacji. Poza tym turbodiesel wyróżnia się znacznie większym momentem obrotowym, co jest jego niewątpliwą zaletą.

Spośród dostępnych jednostek wysokoprężnych na szczególną uwagę zasługuje 2.0 CRDi o mocy 112 KM. To wprawdzie najsłabszy z oferowanych motorów, ale na jego korzyść przemawia brak filtra cząstek stałych (a ten nadweręża zwykle portfel kierowcy). Poza tym polecany napęd jest dość dynamiczny, a jego pracę ocenia się jako harmonijną.

Kia Sportage 2 – opinie

Auto prowadzi się dobrze i nieźle radzi sobie w terenie – opinie o Kia Sportage 2 są pod tym względem wyjątkowo zgodne. Użytkownicy oceniają samochód jako trwałą i niezawodną konstrukcję. Jego niska awaryjność to z pewnością spora zaleta – ewentualne usterki nie generują bowiem dużych kosztów i nie wymagają skomplikowanych napraw. Co więcej, samochód to jeden z najmniej awaryjnych aut w swojej klasie.

Samochód zyskał ponadto wysokie noty, jeśli chodzi o wyposażenia, które jest tu istotnie dość bogate. Już jego podstawowe wersje obejmowały takie elementy, jak ABS, ESP, sześć poduszek powietrznych, klimatyzację, centralny zamek itp. Chwali się również komfort jazdy – auto jest dość wygodne, a fotele z praktycznymi podparciami dobrze wyprofilowane.

Żaden model nie jest jednak zupełnie wolny od wad – stąd również Kia Sportage drugiej generacji nie zostało ich pozbawione. Kierowcy skarżyli się niekiedy na niezbyt odporny lakier, który łatwo ulega zarysowaniom. Częstą bolączką SUV-a jest ponadto korozja podwozia i nadwozia. Wielu użytkowników wskazywało także na niedoskonałości montażu i wykończenia.

Czasami zdarza się też, że zawodzi klimatyzacja, a auto z większym przebiegiem może wymagać dokładnego sprawdzenia stanu zawieszenia. Warto zwrócić uwagę na łożyska kół i ewentualne wycieki oleju.

Najnowsze

Gorące tematy

7 kwietnia 2021
Ford Mondeo Mk5 reprezentuje klasę średnią. Produkowany jest w trzech wersjach nadwozia. Piąta generacja modelu szybko zdobyła popularność i rzeszę fanów. Dowiedz się więcej na temat tego modelu z naszego artykułu.
22 marca 2021
Kupujesz Forda Focusa III? Zobacz spośród jakich jednostek napędowych możesz wybierać.
25 marca 2021
Na rynku wtórnym znajdziecie wiele egzemplarzy Forda Kuga II. Zanim zdecydujecie się na zakup warto zapoznać się z gamą silników, spośród której możecie wybierać decydując się na zakup Forda Kuga II.
9 kwietnia 2021
Ford Fiesta siódmej generacji trafił do sprzedaży w 2008 roku. W porównaniu do poprzednich wersji Fiesta zyskała w szczególności na wyglądzie. Rozważasz Zakup? Dowiedz się więcej na temat Forda Fiesty Mk7.