Opel Mokka od momentu swojego debiutu w segmencie B-SUV zdobył uznanie kierowców dzięki śmiałemu designowi, kompaktowym rozmiarom i nowoczesnym technologiom. Najnowsza odsłona modelu wprowadza jeszcze więcej innowacji, które sprawiają, że Mokka staje się bardziej wyrazista, inteligentna i ekologiczna. Producent postawił na dopracowaną stylistykę, przejrzystą ergonomię wnętrza oraz nowoczesne układy napędowe, w tym wariant elektryczny o zasięgu do 403 km.
Stylistyczna ewolucja
Nowy Opel Mokka zachowuje charakterystyczne cechy swojej poprzedniczki, jednak zyskał szereg stylistycznych akcentów podkreślających jego nowoczesność. Pas przedni Opel Vizor, który zadebiutował w tym modelu, zyskał odświeżone detale, a centralne miejsce zajmuje nowe logo Opel Blitz. Reflektory LED otrzymały unikalny układ świateł w formie trzech segmentów, co nadaje samochodowi dynamicznego i futurystycznego wyglądu.
Z tyłu uwagę zwraca charakterystyczna czarna linia stylistyczna, która optycznie wydłuża sylwetkę i nadaje autu sportowego sznytu. W wersji GS sportowy charakter podkreślają czarne elementy ozdobne na nadkolach i zderzakach. Producent całkowicie zrezygnował z chromowanych dodatków, stawiając na bardziej ekologiczne materiały i zwiększoną aerodynamikę.
Nowoczesne wnętrze z naciskiem na ergonomię
W kabinie nowej Mokki postawiono na minimalizm, funkcjonalność i intuicyjną obsługę. Nowa, spłaszczona u góry i u dołu kierownica nawiązuje do filozofii Opel Vizor i zapewnia lepszy chwyt. W centrum kokpitu znalazła się przeprojektowana konsola centralna, pozbawiona zbędnych przycisków – wiele funkcji przeniesiono na duży ekran dotykowy.
Wnętrze Mokki wpisuje się w trend „detox” – czyli ograniczenia zbędnych elementów na rzecz prostoty i przejrzystości. Wykorzystano materiały z recyklingu, a stylistyka deski rozdzielczej nawiązuje do droższych modeli marki. Przeprojektowany system oświetlenia ambientowego dodatkowo podkreśla nowoczesny charakter kabiny.
Inteligentne technologie
Nowy Opel Mokka to również kolejny krok w cyfryzacji samochodów segmentu B-SUV. Producent wyposażył auto w platformę Snapdragon Cockpit nowej generacji, oferującą zaawansowaną grafikę i multimedialne funkcje. W standardzie znalazł się 10-calowy cyfrowy wyświetlacz kierowcy oraz duży ekran dotykowy systemu multimedialnego.
System operacyjny oparto na widżetach, co sprawia, że interfejs działa intuicyjnie, podobnie jak w nowoczesnych smartfonach. Użytkownicy mogą personalizować ekrany, a funkcja rozpoznawania głosu pozwala sterować wybranymi funkcjami za pomocą komendy „Hej, Opel”. Samochód obsługuje bezprzewodową łączność ze smartfonem i oferuje opcjonalnego asystenta ChatGPT, który ułatwia dostęp do informacji i nawigacji.
Elektryfikacja i oszczędność paliwa
Nowa Mokka oferuje trzy warianty napędowe – benzynowy, hybrydowy i elektryczny. Podstawowa wersja z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 136 KM zapewnia rozsądne osiągi i spalanie na poziomie 5,7-6,2 l/100 km. Alternatywą jest Mokka Hybrid, wyposażona w 48-woltowy układ zelektryfikowany, który poprawia efektywność paliwową i pozwala na jazdę w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach.
Największą nowością jest Mokka Electric, oferująca 156 KM mocy i zasięg do 403 km na jednym ładowaniu. Dzięki niskiej masie własnej oraz aerodynamicznym poprawkom, samochód jest efektywny i dynamiczny. Umieszczenie baterii pod podłogą obniżyło środek ciężkości, poprawiając właściwości jezdne.
Prosty wybór i przystępne ceny
Opel uprościł proces konfiguracji nowej Mokki, ograniczając ofertę do dwóch wersji wyposażenia – „Edition” i „GS”. Każda z nich może zostać wzbogacona o dodatkowe pakiety personalizacji. Bazowa wersja benzynowa startuje od 109 900 zł, hybrydowa od 122 900 zł, a w pełni elektryczna od 158 900 zł.
Nowa Mokka to samochód, który łączy odważny design, nowoczesne technologie i ekologiczne podejście do motoryzacji. Opel pokazuje, że nawet w segmencie B-SUV można zaoferować zaawansowane rozwiązania, które wcześniej były zarezerwowane dla aut premium.
Źródło: Opel